Forum > Algemeen Forum

CD-Koffer/flightcase

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
17-6-2006 19:19
bouwmarkt Form*d* heeft regelmatig cdkistjes in de aanbieding, kosten niet veel en mits er netjes mee wordt omgegaan, prima te doen, passen een 3 tal rijen van ongeveer 25 cd's in. Heb er hier inmiddels een 10 tal in gebruik, per 4 in een flightcase en dan prima te doen. maar ook los wel goed mee te nemen. Want vaak met een 2tal kistjes goed gevuld met diverse gerne kom je al een heel eind.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
17-6-2006 19:44
Dat is geen oplossing. Heb hier 4 Kijkshop koffers staan maar helaas laat de kwaliteit daarvan nogal te wensen over. Dat is ook de reden waarom ik aan het kijken wat naar de ProDJuser.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
17-6-2006 19:48
Toch zou ik je die afraden vanwege het gewicht en de grootte. Kijk dan naar ander cd-koffers die wat steviger zijn. Ik merk wel dat de kwaliteit bij de kijkshopkoffers minder is geworden, want bij het koffer wat ik een paar weken terug gekocht heb zit nu een flinke speling in de sluiting terwijl die er in het begin niet zat. De oude voelen ook een stuk steviger aan.
Maargoed, er zijn ook cd-koffers van betere kwaliteit, kost ook meer. Voordeel wat je dan in elk geval vaak hebt is dat de deksel eraf kan.
Dance the night away!
VERW190402Standaard Lid
Uit: -
Sinds: 2-2-2006
Laatste: 3-2-2019
Berichten: 20
20-6-2006 18:58
even mijn mening bijwerken:
2min. geleden is dus het handvast van de cd-kist afgebroken (C****D kistje van 50 euro) maar de kist bleef in takt(op een alu stip na, die verboog wel 3 a 4 mm shocked 8O razz :p ) ik had hem dus of te zwaar beladen of het is gewoon een goedkoop ruk handvat want de kist was pas 1 a 1.5 jaar oud. ik zou dus gelijk voor een goede kist gaan anders kan je telkens nieuwe handvaten of kisten kopen wink ;) en JA ik ben best wel zuinig op mijn spulletjes sneaky :V
-
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
20-6-2006 19:27
Ik werk het liefste met een aantal kleinere kistjes dan met grote kisten. Het gewicht is beter te doen, je kan ze gemakkelijker kwijt in de auto en je kan je muziek gemakkelijker per stijl bundendelen. zelf heb ik 2 van deze die ik gebruik om te draaien:
koffer (ik denk dat het deze zijn, weet niet juist of het merk klopt, maar qua uiterlijk zijn mijn koffers identiek)
Deze koffers hebben hier toch al 6 jaar intensief gebruik overleefd, enkel de sluitingen vanachter zijn wat losser geworden

En voor een avondje draaien heb ik aan 2 van deze koffers, 2 cd mappen en een platenbak meestal genoeg. Of beter gezegd: zelden het gevoel dat ik nog muziek thuis heb laten liggen.

MVG, sil
Jazeker
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
21-6-2006 12:03

s schreef:

En voor een avondje draaien heb ik aan 2 van deze koffers, 2 cd mappen en een platenbak meestal genoeg. Of beter gezegd: zelden het gevoel dat ik nog muziek thuis heb laten liggen.
MVG, sil
Maar waarom gebruik je zowel CD koffers als CD mappen?
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
21-6-2006 19:07
Ik gebruik een cd-koffer om de mijn cd-singles in te versjouwen. Daarnaast heb ik 2 cd mappen om de verzamel cd's en de albums in kwijt te kunnen. Dé oplossing:). Daarnaast heb ik vat ruimte in mijn cd-koffer over gehouden om mijn opgevouwen headphone in te doen.
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
21-6-2006 21:29
Ik gebruik de koffers voor de originele cd's, en singles e.d. de mappen gebruik ik voor zelf gebrande compilaties (van nummers waar ik wel een originele cd van heb, maar niet de volledige cd meepak, vooral ivm gewicht en overzichtelijkheid)

MVG, Sil
Jazeker
BakkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2006
Laatste: 23-8-2014
Berichten: 35
18-5-2007 15:28
Even een vraagje. Ik heb nu nog zo'n kist van de C****d, die gebruik ik nu nog met van zulke insteekhoesjes omdat ik nog niet zo veel orginele cd's had. Maar ik heb nu toch aardig wat orginele cd's. Eerst deed ik die ook in die hoesjes maar vind het minder fijn werken, minder overzichtelijk, minder mooier en minder professioneel. Maar goed ik zag deze in de winkel staan. Niet duur, dus als er een keer wat kapot gaat, gaat het niet bakken met geld kosten. Ik vond hem er ook wel mooi uitzien. Alleen een klein minpuntje er kunnen 'maar' 60 cd's in. Is deze misschien ook in een uitvoering voor 100 cd's. En wat stellen jullie voor ?

Het gaat om dit artikel:
Cd Koffer
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
18-5-2007 17:16

Max schreef:

CD-mappen is voor mij geen optie. Wellicht handig voor de meeste club DJ's, maar mijn ding is het niet wink ;).
Aangezien het topic toch bovenaan staat: Nu ca. 1 jaar later kom ik kom ik toch maar terug op bovenstaande quote. Gebruik inmiddels alweer een half jaar lang twee CD mappen bijna wekelijks. Heb ze aangeschaft op aanraden van RuterLAN, en heb hier nog geen moment spijt van gehad.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)