Forum > Off-Zone

Geweldige Kelken

(36 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
30-5-2006 12:04
Dré haal je kimber en je groene stiften maar weer te voorschijn...

(of was het de speciale keramische ocal voetje met gedraaide vergulde contacten... werkelijk... audiofielen... wat moet je ermee...

laugh :D laugh :D laugh :D
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
30-5-2006 12:31

djlaakie schreef:

JeroenVDV schreef:

In dat wereldje? Amper een paar speakertjes zonder versterker wink ;)
Idd, kijk hier meer eens wat 1 speaker kost.

Klik
de Magnat Vintage 990 heb je al vanaf 20.000 euro [80 schreef:

oja, hij weegt 250 kilo
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 13468
30-5-2006 14:45

Dacide schreef:

Dré haal je kimber en je groene stiften maar weer te voorschijn...
Lach maar ;-)

Ik ben echter gelukkig wel het bewijs dat ontsnappen uit deze sekte wel degelijk mogelijk is. OK, je moet echt "cold turkey" (en de bijverschijnselen zijn geen pretje voor de omgeving) maar het is te doen! laugh :D
(of was het de speciale keramische ocal voetje met gedraaide vergulde contacten...
M'n mooiste was wel het zilverdraad, ingepakt in teflon tape, omwikkeld met zilverdraad (totale lengte van de kabel: 4cm...)... Zijn echt nog veel meer puntjes voor nodig... ...

Ooh ja, ik was er maar 4 uur mee bezig geweest en bij elkaar kostte het maar iets van 20 euro (dus wat dat aangaat was het niet eens een van m'n ergste...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 1-9-2024
Berichten: 5308
30-5-2006 15:16
Gelukkig, de kelken werken dus echt. Als we dan ook nog even onze cd's demagnetiseren, de automatische zekeringen vervangen in de stoppenkast en onze luidsprekers voorzien van houten sjoelschijven dan kan het echte luisteren beginnen! wink ;)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
30-5-2006 15:35

Dré schreef:

Dacide schreef:

Dré haal je kimber en je groene stiften maar weer te voorschijn...
Lach maar ;-)
dat zowieso ;)
Ik ben echter gelukkig wel het bewijs dat ontsnappen uit deze sekte wel degelijk mogelijk is. OK, je moet echt "cold turkey" (en de bijverschijnselen zijn geen pretje voor de omgeving) maar het is te doen! laugh :D
(of was het de speciale keramische ocal voetje met gedraaide vergulde contacten...
M'n mooiste was wel het zilverdraad, ingepakt in teflon tape, omwikkeld met zilverdraad (totale lengte van de kabel: 4cm...)... Zijn echt nog veel meer puntjes voor nodig... ...

Ooh ja, ik was er maar 4 uur mee bezig geweest en bij elkaar kostte het maar iets van 20 euro (dus wat dat aangaat was het niet eens een van m'n ergste...).
Sommige mensen..... wink ;)

toch blij dat je genezen bent...
of gebruik je nu een vegulde stekkerdoos om je syrincssetje in te pluggen razz :p
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
KobazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2004
Laatste: 8-8-2010
Berichten: 80
30-5-2006 17:31

Dacide schreef:

djlaakie schreef:

JeroenVDV schreef:

In dat wereldje? Amper een paar speakertjes zonder versterker wink ;)
Idd, kijk hier meer eens wat 1 speaker kost.

Klik
de Magnat Vintage 990 heb je al vanaf 20.000 euro [80 schreef:

oja, hij weegt 250 kilo
Ieeeuw shocked 8O , zou zoiets nu echt veel beter als een syrincs setje klinken? Of is dit ook het welbekende placebo effect
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
30-5-2006 18:26

Kobazz schreef:

Dacide schreef:

djlaakie schreef:

JeroenVDV schreef:

In dat wereldje? Amper een paar speakertjes zonder versterker wink ;)
Idd, kijk hier meer eens wat 1 speaker kost.

Klik
de Magnat Vintage 990 heb je al vanaf 20.000 euro [80 schreef:

oja, hij weegt 250 kilo
Ieeeuw shocked 8O , zou zoiets nu echt veel beter als een syrincs setje klinken? Of is dit ook het welbekende placebo effect
die heb ik beluisterd... dat klinkt echt zaliggggggg...... enigste nadeel is dat je er een huis omheen moet bouwen wink ;)
wat een onzin in dit vak
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
30-5-2006 18:26
Nee, het is gewoon zo mooi om tegen je vrienden te kunnen zeggen "Kijk, ik heb lekker ff 2 speakers van 20.000 euro per stuk staan." dat die dingen bijna automatisch beter gaan klinken. wink ;)

(Natuurlijk niet bijvertellen dat daar even een dikke hypotheek voor nodig was, dan verpest je voor jezelf de diepte en transparantie van je geluidsbeeld. laugh :D )
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
30-5-2006 20:50
Nu we het toch over hifi hebben wil ik ff een vraag stellen waar ik al lang mee rond loop. (wel offtopic)
Een half jaar geleden wilden wij ook eens een goede hifi instalatie (geen home cinema oid) kopen dus zijn we naar zo'n audiofiel winkel geweest. Hier diverse speakers beluisterd (tot 1000,- per kast)
Nu had de winkel net een nieuw systeem binnen, namelijk het sterio one van audio pro systeem. Het zag eruit als zo'n mini-set wat ik vroeger op mn kamer had, echter toen we het hoordeshocked 8O veruit het beste geluid uit de hele ruimte (het setje kost 1000,- euro) dus deze aangeschaft.
Wat het aller opvalenste is, is dat het setje een enorme (en diepe) basweergave heeft tov de omvang van de speakertjes.
Nu vertelde de verkoper dat er een speciaal systeem in de speakers zit met 'servo's' waardoor die bas uit die kleine kastjes kan komen. Om de speaker s aan te sluiten is een 4 polige kabel nodig (waarvan 2 met signaal en een met een constante spanning zie de verkoper, het kan nl ook gewoon bi-amped zijn)
Ik ben erg benieuwd of iemand hier iets van weet hoe het werkt (de speakers zijn hermetisch afgesloten, dat heb ik al geprobeerd) en of het niet toegepast kan worden in grote systemen.
link het systeem noemen ze 'ace base'
MB Audio systems
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
30-5-2006 21:01
enige dat ik altijd geleerd heb is: Om diepe laagweergave te krijgen heb je veel volume nodig. Dus grote kast met veel inhoud.

soort van natuurkundige wet ofzo?
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson

Terug naar forum Reageer (zonder quote)