Forum > Geluid

Niet tevreden van Denon CD speler

(33 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
17-4-2006 23:40
Maar die oude single-cd's zijn niet copy protected en en hebben geen extra data erop zoals videoclips en leest hij dus ook niet.
Gelukkig heeft hij geen problemen met cd-r's.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-4-2006 11:21

Reind schreef:

Wees eerder teleurgesteld in platenmaatschappijen die hun cd's niet laten voldoen aan de redbook standaard. Tis dus niet de schuld van de CD maar van de maatschappij die de CD op de markt heeft gezet.
Maar toch, fabrikanten van cd spelers weten dat er nu eenmaal veel cd's op de markt komen die niet voldoen aan de standaard. Zorg dan gewoon dat die ook kunnen worden afgespeeld! En de dubbele spelers van Pioneer hebben ook problemen met het lezen van dat soort cd's...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
18-4-2006 11:35
De enkele Pioneers soms ook. Het probleem is dat het onvoorspelbaar wordt wanneer zo'n niet-volgens-de-standaard-gemaakte-cd het wel of niet goed doet. Bovendien wisselen cd-makers nogal eens van beveiligingssysteem. Dan wordt het voor een cd-speler fabrikant wel heel lastig om al uitgeleverde spelers daar op aan te passen.

Verder is het zeker niet zo dat de Denons per definitie geen copy protected cd's lezen. Mijn S5000's (loopwerk grotendeels vergelijkbaar met de D9000) leest de nieuwere meestal prima.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
18-4-2006 12:04

YourLiVe schreef:

Reind schreef:

Wees eerder teleurgesteld in platenmaatschappijen die hun cd's niet laten voldoen aan de redbook standaard. Tis dus niet de schuld van de CD maar van de maatschappij die de CD op de markt heeft gezet.
Maar toch, fabrikanten van cd spelers weten dat er nu eenmaal veel cd's op de markt komen die niet voldoen aan de standaard. Zorg dan gewoon dat die ook kunnen worden afgespeeld!
Okidoki. Huiseigenaren weten nu eenmaal dat wildplassen, hoewel verboden, in de praktijk vaak gebeurt. DUS mogen we van de huiseigenaren verwachten (ja, zelfs eisen) dat ze allerhande maatregelen treffen om de wildplasser te accomoderen.

Dus: Begin maar met het neerzetten van een Portacabin WANT ik kom er aan!!!

Ja, je redenering is net zo onlogisch en onredelijk als bovenstaande redenering!

Het lijkt mij dat als een bedrijf CD's wil verkopen (en da's iets dat platenlabels volgens mij wel willen...), ze niet allerhande trucjes uit gaan halen waardoor het afspelen belemmerd zou kunnen worden. M'ja... Wellicht houden platenlabels niet zo van logica...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-4-2006 12:11
Ik heb nog nooit gehoord dat een platenmaatschappij een bekeuring kreeg als de cd niet aan de standaard voldoet. Wildplassers daarentegen... Een huis is nu eenmaal niet gemaakt om tegenaan te plassen, een cd-speler wel om cd's af te spelen. Mijn DN 2600 speelt bij wijze van spreke nog wel een bierviltje af, maar een 6000 of 9000 heeft de grootste moeite met nieuwere cd's! Dat vind ik nergens op slaan!
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
18-4-2006 12:25
Een audio-cd speler is gemaakt om audio-cd's af te spelen. Niet ieder glimmend schijfje is een audio cd. Om te bereiken dat schijven en spelers elkaar begrijpen is al jaren geleden de red book standaard gedefinieerd. Als later platenmaatschappijen besluiten daarvan af te wijken en iets anders in de markt te zetten dat er wel uitziet als een audio-cd maar dat niet is veroorzaken zij een probleem.

Of vind je het ook vreemd dat je cd-speler geen foto-cd's afspeelt?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
18-4-2006 12:27

YourLiVe schreef:

Ik heb nog nooit gehoord dat een platenmaatschappij een bekeuring kreeg als de cd niet aan de standaard voldoet.
Diverse maatschappijen zijn door Philips GESOMMEERD het compact disc logo van de schijfjes af te halen omdat ze een copy protection systeem gebruikten. Zou zo maar kunnen dat dit zelfs gerechtelijk is afgedwongen.

Dat jij (of ik) er nog niet over gehoord hebben betekent (gelukkig) niet automatisch dat het ook niet zo is.
Wildplassers daarentegen... Een huis is nu eenmaal niet gemaakt om tegenaan te plassen, een cd-speler wel om cd's af te spelen.
Yep. Met Compact Disc logo op de CD om aan te geven dat de CD aan de standaard voldoet. En als dat logo ontbreekt (en dat doet het op diverse CD's) dan stop je dus geen compact disc in je speler maar een glimmend schijfje.
Mijn DN 2600 speelt bij wijze van spreke nog wel een bierviltje af, maar een 6000 of 9000 heeft de grootste moeite met nieuwere cd's! Dat vind ik nergens op slaan!
Leg je beklag neer bij de juiste partij (in dit geval de platenlabels).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-4-2006 12:36
Als het ding gemaakt was om foto's af te spelen had hij dat ook moeten kunnen. Maar hij is gemaakt om audio cd's af te spelen en dat doet hij dus niet bij alle AUDIO cd's, omdat die toevallig niet aan een bepaalde standaard voldoen. Als het nou om één cd ging was het niet zo erg, maar steeds meer cd's voldoen niet meer aan die standaard waardoor je straks alleen nog maar cd's uit de 70's en 80's kan draaien die nog wel aan die standaard voldeden. Dan vind ik dat je een product moet aanpassen aan de nieuwe ontwikkelingen.

Op computergebied was de standaard enkele jaren geleden een cd-rom. Toen kwamen de beschrijfbare dvd's, die een ander soort writer nodig hadden. Computerfabrikanten moesten destijds hun drives ook aangepassen aan het nieuwe medium.

En waarom plaatsen platenlabels kopieerbeveiligingen op hun cd? Juist, omdat gebruikers ze illegaal kopieren. Dus bij wie moet je de oorzaak nu eigenlijk zoeken?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
18-4-2006 12:52

YourLiVe schreef:

Als het ding gemaakt was om foto's af te spelen had hij dat ook moeten kunnen. Maar hij is gemaakt om audio cd's af te spelen en dat doet hij dus niet bij alle AUDIO cd's, omdat die toevallig niet aan een bepaalde standaard voldoen.
JIJ vindt dus dat de speler overweg moet kunnen met Audio CD's. Prima!!! Ik heb hier een paar (oudere) SACD Audio CD's die op GEEN ENKELE DJ CD-Speler afgespeeld kunnen worden. Oei...
Op computergebied was de standaard enkele jaren geleden een cd-rom. Toen kwamen de beschrijfbare dvd's, die een ander soort writer nodig hadden. Computerfabrikanten moesten destijds hun drives ook aangepassen aan het nieuwe medium.
Geval is dat voor CD-R, CD-RW, DVD en noem al die typen maar op STANDAARDS bestaan. En het doel van een STANDAARD is dat het nageleefd wordt zodat dingen uitwisselbaar zijn.
En waarom plaatsen platenlabels kopieerbeveiligingen op hun cd? Juist, omdat gebruikers ze illegaal kopieren. Dus bij wie moet je de oorzaak nu eigenlijk zoeken?
Als iedereen zich aan de regels hield was de politie niet nodig, stoplichten overbodig, verkeersdrempels konden weg enz. enz. Jammer dat de praktijk anders is. En gelukkig maar dat de politie niet besluit om bijvoorbeeld alle zuurstof uit de lucht te halen om zo inbraken e.d. te voorkomen... Gelukkig maar dat de handhaving van deze regels gepaard gaat met minimale last voor diegene die zich WEL aan de regels houden. DAAR kunnen platenmaatschappijen nog iets van leren!

Wat wil je nu eigenlijk zeggen met deze laatste paragraaf? Dat we het maar moeten pikken dat de labels hun product opzettelijk verminken om zo te voorkomen dat hun product gestolen kan worden??? Goh, wat een vreemde redenatie.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-4-2006 13:04
Wellicht wordt het dan tijd om de standaard te updaten naar de huidige situatie. Platenmaatschappijen beschermen hun product nu eenmaal, dat is niet meer dan logisch. Jij hebt ook sloten en alarm op je opslagloods?

Het is jammer dat het nodig is maar zo is het nu eenmaal. Ik zou ook liever geen sloten en alarm nodig hebben, geen diefstalverzekeringen enz. En ook geen kopieerbeveiligingen op cd's. Maar ze zitten er nu eenmaal op, "gewone" cd spelers kunnen er prima mee overweg maar een speler van 1000 euro niet. Dat vind ik een slechte zaak en dan vind ik dat de fabrikanten van cd-spelers de producten daarop moeten aanpassen.

Voor alle duidelijkheid, ik zeg dus niet dat het goed is dat platenlabels hun product verminken. Ik kan er echter wel begrip voor opbrengen. Het gebeurt nu eenmaal, op grote schaal en steeds meer, dus dan VIND IK dat je een cd-speler daarop moet aanpassen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)