Forum > Geluid

Aanschaf Dynacord set

(29 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
14-3-2006 20:55
Je zou ook nog eens naar de P serie van EV kunnen kijken.
Heeft erg veel weg van de L serie van Dynacord.

Verder heb ik veel ervaring met de L serie en daar ben ik echt over te spreken. Erg betrouwbaar veel vermogen ook al blijkt dat misschien niet uit de spec's.
In die 5 jaar dat het bedrijf waar ik werk al de L serie gebruikt. Zijn er nog maar 2 ernstig kaopt geweest. 1 door een te lage impendantie en eentje door krachtstroom.
Ik weet niet of je al een crossover hebt. Maar als je opzoek bent naar een mooie crossover voor bij je dynacord's kan ik je de dsp 224. Ook goede ervaringen mee voordeel is dat er veel standaard presets inzitten voor dynacord luidsprekers.

Ben een beetje Dyna freak laugh :D
Pearl 2000 in da house!!
OverkillStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 11-11-2013
Berichten: 62
14-3-2006 21:44
Dynacord is al ik het goed heb een dochter van EV geworden. Wat ik ook heb gehoord is dat die versterkers, technisch identiek aan elkaar zijn. Ze leveren ook in princiepe de zelfde vermogens. Dus de L serie is betrouwbaar, maar welke serie is het meest betrouwbaar?

Ik ben inderdaad van plan een nieuwe processor te kopen. Ik kwam toevallig deze Dynacord processor tegen vanmiddag op t internet. Ik moet nu deze processor afwegen tegen een TC Electronic XO24, die eigenlijk aan al mijn wensen voldoet, vooral omdat hij digitaal in heeft.

P.S. Dynacord freak is zeker geen schande wink ;)
Nu Drive-in Discotheek Ligando.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
14-3-2006 22:38

overkill schreef:

Dynacord is al ik het goed heb een dochter van EV geworden.
Beide merken varen onder de vlag van EVI audio/Telex, waar o.a. ook Klark en Midas onderdeel van uitmaken.

John
I am a TimeDriver!
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
15-3-2006 11:07
Hey DJ Nathan, mijn merk niet afpakken he! laugh :D Maar het is zeker geen schande om fan te zijn. Hoe meer fans, hoe liever!

Alle genoemde versterkers zijn eigenlijk even betrouwbaar. Ik heb nog maar 1 (!!!) L1000 kapot gehad, in de verhuur, doordat hij 380 heeft gekregen, en hij dit toch niet zo leuk vond. Ik zou niet kunnen zeggen dat er een kwaliteitsverschil heerst tussen de verschillende amps onderling.

Wat betreft Dyna/EV, dat is natuurlijk identiek hetzelfde. Het is eigenlijk heel simpel. Dyna gebruikt woofers van EV ; EV gebruikt elektronica van Dyna. Maar de toestellen zijn volledig gelijk.

Sommige mensen vergeten dit wel eens, of weten het gewoon niet, en dat levert leuke situaties op. Zo heeft Ev bijvoorbeeld de powermate steeds geleverd onder de naam PSX2000. Als je dan ergens zo'n EV plaatst, dan krijg je dikwijls van die opmerkingen: ai nee, weer een merk dat de bekende powermate heeft nagemaakt! Terwijl dit natuurlijk hetzelfde is. Vergeet ook niet dat de nieuwe D-lite topjes dezelfde behuizing hebben als de SX300, maar met een verandering van look vooraan.

Niet alleen EV gebruikt Dynacord materie, maar ook andere topmerken als DDA en midas kennen dezelfde opbouw, met grotendeels dezelfde materialen als Dynacord. Het nog steeds gekende type "Interface" werd zowel onder de naar Dyna, als ook DDA uitgevoerd. Compleet hetzelfde. Eigenlijk een beetje zoals EV nu doet.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
15-3-2006 12:56
1 x bewerkt. Laatst door Dj Nathan op 15-3-2006 18:38
Ik wil je merk zeker niet afpakken.
Ben gewoon een erg tevreden gebruiker van oa: EV s-200, dynacord S versterkers en L versterkers. Dynacord XA setjes en Dynacord src-400 sets. Niet de nieuwste spullen maar wel erg mooi voor diverse doeleinden.
Pearl 2000 in da house!!
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
15-3-2006 13:56
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 15-3-2006 19:52

Dj Nathan schreef:

Ik wil je merk zeker niet afpakken.
Ben gewoon een erg tevreden gebruiker van oa: EV s-200, dynacord S versterkers en L versterkers. Dynacord XA setjes en Dynacord scd-400 sets. Niet de nieuwste spullen maar wel erg mooi voor diverse doeleinden.
Daarin ga ik met je mee!

Ik heb ook een soort voorkeur voor de wat oudere spullen. Dan denk ik bijvoorbeeld aan de PFE/FE stacks, aan de PCA reeks, aan de MCX reeks,... Ik werk er zelf al jaren mee, en nooit problemen gehad. Ook de diverse mengtafels die door de jaren heen gepasseerd zijn, draaien nu nog steeds mee aan de top.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
OverkillStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 11-11-2013
Berichten: 62
15-3-2006 17:48
2 x bewerkt. Laatst door Dré op 15-3-2006 19:53
Ik ga nu dus zeer waarschijnlijk voor twee LX3000 versterkers. Lichtgewicht is altijd goed en ze zijn niet al te groot, dus moet ik de komende jaren wel weer vooruit mee kunnen wink ;)

Bedankt voor de moeite allemaal! Ik heb toch nog wel even de tijd voordat ik de set ga kopen:(zie mijn quote), maar dan heb ik een goed plan om naar toe te werken.
Nu Drive-in Discotheek Ligando.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
15-3-2006 19:58
Edit Mod: Dré: Topic opgeschoond.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
16-3-2006 12:04

overkill schreef:

Ik ga nu dus zeer waarschijnlijk voor twee LX3000 versterkers. Lichtgewicht is altijd goed en ze zijn niet al te groot, dus moet ik de komende jaren wel weer vooruit mee kunnen wink ;)

Bedankt voor de moeite allemaal! Ik heb toch nog wel even de tijd voordat ik de set ga kopen:(zie mijn quote), maar dan heb ik een goed plan om naar toe te werken.
He, van deze set ga je zeker geen spijt krijgen. Echter vind ik wel dat de LX serie van dynacord minder preseteerd dan de l serie... echter de l serie gaat er binnekort een keer uit dus al met al een goede keuze!

waarom niet de lx 2200 deze lijken mij ok wel sterk genoeg voor jou set!?

gr,
Rutger
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
16-3-2006 12:10

rutvanelk schreef:

overkill schreef:

Ik ga nu dus zeer waarschijnlijk voor twee LX3000 versterkers. Lichtgewicht is altijd goed en ze zijn niet al te groot, dus moet ik de komende jaren wel weer vooruit mee kunnen wink ;)

Bedankt voor de moeite allemaal! Ik heb toch nog wel even de tijd voordat ik de set ga kopen:(zie mijn quote), maar dan heb ik een goed plan om naar toe te werken.
He, van deze set ga je zeker geen spijt krijgen. Echter vind ik wel dat de LX serie van dynacord minder preseteerd dan de l serie... echter de l serie gaat er binnekort een keer uit dus al met al een goede keuze!

waarom niet de lx 2200 deze lijken mij ok wel sterk genoeg voor jou set!?

gr,
Rutger
Dynacord topic in off zone
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)