[interview] directeur Stichting BREIN
(31 reacties. Pagina 2 van 4)Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 19-11-2005 13:29 |
Volgens mij zit niet Brein, maar de politie al achter de producenten van die cd's aan. Ze worden aangepakt, maar duiken steeds weer op. Degenen die die cd's elke maand kopen, zullen vast wel eens merken dat er ineens een maandje geen cd's zijn, en zes weken laten weer wel, met nét een ander voorkantje bijvoorbeeld. Dan is er dus weer ergens een fabriek of onderdeel van het netwerk opgerold wat ze ergens anders opnieuw moeten opzetten. Maar je zou jezelf kunnen afvragen in hoeverre er hard genoeg aan getrokken wordt om dat hele netwerk op te rollen. Volgens mij is het internationaal. En als je het nou over het illegaal verspreiden van muziek hebt, dan zijn deze jongens toch wel op hele grote schaal bezig. | |
RuudStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 29-12-2002 Laatste: 31-7-2023 Berichten: 58 | 19-11-2005 14:16 |
Sylvia schreef: Volgens mij zit niet Brein, maar de politie al achter de producenten van die cd's aan. Ze worden aangepakt, maar duiken steeds weer op. Degenen die die cd's elke maand kopen, zullen vast wel eens merken dat er ineens een maandje geen cd's zijn, en zes weken laten weer wel, met nét een ander voorkantje bijvoorbeeld. Dan is er dus weer ergens een fabriek of onderdeel van het netwerk opgerold wat ze ergens anders opnieuw moeten opzetten.Maar je zou jezelf kunnen afvragen in hoeverre er hard genoeg aan getrokken wordt om dat hele netwerk op te rollen. Volgens mij is het internationaal. En als je het nou over het illegaal verspreiden van muziek hebt, dan zijn deze jongens toch wel op hele grote schaal bezig. Ik zou eigenlijk wel willen weten of ze het kunnen aantonen ahv berekeningen dat de artiesten er onder lijden dat er gekopieerd word of dat dit juist ligt aan de hoge cd prijzen van tegenswoordigs, en hoe ze er dus tegenover staan de cd prijzen naar een acceptabeler niveau te brengen. kortom is het niet verstandiger om inplaats van andersom juist de cd prijzen te doen dalen zodat er voor iedereen iig de kans is om dit medium aan te schaffen. ik vraag me nu trouwens af of dit een vraag is voor BREIN maargoed. en anders, hoe zit het met het aanpakken van de gebruikers van P2P programma's? | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 19-11-2005 14:29 |
Ruud schreef: ik vraag me nu trouwens af of dit een vraag is voor BREIN maargoed.Stichting BREIN bestrijdt intellectueel eigendomsfraude namens auteurs, uitvoerende kunstenaars, uitgevers, producenten en distributeurs van muziek, film, video en interactieve software (zie aangeslotenen). BREIN speurt naar on- en offline piraterij, neemt civiele actie en levert informatie en expertise voor strafrechtelijke actie door de FIOD-ECD. BREIN verzorgt tevens voorlichting aan pers, politiek en publiek. | |
ElceeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-11-2003 Laatste: 22-6-2007 Berichten: 215 | 22-11-2005 04:10 |
Ik ben benieuwd hoe en wanneer je wel/niet gedownload beeldmateriaal mag gebruiken om te beamen. Welke vergunningen er nodig zijn. En of er in het geval van een VJ sprake is van primair uitzenden van beeld of secundair. Scheelt duizenden euros in vergunningen. | |
Dj pacificStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-5-2005 Laatste: 31-7-2022 Berichten: 405 | 28-11-2005 18:25 |
Hallo, ik had ook nog een vraagje: (weet niet of het binnen dit topic valt, dacht het wel). Een vriend van mij heeft bij zijn adsl abonnement een gratis abonnement legaal downloaden gekregen (1 album per maand geloof ik), maar hij doet daar verder niks mee (hij draait met vinyl). Maar nu had hij daar een vraag over, namenlijk: mag hij 1 album per maand downloaden en dan branden en dan aan mij geven. Mag ik dan ook die cd's gebruiken om het te gebruiken voor mijn drive-in (dus voor publiek). Misschien zijn er hier al mensen die het zo weten? alvast bedankt, Thomas | |
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj.... | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 28-11-2005 19:15 |
Dj pacific schreef: Hallo, ik had ook nog een vraagje: (weet niet of het binnen dit topic valt, dacht het wel). Een vriend van mij heeft bij zijn adsl abonnement een gratis abonnement legaal downloaden gekregen (1 album per maand geloof ik), maar hij doet daar verder niks mee (hij draait met vinyl). Maar nu had hij daar een vraag over, namenlijk: mag hij 1 album per maand downloaden en dan branden en dan aan mij geven.Mag ik dan ook die cd's gebruiken om het te gebruiken voor mijn drive-in (dus voor publiek). Nope. Zie ook EULA van site in kwestie. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
DjdimiStandaard Lid Uit: België Sinds: 25-1-2004 Laatste: 22-4-2014 Berichten: 209 | 28-11-2005 19:20 |
Dré schreef: Dj pacific schreef: Hallo, ik had ook nog een vraagje: (weet niet of het binnen dit topic valt, dacht het wel). Een vriend van mij heeft bij zijn adsl abonnement een gratis abonnement legaal downloaden gekregen (1 album per maand geloof ik), maar hij doet daar verder niks mee (hij draait met vinyl). Maar nu had hij daar een vraag over, namenlijk: mag hij 1 album per maand downloaden en dan branden en dan aan mij geven.Mag ik dan ook die cd's gebruiken om het te gebruiken voor mijn drive-in (dus voor publiek). Nope. Zie ook EULA van site in kwestie. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 28-11-2005 19:23 |
Bij vrijwel elke download site wordt de publieke weergave verboden. Zie ook EULA van site in kwestie. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Dj pacificStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-5-2005 Laatste: 31-7-2022 Berichten: 405 | 28-11-2005 19:39 |
oh dat is dan jammer , maar goed thuis luisteren kan ook nog altijd | |
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj.... | |
RonnieBStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-1-2003 Laatste: 29-7-2019 Berichten: 690 | 28-11-2005 20:38 |
Dré schreef: Bij vrijwel elke download site wordt de publieke weergave verboden. Zie ook EULA van site in kwestie. | |
Music is what feelings sound like... |