Forum > Algemeen Forum

63A krachtstroom verdeler ook als 32A te gebruiken?

(80 reacties. Pagina 2 van 9)
Moderator(s): Dré
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
20-8-2005 18:03
Die laatste zin snap ik niet?
Door internet beperkt
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 11-7-2024
Berichten: 1856
20-8-2005 18:03
Toevallig had ik laatst Victor een mailtje gestuurd met wat vragen over een 32A verdeler en verloopjes, mocht iemand hier interesse in hebben hoor ik dat wel.

Wilde zelf namelijk een 32A verdeler gaan bouwen, echter werd mij aangeraden dit niet te doen. Nu heb ik twee weken terug een Showtec PSA 321 verdeler in werking gezien en deze voldoet prima aan mijn wensen (met bijbehorende verloopjes) dus deze zal spoedig ook eens worden aangeschaft.
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
20-8-2005 19:59

Victor schreef:

In ieder geval niet met méér dan 32A, dus de 63A-verdeler kan je gewoon gebruiken met een verloopje van 32 naar 63A.
Is het dan niet zo dan je op deze manier 63A door de 32A kabel kunt trekken... wat dus niet mag... sneaky :V
schnappi???
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
20-8-2005 20:08
Nee, want de zaalaansluiting is afgezekerd op 32A (meestal is dit 25A).
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
20-8-2005 20:18
owja, zat scheef te denken...
schnappi???
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
21-8-2005 09:30
Is natuurlijk allemaal leuk zolang je je effectief minder dan 32A (of 25A) gebruikt, maar als je er dan iets te veel stroom uit wil trekken gaat volgens mij eerst de zekering van de zaal eruit en niet die van je verdeler wat me toch minder handig lijkt.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-8-2005 10:07

Max schreef:

Nu heb ik twee weken terug een Showtec PSA 321 verdeler in werking gezien en deze voldoet prima aan mijn wensen
Deze unit zie je zelfs bij beroeps orkesten, en werkt prima. De merknaam zie je wel vaak afgeplakt, mij persoonlijk zou het niets uitmaken welk merk erop staat, zolang de unit maar zijn werk doet.
maar als je er dan iets te veel stroom uit wil trekken gaat volgens mij eerst de zekering van de zaal eruit en niet die van je verdeler wat me toch minder handig lijkt.
Klopt, het is dan wel zo handig om te weten wat jij verbruikt per groep en hoe het goed aan te sluiten.

Iedereen heeft zijn aansluiting verschillend, wel hebben veel zalen de volledige groepenkast op het podium, dus de zekering is binnen handbereik. (althans dat is hier het geval)

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-8-2005 16:33

KVM schreef:

Deze unit zie je zelfs bij beroeps orkesten, en werkt prima. De merknaam zie je wel vaak afgeplakt, mij persoonlijk zou het niets uitmaken welk merk erop staat, zolang de unit maar zijn werk doet.
Het merknaampje zal mij jeuken, waar ik erger van baal is dat Highlite dacht origineel te zijn door alle kasten soft blauw/paars te maken. Dat vind ik vervelender. Zullen we gewoon teruggaan naar de neutrale zwarte kleur die tenminste in een rackje met zwarte blindpanels nog fatsoenlijk te plaatsen is zonder je kapot te hoeven schamen?

(Ik weet het, er zijn inmiddels "Showtech-Blue Blind Panels) te krijgen. Maar dan maak je ooit de overstap op een ander merk en dan zit je met je paarse panelen. Jammer!)
Light Image
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
23-8-2005 17:25

JeroenVDV schreef:

Het merknaampje zal mij jeuken, waar ik erger van baal is dat Highlite dacht origineel te zijn door alle kasten soft blauw/paars te maken. Dat vind ik vervelender. Zullen we gewoon teruggaan naar de neutrale zwarte kleur die tenminste in een rackje met zwarte blindpanels nog fatsoenlijk te plaatsen is zonder je kapot te hoeven schamen?
Een en ander strookt niet helemaal met elkaar....

Zowel de kleur als de merknaam is bij mij nog steeds volledig ondergeschikt aan de werking, de prijs/kwaliteit en de veiligheid. Ik schaam me niet als ik een paarse showtec krachtverdeler in een rackje heb hangen. Wel, als ik een verdeler zou hebben die bestaat uit onderdelen van een oude groepenkast, in elkaar geknutseld door de buurman, die wel eens een stekker aan een kabeltje gezet heeft....shut up :X Zoals je ze nog geregeld tegenkomt. Safety first!

John
I am a TimeDriver!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-8-2005 17:58

ideedeluxe schreef:

JeroenVDV schreef:

Het merknaampje zal mij jeuken, waar ik erger van baal is dat Highlite dacht origineel te zijn door alle kasten soft blauw/paars te maken. Dat vind ik vervelender. Zullen we gewoon teruggaan naar de neutrale zwarte kleur die tenminste in een rackje met zwarte blindpanels nog fatsoenlijk te plaatsen is zonder je kapot te hoeven schamen?
Een en ander strookt niet helemaal met elkaar....

Zowel de kleur als de merknaam is bij mij nog steeds volledig ondergeschikt aan de werking, de prijs/kwaliteit en de veiligheid. Ik schaam me niet als ik een paarse showtec krachtverdeler in een rackje heb hangen. Wel, als ik een verdeler zou hebben die bestaat uit onderdelen van een oude groepenkast, in elkaar geknutseld door de buurman, die wel eens een stekker aan een kabeltje gezet heeft....shut up :X Zoals je ze nog geregeld tegenkomt. Safety first!

John
Ik schaam me als ik een nette zwarte flightcase heb met zwarte blindpanels waar dan een lelijk paars apparaat insteekt. Al was het apparaat van HES, Martin of VariLite geweest. Gaat me erom dat ik paars vreselijk vindt voor apparatuur in ons werkgebied.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)