Forum > Licht

dmx besturing

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-7-2005 23:13

Viero schreef:

idd, 400 voor de goedkoopste versie
de duurdere variant heeft geheugen voor als je zonder laptop/pc wil werken, hij loopt dan gwn de progjes af
Toch even een kleine correctie, er zijn inderdaad twee versies, 1 zonder geheugen en de andere met. De goedkoopste versie heeft een going prijs van 359 en de duurste 449 euro.
Dat scheelt toch 41 euro op de goedkoopste versie en 51 euro voor de duurste, voor sommige veel geld. Het zit natuurlijk nog wel ver boven de genoemde 200 euro.
ook heeft Dashlight geen functie voor audio. /misschien iets in de richting van DMX 4 all of freestyler DMX?
Van de daslight website,
Unlimited number of DMX and AUDIO effects (Audio CD, MP3, WAV)
Zelf heb ik de Daslight te kort gehad om geheel uit te proberen, (ben meteen overgestapt naar Sunlite vanwege de "betere" software.) maar je kan iets met geluid doen.

De DMX 4 all werkt prima, USB versie is te koop vanaf 59,90. (software gratis)

Welk kastje ik persoonlijk zou kiezen vindt ik niet belangrijk, er vanuit gaande dat allen goed werken.
De software echter vindt ik veel belangrijker en dat is nou juist datgene wat de uiteindelijke prijs bepaald.

Er zijn reeds meerdere types genoemd en van allen is de software gratis te downloaden. Je kan dus hiermee aan de slag gaan en kijken wat je zelf prettig vindt werken.
De goedkoopste versies missen de 3D functie, die op je computer mooi in beeld brengen wat je lampen doen, dat begint dus vanaf 349 (Daslight versie). Het vergt echter wel een "behoorlijke" videokaart.

Let dus wel op dat bepaalde software altijd gekoppeld is aan een DMX "box". Eerder genoemde Martin software werkt dus uitsluitend met de juiste Martin hardware.

Martin.
kvm entertainment
Jerre2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2005
Laatste: 30-3-2016
Berichten: 157
11-7-2005 01:54
martin lj en sunlight 2002 werken naar 't schijnt ook met bv oksid, manolator, velleman ea
kijk op https://www.oksid.ch/spp2dmx/index.html, bekijk (en zoek) op dat forum ...
'k ben 'r nog niet helemaal uit, 'k krijg nog foutmldingen, morgen weet 'k meer (dan is m'n picje binnen en kan 'k 's testen)
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
11-7-2005 23:14
Van de daslight website,
quote
--------------------------------------------------------------------------------
Unlimited number of DMX and AUDIO effects (Audio CD, MP3, WAV)
--------------------------------------------------------------------------------
je kan allerhanden geluidsbestanden toevoegen aan een effect, dus ik maak bv een effect aan genaamd "bro hymn" hierbij prog ik een strobe en dan kan ik bv het liedje bro hymn importeren. dus als ik dan op effect "bro hymn" druk dan zal mn strobe beginnen te flitsen en zal het liedje bro hymn beginnen te spelen. je lampjes op de beat laten lopen heb ik nog niet gevonden in de softweare maar hier zal ik eens naar opzoek gaan.
exit night into LIGHT
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
11-7-2005 23:28
ik heb de manual effe gezocht en daar staat het in(logisch razz :p ) dus voor alle dvc gebruikers de manual op blz.23
(voor diegene die er geen hebben, je kan hem downloaden op https://www.daslight.com
je hebt 3 mogelijkheden, bmp op step, bmp with fade time en bmp op scene
exit night into LIGHT

Terug naar forum Reageer (zonder quote)