Forum > Off-Zone

Posters plakken

(33 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
31-5-2005 20:36
Het is beste is om posters en flyers neer te leggen in ALLE winkels in de stad....Neem aan dat dat er geen 500 zijn? wink ;) ook verenigingen waar jou doelgroep opzit moet je meepakken.

In veel winkels in Goes liggen ook gewoon flyers van ons als bedrijf zijnde, ze doen daar helemaal niet moeilijk over. Dus voor een feest vast ook niet !

Je hebt hier geen vergunningen voor nodig dus dat is al helemaal mooi meegenomen toch?!?
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
31-5-2005 21:24
Ga nou maar niet illegaal plakken.

a:
De gemeente: ze vinden je toch wel, want op de poster staat waar je activiteit plaatsvindt. Het wisselt een beetje per gemeente, maar er staan fikse boetes per poster op illegaal plakwerk. (Vroegah werd gewoon m'n emmer met lijm en borstel in beslag genomen, was ik al blij als ik m'n posters wist te redden, dat is nu wel anders.)

b:
Legale plakkers, mensen met een vergunning om op de daarvoor bestemde borden te plakken, zijn niet blij met dat illegale geklieder over hun duurbetaalde plaatsen heen. Naast het feit dat jouw posters direct weer kunnen worden overgeplakt en ze je zullen aangeven bij de gemeente als illegale plakker, kunnen sommigen je ook nog wel eens verblijden met een bezoekje. Als je toch buiten wilt plakken, koop dan gewoon hun diensten in om jouw posters te plakken.

Als je geen vergunning hebt, ga je gewoon niet plakken. In plaats daarvan bezoek je alle kroegen, discotheken, scholen, bibliotheken, kroegen, theaters, platenzaken, trendy kledingwinkels enzovoort. En voordat je punaises in hun deurposten rost, vraag je even netjes of je een postertje mag ophangen.
Bigf00tStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 28-11-2013
Berichten: 152
31-5-2005 22:29

john_voof schreef:

[offtopic schreef:

Heej bigf00t, 2 juni draaien in de Lascar? Ik denk dat ik daar ook eens naar toe ga wink ;) (woon in dat dorp). Lascar staat bekend als de 'boem boem' place van Schijndel, en die naam gaan ze met die avond denk ik wel bevestigen razz :p . Ik zie je wel 2 juni achter de draaitafels! Later

[/offtopic]
Idd Lascar happy :)

Het word een avond met de volgende muziekstijlen: jump, hardstyle, oldskool en hardcore. Dit in opbouwende volgorde.

Waarschijnlijk zul je vanaf dit weekend ook zeker wat promotiemateriaal van ons tegenkomen in Schijndel en omstreken wink ;)
Bigf00tStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 28-11-2013
Berichten: 152
31-5-2005 22:31

roberto schreef:

Het is beste is om posters en flyers neer te leggen in ALLE winkels in de stad....Neem aan dat dat er geen 500 zijn? wink ;) ook verenigingen waar jou doelgroep opzit moet je meepakken.

In veel winkels in Goes liggen ook gewoon flyers van ons als bedrijf zijnde, ze doen daar helemaal niet moeilijk over. Dus voor een feest vast ook niet !

Je hebt hier geen vergunningen voor nodig dus dat is al helemaal mooi meegenomen toch?!?
Cafetaria's en sportshops e.d. lijken ons het beste omdat we daar onze doelgroep kunnen bereiken.

Goes ligt een beetje buiten ons bereik, het is mijn eerste feestje dus ik ben natuurlijk niet meteen met de grootste zaal begonnen (250 tot 300 personen ongeveer).

Maar gaat wel goedkomen denk ik met deze tips happy :)
Bigf00tStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 28-11-2013
Berichten: 152
31-5-2005 22:32

Sylvia schreef:

Ga nou maar niet illegaal plakken.

a:
De gemeente: ze vinden je toch wel, want op de poster staat waar je activiteit plaatsvindt. Het wisselt een beetje per gemeente, maar er staan fikse boetes per poster op illegaal plakwerk. (Vroegah werd gewoon m'n emmer met lijm en borstel in beslag genomen, was ik al blij als ik m'n posters wist te redden, dat is nu wel anders.)

b:
Legale plakkers, mensen met een vergunning om op de daarvoor bestemde borden te plakken, zijn niet blij met dat illegale geklieder over hun duurbetaalde plaatsen heen. Naast het feit dat jouw posters direct weer kunnen worden overgeplakt en ze je zullen aangeven bij de gemeente als illegale plakker, kunnen sommigen je ook nog wel eens verblijden met een bezoekje. Als je toch buiten wilt plakken, koop dan gewoon hun diensten in om jouw posters te plakken.

Als je geen vergunning hebt, ga je gewoon niet plakken. In plaats daarvan bezoek je alle kroegen, discotheken, scholen, bibliotheken, kroegen, theaters, platenzaken, trendy kledingwinkels enzovoort. En voordat je punaises in hun deurposten rost, vraag je even netjes of je een postertje mag ophangen.
Oei toch wel oppassen dus..

Het was zowiezo niet de bedoeling om zomaar overal te gaan plakken, want op een boete zit ik gewoon niet te wachten.

Dus ik ga eens goed rondkijken naar mogelijke winkels e.d., misschien toch wel de beste oplossing..
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
1-6-2005 07:25
1)Boete voor illeg. Plakken.
2)Mocht het zo zijn dat jij plakt voor een bedrijf waar toevallig reeds eerder stiekum voor geplakt werd dan heb jij maar uit te leggen dat jij niet dezelfde bent als eerdere plakactiviteiten-en dat gaat niet lukken-kortom
meerdere boetes.
3)De Gemeente zal alles laten verwijderen........
en wat denk je-dat ga jij betalen laugh :D
4)Legale Plakkers moet je maar niet tegenkomen sneaky :V
Menig straatgevecht gezien met heel vervelende afloop
5)De ondernemer zal zich beroepen op een zgn uitspraak-ik zei nog zo.....niet plakken/was duidelijk de opdracht.
Jij bent de LUL dus!!

Plakken is leuk maar die tijd hebben we gehad en elke gemeente(uitzondering daargelaten)hebben hun buik er vol van.
Negentiger jaren werden er honderdduizenden posters geplakt overal.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
1-6-2005 07:37

Bigf00t schreef:

Ik ben bang dat een vergunning helaas niet meer gaat lukken.

We moeten dit weekend echt beginnen met plakken, aangezien het feest over een maand al plaatsvind. ashamed :$
Wacht dan nog maar eventjes met plakken. Doe dit juist een week a twee weken van te voren. Jouw posters zullen nu hoogstwaarschijnlijk worden overgeplakt.

Heb je je feest al gepromoot op party-sites? Zo kun je ook gratis kaartjes weggeven. Hierdoor krijg je misschien toch meer volk. Ik denk dat de webportalen (Partyflock, etc.) belangrijker zijn dan een paar posters.... ;)

En waarom had je mij nie geboekt :P
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Light to soundAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 7-12-2004
Laatste: 4-9-2006
Berichten: 17
1-6-2005 10:55
Wij hebben ook eens illegaal posters geplakt voor een grote discotheek hier in de buurt. Er werden alle lantaarns, borden, lege winkels en stoplichten beplakt. De gemeente belde op. Boete en alles moest schoongemaakt worden... Het schoonmaken was uiteindelijk leuker dan het beplakken...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
1-6-2005 11:31
Ik heb ze een keer zelf van de muur af mogen krabben omdat oom agent achter me stond mee te kijhken hoe ik aan het plakken was en toen ik klaar was vriendelijk doch dringend verzocht of ik even mijn vergunning wilde laten zien....

Nu kun je 2 dingen doen,

1 - Alles laten vallen en heel hard rennen. Schieten zullen ze echt niet op je en al zouden ze het wel doen.... de NL politie raakt nog geen olifant op een meter afstand.
Helaas kunnen ze wel altijd redelijk hard rennen, en het was in Amsterdam, daar staat op iedere hoek van de staat een poltie agent dus het risico dat je een hoek verder ff onderuit geschoffeld word en je met je smoel over de straat heen glijd.

2 - De verstandigste optie, Gewoon toegeven dat je geen vergunning hebt en je er uit proberen te lullen voor zover dat kan. (Lukt alleen nooit bij die vrouwen met een te dikke kont (iets wat iedere vrouw schijnt te krijgen zodra ze in een poltie broek gehesen worden) en waar je zo overheen kijkt, op de 1 of andere manier zijn die vaak nogal autoritair ingesteld).

Ik heb dus lekker alles mogen verwijderen met het voordeel dat ik geen boete kreeg. Maar reken er op dat verwijderen meer werk is als het plakken zelf. ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
1-6-2005 11:32
goed voor je, waarom ben je zo megool daar alles onder te plakken

2 light ofsound

Terug naar forum Reageer (zonder quote)