Forum > Opmerkingen

Censuur bij recensies?

(27 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
16-5-2005 22:16

basics schreef:

Sorry..? slecht van vertrouwen ?
Moet ik Excuses maken..?

Mijn vraag lijkt me zeer reeel, gezien new -line behalve een forum ook een commerciele webwinkel is.
Ik plaatste die opmerking, omdat iedereen die de moeite neemt om zélf de nodige recenties (en de opmerkingen van de shopeigenaar op het forum) te lezen er zelf achter zou kunnen komen of recenties wel of niet gecensureerd worden.
BasicsStandaard Lid
Sinds: 4-10-2002
Laatste: 9-2-2008
17-5-2005 17:28
Ik heb daar niet die conclusie uit kunnen trekken.
Vandaar mijn posting hier.
Maar wat mij betreft zijn we eruit hoor.
Mijn vraag is beantwoord .
en dank daarvoor!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 23-11-2024
18-5-2005 21:38

basics schreef:

Ik vraag me af of alle recensies die geschreven worden bij apparatuur ook geplaatst wordt?
Ik kan het zelf testen door een zeer slechte recensie te schrijven, maar dat vind ik niet fair...
Als het goed onderbouwd is dan zal hij blijven staan. Soms doen importeurs daar wel eens moeilijk over (maar dan moeten ze maar betere producten maken ;-)

Reviews in de trant van "dit is k#t" zonder verdere onderbouwing (maar ook "dit is fantastisch" zonder verdere onderbouwing) worden wel met enige regelmaat verwijderd.

Ook wordt er bij slechte ervaringen gekeken of het product hier is aangeschaft. Als iemand namelijk een slechte ervaring heeft met een product terwijl het eigenlijk veroorzaakt wordt door bijvoorbeeld onkundige voorlichting o.i.d. terwijl onze eigen ervaring met het product prima is dan wordt de review soms verwijderd (als het matig onderbouwd is) of door mij voorzien van een "reactie" in de review in kwestie.

Lang verhaal kort: Ja, er is censuur (sommige reviews worden immers verwijderd) MAAR die censuur is niet om het product (om omzet o.i.d.) te beschermen maar om de toegevoegde waarde van het reviewgedeelte een beetje op peil te houden!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TCMCVIP Lid
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
19-5-2005 18:06
Ik zie bij reviews het woord "mening" staan. Ook wordt "recensie" in dit topic aangehaald. Recensie en review staan dicht bij elkaar en hierbij denk ik dan aan het schrijven van een artikel of rapportje van de bevindingen over het product. Een mening kan zijn van: ik vind het product goed, en hoef je eigenlijk niks verder te vertellen. Een review is imho een (korte) impressie van het product wat je ook vaak in tijdschriften tegenkomt. Het woord "mening" schept toch wel wat verwarring en nodigt uit om van die one-liners neer te zetten.

TCMC
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
23-5-2005 14:42
Waarom worden producten die Dré zelf al k*t vind uberhaupt aangeboden in de webshop, met name als er betere alternatieven voor zijn in dezelfde prijsklasse? Verplichting vanuit leverancier ofzo?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
LarzzzieStandaard Lid
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
23-5-2005 14:52
Omdat er (teminste, dat geldt voor sommige producten) vaak nog wel vraag naar is. Mensen met een laag budget kopen nu eenmaal, bijvoorbeeld, een minder 'goed' statief, ookal staat erbij dat het compleet ruk is... De prijs, daar gaat het dan meer om... maar goed zo denk ik erover, misschien heeft dre er zelf wel een heel andere reden voor...
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 23-11-2024
23-5-2005 16:23

YourLiVe schreef:

Waarom worden producten die Dré zelf al k*t vind uberhaupt aangeboden in de webshop, met name als er betere alternatieven voor zijn in dezelfde prijsklasse? Verplichting vanuit leverancier ofzo?
Is meerdere keren uitgelegd.

1. De klant is koning. Als hij/zij het product wil hebben dan is hij daarin vrij.
2. Nog belangrijker: Als ik het product niet in de webshop zet kan ik er ook niet bij zetten dat het ruk is.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
24-5-2005 13:12
Ik kan me zo voorstellen dat je alleen een hoop gezeik krijgt met technisch slechte producten... Zit immers toch garantie op ook al heb je er vantevoren bij verteld dat het k*t is en dat kost je toch een hoop tijd (vooral als de garantie slecht geregeld is). Dan kan een klant iets wel willen hebben maar als het slecht bevalt krijg je daar als winkel (leverancier) geen goede reputatie door.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat je slechte producten waar veel vraag naar is toch aanbiedt omdat mensen anders naar de concurrentie gaan die het wel aanbiedt...
Mr_jowsStandaard Lid
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
24-5-2005 13:53
@ Yourlife:

Albert Heijn verkoopt toch ook Appelsap van EUROSHOPPER, ALBERT HEIJN HUISMERK en van APPELSIENTJE?
Die van Appelsientje is toch het beste, maja... het blijft Appelsap.

Kortom, er zijn mensen die willen top of the bill en mensen die niet zo'n topproduct willen of sterker nog het geld er niet voor hebben.

Lekker bedrijf ben je dan als je die goedkope producten niet zou verkopen. Ik denk dat ze dan liever naar de concurrent gaan, waar ze wel voor €0.40 euro minder een pak appelsap kunnen kopen.

Een andere vraag zou zijn? Waarom neemt Dré in godsnaam een Xone:92 in het assortiment, terwijl hij weet dat er toch maar een paar mensen per jaar zijn die het willen/kunnen betalen. Tjah... Ook aan die vraag moet hij kunnen voldoen als bedrijf.

Dat heet nu : de markt! ;)

Hopelijk is het nu iets duidelijker... :D
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
YourLiVeStandaard Lid
24-5-2005 15:18
Dat snap ik ook wel sad :( maar als dre een bepaalde OEM bak in het assortiment heeft van drie verschillende merken waarvan er één kut is en de andere voor twee tientjes meer wel goed is... Ik zei dan ook (enkele posts geleden al) in dezelfde prijsklasse.

Natuurlijk probeer je een zo volledig mogelijk assortiment aan te bieden maar als je al van tevoren weet dat het k*t is (wat hij dan ook uitdrukkelijk vermeld bij het product), weet je ook dat je er achteraf gezeik mee hebt.

Edit: als er bij de AH trouwens veel klachten binnenkomen over de goedkope appelsap wordt die ook uit het assortiment gehaald...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)