Forum > PC related Forum

Ervaringen en vergelijk Traktor en BPM Studio

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DavaschStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
Berichten: 102
19-2-2005 13:06

DJ Tim schreef:

Je kan in dit geval dan beter niet voor Traktor gaan omdat er op dit moment nog niet echt dedicated dj controllers voor uit zijn waar niet een mixer op ingebakken zit. Er komen later dit jaar overigens wel wat leuke controllers voor uit. Wat overigens wel kan in Traktor is zo'n beetje iedere functie in het programma een keyboard toets meegeven. Je kan dus met externe mixer puur je cue opties key shortcuts meegeven zodat je (bijna) niets meer met de muis hoeft te doen.
Ik heb ook een tijdje met Traktor (thuis) gewerkt, vond het een erg fijn programma door z'n waveform en de mogelijkheid zo makkelijk loops te maken.
Ik ben toen op zoek gegaan naar een controller, en wat ik gevonden heb is dat je de numark controller via een speciale driver MIDI signalen kan laten uitsturen. Die kan je dan weer in Traktor toewijzen aan bepaalde functies. Het is een stuk omslachtiger, maar het zou moeten werken. Zelf heb ik overigens voor PCDJ met controller gekozen, omdat het gewoon niet zo'n gedoe is en als er iets niet werkt je bij PCDJ kan aankloppen wat natuurlijk niet kan als je een min of meer gehackte driver gebruikt.

De url van dat stukje software die je controller midi-compatible maakt is https://www.gizmolabs.net/
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
20-2-2005 22:32
Allereerst een klein misverstand weg werken. De MIDI drivers van Gizmolabs zijn geen gehackte drivers.
Het zijn echter wel aangepaste drivers voor de DMC-1 en DAC-2, ik neem het je dus ook niet kwalijk dat je zegt min of meer gehact.

Gizmolabs is het bedrijf die de DMC-1 voor NUMARK en PCDJ ontwikkeld heeft en later de DAC-2 voor PCDJ.
Met toestemming van PCDJ zijn hier ook MIDI drivers voor geschreven. Zij geven echter geen enkele vorm van support voor de MIDI drivers.

Je kunt dus zowel de DMC-1 als de DAC-2 voor andere programma's (die met midi signalen werken) zoals Tracktor en Mixvibes gebruiken. Je moet dan wel zelf de MIDI kanalen aan het programma (of de functie) toewijzen.
PCDJ werkt zelf niet met MIDI, de controller communiceert direct met het programma waardoor hij niet alleen direct werkt maar ook iets sneller reageert. Beide controllers zijn speciaal voor PCDJ gemaakt en werken hier dan ook het beste mee.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)