Forum > Geluid

wegvallend kanaal na plaatsing nieuwe elementen

(33 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 22-11-2024
1-2-2005 19:41
Zegt nog niks (kan een onbalans in het begin van de potmeter zijn (is HEEL normaal)). Zet anders eens een HEEL zacht stukje van de CD op (bijvoorbeeld een zacht intro in loop) en kijk dan nog eens met gain pots nominaal ingesteld.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JelmerStandaard Lid
Sinds: 23-1-2004
1-2-2005 19:46

Dré schreef:

Zegt nog niks (kan een onbalans in het begin van de potmeter zijn (is HEEL normaal)). Zet anders eens een HEEL zacht stukje van de CD op (bijvoorbeeld een zacht intro in loop) en kijk dan nog eens met gain pots nominaal ingesteld.
gedaan en dan zowel bij kanaal 1 als bij 2 alleen geluid door de linker speaker.

sad :( vrees voor het antwoord wat ik nu ga krijgen
The return of the BoomBap
DréAdministrator
1-2-2005 20:16
De kans dat beide kanalen één opgeblazen ingang hebben is nagenoeg nihil te noemen (tenzij je echt iets doms gedaan hebt. Heb je niet gewoon de balans verkeerd staan of iets aan de UITGANG fout gedaan???

Wellicht is er een kabel aan de uitgang defect? VU meters zullen niet veel zeggen (zeker niet als links op PGM1 staat en rechts op PGM2).
JelmerStandaard Lid
1-2-2005 20:17

Dré schreef:

De kans dat beide kanalen één opgeblazen ingang hebben is nagenoeg nihil te noemen (tenzij je echt iets doms gedaan hebt. Heb je niet gewoon de balans verkeerd staan of iets aan de UITGANG fout gedaan???
Het is dus niet zo dat ze een voorversterker delen oid (hoop niet dat ik nu in aanmerking voor een noob title)?

Ik ga een kop koffie zetten en er dan nog eens rustig voor zitten. Het blijft alleen vreemd dat de line ingang nergens last van heeft en de phono wel.
DréAdministrator
1-2-2005 20:20
Da's inderdaad vreemd. Ze delen de phono ingang niet. Als line in wel links en recht geluid geeft dan zou het kunnen zijn dat je van beide ingangen inderdaad de phono trapjes opgeblazen hebt.

Nog even een algemene tip: Altijd eerst de audio aansluiten en pas DAN de netspanningen. Staat ook in zo goed als elke handleiding die ik gelezen heb... Doe je dit niet dan loop je kans dat er hier en daar wat vereffeningsstroompjes gaan lopen die een gevoelige ingang zoals de phono ingang inderdaad naar de transistorhemel kunnen sturen.
JelmerStandaard Lid
1-2-2005 20:35

Dré schreef:

Da's inderdaad vreemd. Ze delen de phono ingang niet. Als line in wel links en recht geluid geeft dan zou het kunnen zijn dat je van beide ingangen inderdaad de phono trapjes opgeblazen hebt.

Nog even een algemene tip: Altijd eerst de audio aansluiten en pas DAN de netspanningen. Staat ook in zo goed als elke handleiding die ik gelezen heb... Doe je dit niet dan loop je kans dat er hier en daar wat vereffeningsstroompjes gaan lopen die een gevoelige ingang zoals de phono ingang inderdaad naar de transistorhemel kunnen sturen.
En ik vrees dat dit het geval is, wat ik ook aan sluit op de rechter phono ingang het blijft een stille boel. Behalve (om het nog maar wat ingewikkelder te maken) als ik mijn cd speler erinstop en de gain een aardig stukje opendraai. Dan is er een eind weg wel wat te horen uit de rechter speaker. (dit uiteraard heel kort getest).

Ik heb netjes eerst de audio aan gesloten voordat de spanning erop kwam en de juiste volgorde van aanzetten gehanteerd. Ook vreemd dat het bij allebij de ingangen de rechterkant is geweest (en ook nadat ik mijn nieuwe elementen heb geplaatst (dit uiteraard met alles uit gedaan)). Ga het morgen nog eens zelf proberen en dan maar opzoek naar een behoorlijk reparatieboer in den haag (gezien het feit dat het een tweede hands mixer is). (iemand tips?)
DréAdministrator
1-2-2005 20:51
Spanning erop zetten is NIET (ik herhaal NIET) hetzelfde als netspanning aansluiten.

DUS: EERST alle audio kabels aansluiten (met ALLE netstekkers UIT het stopcontact) en pas DAN de netstekkers in het stopcontact stoppen!!!

Waarschijnlijk liggen de Op-Ampjes van de Phono ingangen eruit. Is vrij eenvoudig door je dealer op te lossen (nee, is geen garantie, soms wel coulance).
JelmerStandaard Lid
1-2-2005 20:53

Dré schreef:

Spanning erop zetten is NIET (ik herhaal NIET) hetzelfde als netspanning aansluiten.

DUS: EERST alle audio kabels aansluiten (met ALLE netstekkers UIT het stopcontact) en pas DAN de netstekkers in het stopcontact stoppen!!!
ashamed :$ dan kan het daar wel eens misgegaan zijn. Alhoewel ik geen adiokabels heb los gehad bij het verwisselen van mijn elementen. Heb gewoon niets los gehad.
JelmerStandaard Lid
1-2-2005 20:55

Dré schreef:

Waarschijnlijk liggen de Op-Ampjes van de Phono ingangen eruit. Is vrij eenvoudig door je dealer op te lossen (nee, is geen garantie, soms wel coulance).
dan maar eens contact opnemen met de persoon waar ik hem tweede hands van overgekocht heb en vragen waar hij hem vandaan heeft. Zal lastige zaak worden. Heb de officiele bon niet eens. ashamed :$ ga even in een stil hoekje zitten zo denk ik. ashamed :$
JelmerStandaard Lid
1-2-2005 22:16
Goed, en het e-mail adres van de persoon van wie ik hem gekocht heb is dood. Telefoon nummer verwijderd toen ik een nieuw toestel kreeg. sad :(

Iemand een suggestie voor een goede reparatie stek in den haag of omgeving?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)