Forum > Newbie Forum

noob

(50 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
18-1-2005 20:48
Dj school? Niet aan beginnen, vind het persoonlijk geld-uit-de-zak-klopperij, maar dat is mijn mening.
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
18-1-2005 20:56
Ach, tis maar hoe je het bekijkt.

Toendertijd was ik helemaal gek van dj apparatuur en draaien. Ik had zelf nog geen apparatuur. Enige dat ik deed was me dagelijks de ogen uitkijken in de webshop van newline. (met in het vooruitzicht dat ik ooit eigenaar van zulke apparatuur zou worden).

Daarom heb ik me toen aangemeld bij de dj school/workshop in Ransdaal (zuid limburg, IDP).

Was erg gezellig en leuk om gedaan te hebben. wel duur idd (70 euro ongeveer)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
V-maxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 28-7-2011
Berichten: 86
18-1-2005 22:08
Het is wel een goede manier om te kijken of je t leuk vind. Het is beter om 1 keer 70 euro naar een dj school te sturen dan dat je voor 800 euro een setje koopt, en er achter komt dat het toch niet zo heel leuk is.
KahaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2004
Laatste: 18-8-2006
Berichten: 29
19-1-2005 10:39
Dj school is idd niet nodig.
ik ben ook (2 maanden geleden) gewoon thuis begonnen met 1 platenspeler en een cd speler en een heel simpel mengpaneel, zo heb ik mezelf wel redelijk de beginselen geleerd en nu oefen ik met 2 platenspelers en een beter mengpaneel samen met een vriend.
ben er 1 of 2x per week en het lukt steeds beter, binnenkort maar es een setje opnemen denk ik.
het is me toch wat
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
19-1-2005 11:06

v-max schreef:

Het is wel een goede manier om te kijken of je t leuk vind. Het is beter om 1 keer 70 euro naar een dj school te sturen dan dat je voor 800 euro een setje koopt, en er achter komt dat het toch niet zo heel leuk is.
Ik denk niet dat je zomaar 800 euro uit gaat geven zonder dat je ook maar iets van ja 'aankomende hobby' afweet. Ga gewoon bij vrienden kijken. Bij zo'n dj school weet je naa 1 lesje echt niet of je het nou leuk vind of niet, je wordt gek in het begin omdat je een bende informatie op je af krijgt. Vind daarom beetje zonde van t geld.

Als je van muziek houdt, maar dan ook heel erg? Dan vind je draaien ook leuk. Heb je er feeling voor? Binnen jaartje kan je je eerste gig hebben. Laat je kwa apperatuur gebied alleen goed adviseren door mensen die wat weten (ik noem new-line bijv). Niet door 'vriendjes' die 'wat' hebben staan want dat is in hun ogen altijd het beste, ken het verschijnsel.

grtn,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
19-1-2005 11:56

hypetraxx schreef:

ik zal deze forums dit weekend even grondig onder handen nemen. wat ik nog zou willen vragen, dj school ??? nog nooit van gehoord dat er nu ook al scholen voor bestaan...
iemand soms een handig adres, ik woon wel in BE en voor zover ik weet, hebben wij dat hier niet, denk ik....
Doe me een lol en ga niet naar de DJ School!!

Een DJ School is net als de kunstacademie. Je leert wel eea, maar of je echt creatief bent is maar de vraag. Zonde van je geld dan.

Gewoon zelf oefenen.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
19-1-2005 13:55
Ik ben het met Jows eens, en het is toch veel leuker om alles zelf te ontdekken happy :)
Ik ben vroeger ook gaan draaien omdat ik een echte muziekfreak was, en doe het nog steeds met plezier
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
19-1-2005 14:02
Laten we het er s op houden dat het belangrijkste is wie de lessen geeft!
Mocht dat een DJ zijn die zijn/haar sporen verdiend heeft dan is daar les bij nemen wel zeker aan te bevelen.
Of ga je mij vertellen dat 10 jaar on stage ervaring gewoon thuis te leren is wink ;)
Had ik in het verleden niet van de toppertjes in het wereldje lessen/tips en truuks gehad dan was ik bij lange niet zover gekomen,en daar had thuis oefenen niks aan verandert sneaky :V
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
Berichten: 209
19-1-2005 16:05
Hij heeft gekozen voor pcdj FX + controller (dac-2) + SB Audigy 4 Pro

[Pcdj FX]
[Dac-2 controller]
[Geluidskaart]

Mengpaneel, versterker, boxen moet hij nog kiezen happy :) .
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
19-1-2005 17:44

fredje schreef:

Laten we het er s op houden dat het belangrijkste is wie de lessen geeft!
Mocht dat een DJ zijn die zijn/haar sporen verdiend heeft dan is daar les bij nemen wel zeker aan te bevelen.
Of ga je mij vertellen dat 10 jaar on stage ervaring gewoon thuis te leren is wink ;)
Had ik in het verleden niet van de toppertjes in het wereldje lessen/tips en truuks gehad dan was ik bij lange niet zover gekomen,en daar had thuis oefenen niks aan verandert sneaky :V
groet
IDP djschool waar ik geweest ben had als leraar dj garry. (heeft ook eens een hitje in engeland gehad: Dream universe ofzoiets).

Maar dat terzijde. Zo'n djschool moet je ook niet zien als een plaats waar je leert draaien. Het is gewoon een workshop van +/- 3 a 4 uurtjes niet meer niet minder. Dus JA het is leuk om mee te maken en NEE het is niet persé nodig.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson

Terug naar forum Reageer (zonder quote)