Forum > PC related Forum

Software sampler

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Mr Blue SkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2003
Laatste: 14-11-2005
20-1-2005 23:00
Ben overigens wel vergeten te vermelden dat ik hem dus wel in huis heb,en
hem veelvuldig gebruik.

Vooral omdat het zo verdomde makkelijk/eenvoudig werkt(zeker/juist ook in live situaties)
Niks pitchen(heeft een ingebouwde zeer goed werkende beatcounter welke reageert op
bpm fluctuaties zodat je loop altijd strak loopt).

Je maakt je loopjes "on the run" en hij maakt ze in 95% van de gevallen
in een keer goed.

Ik probeer je dus niet van een eventuele aanschaf af te praten.
Sterker nog: ik kan hem van harte aanbevelen!
Alleen zul je met zijn beperkingen moeten leren leven(of iets ander aanschaffen: tegen welke prijs dan?),
en met zijn mogelijkheden willen/leren omgaan.
Dj quintenStandaard Lid
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
20-1-2005 23:04
Wat dus wel zou kunnen, je laat via mixer de cd speler of de koptelefoon horen, en dus de soundbite laten opnemen. Wat het voordeel is dat je niet hoeft te pitchen. Maar als ik goed begrijp, die onderste 6 knoppen druk je in om op te nemen. En pakt hij dan de eerste beat en telt dan door tot de laatste (die je zelf aangeeft, dus 2,4,8,16)? Dus hoef je niet te knippen en dat gezeik? En wat als je iets hebt zonder beat??
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
Mr Blue SkyStandaard Lid
Sinds: 31-3-2003
Laatste: 14-11-2005
20-1-2005 23:09

DJ Quinten schreef:

Wat dus wel zou kunnen, je laat via mixer de cd speler of de koptelefoon horen, en dus de soundbite laten opnemen.
JA
Wat het voordeel is dat je niet hoeft te pitchen. Maar als ik goed begrijp, die onderste 6 knoppen druk je in om op te nemen. En pakt hij dan de eerste beat en telt dan door tot de laatste (die je zelf aangeeft, dus 2,4,8,16)?
JA
Dus hoef je niet te knippen en dat gezeik?
JA
En wat als je iets hebt zonder beat??
Handmatig tappen!
Hij onthoud ook altijd de laatst gemeten bpm.Dus als je een beat hebt in een nummer meet hij de bpm en houdt deze vast als er een beatloos stukje komt.
Kan je dus ook een beatloos stukje samplen en deze gebruiken!
Dj quintenStandaard Lid
20-1-2005 23:14
HAHA, dus ik zou bij wijze van spreken me discman of minidisc mee kunnen nemen naar een gig laugh :D, om vervolgens deze aan te sluiten op soundbite, ideaal! Toch niet zo'n heel slecht idee om dit speeltje aan te schaffen!

Bedankt voor info monneer blauw lucht wink ;)

edit: maar haalt hij dan standaard de bpm van de master of wat? En hoe vul je een sample erin die geen beat heeft? Of is het zo dat je met de knoppen 2,4,8,16 aangeeft over hoeveel beats de sample wordt verdeeld en dat hij zich daarna ahw stretcht over de snelheid, dat het precies iedere keer uitkomt?
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
21-1-2005 19:07

DJ Quinten schreef:

Pfff, nou, lekker is dat! Heb ik een paar gruwlijke loops op computer gemaakt, met in achterhoofd houdend dat ik deze op mijn 'toekomstige' soundbite ga zetten. Kan het niet. Zou ik dus genoodzaakt zijn die allemaal op cd te zetten. Wat is het nut dan van 'stores up to 8 loops' sad :(
Die Soundbite is bedoeld om live wat dingen op te nemen en weer af te spelen, live remixen en zo. Ik zie je er niet meteen muziek mee maken. Heeft ook geen midi trouwens, dus daarvoor lijkt hij me zeker wrong tool for the job.
Dj quintenStandaard Lid
21-1-2005 21:01
Is er niet ergens een manual te vinden? Internet ook al afgezocht. Wil toch even weten hoe dat nu allemaal werkt.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
22-1-2005 18:50
Misschien een idee om een mail te zenden naar Redsound, weet je het meteen.
Dj quintenStandaard Lid
24-1-2005 18:04
Heb manual in pdf formaat gekregen. Als iemand interesse heeft, moet hij maar mailen.

grtn,

Stefan
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
25-1-2005 00:16
Edit Mod: Dré: Is volgens mij een topic dat beter thuishoort in het PC related forum.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
H.Standaard Lid
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
25-1-2005 10:31

Snake schreef:

DJ Quinten schreef:

Pfff, nou, lekker is dat! Heb ik een paar gruwlijke loops op computer gemaakt, met in achterhoofd houdend dat ik deze op mijn 'toekomstige' soundbite ga zetten. Kan het niet. Zou ik dus genoodzaakt zijn die allemaal op cd te zetten. Wat is het nut dan van 'stores up to 8 loops' sad :(
Die Soundbite is bedoeld om live wat dingen op te nemen en weer af te spelen, live remixen en zo. Ik zie je er niet meteen muziek mee maken. Heeft ook geen midi trouwens, dus daarvoor lijkt hij me zeker wrong tool for the job.
hij vroeg ook naar een sampler om realtime te samplen voor bij zijn dj-set, niet een sampler om een muziekproductie op te maken, dan kom je inderdaad bij iets van akai uit (mpc bijvoorbeeld), maar een soundbite is ideaal voor dit soort toepassingen in een dj-set happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)