Forum > Newbie Forum

computer gebruiken om te draaien

(24 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
25-8-2004 09:22

DJ.T schreef:

Waarom laat hij deze zooi niet lekker thuis staan en huurt gewoon een setje
Als het gaat om het feest van een kennis die 50 wordt en de DJ is er 13, dan zit de kans er heel dik in dat het om familie of zeer dichte vrienden van de ouders gaat. De kans dat die jongen er meer dan "Goed gedaan, hier is 20EUR zakgeld." aan verdient, lijkt me dan ook zeer klein sad :(. En als hij naar de "organisator" stapt met wat nog zal moeten bijgehuurd worden, krijgt hij gegarandeerd de zin "ah, tis maar een klein feestje, 't hoeft geen discotheek te zijn"...
herkenbaar wss voor sommigen? wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
25-8-2004 09:29
hij antwoord:(hij is hier, slaapt bij mij broertje)

hij gaat kijken wat hij nog nodig heeft en bij moet huren, dit schrijft hij op en bekijkt de kosten. hij wil er zelf ook 30 euro insteken aangezien hij hier flink promotie uit kan halen (heeftiej volkomen gelijk in).

hoeveel het kost schrijft hij op en laat het aan de organisator zien. als die het te duur vind zegt hij, dan niet, neem je maar iemand anders.

dus die kans van het 20 euro zakgeld is klein of beter nog, die is er niet.

dan van het kleine feestje.

hij/wij hebben er verstand van. dus wij weten wat nodig is daarvoor. zij niet, dus daarom adviseren wij wel wat goed is en wat we nodig hebben.

//edit, is beetje vage zin, snappen jullie hem?
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
25-8-2004 10:07

pietje schreef:

hij/wij hebben er verstand van. dus wij weten wat nodig is daarvoor. zij niet, dus daarom adviseren wij wel wat goed is en wat we nodig hebben.
Deze volg ik niet helemaal, maar laat die jongen nou gewoon naar de dichtstbijzijnde geluidsverhuurder gaan en een leuk setje luidsprekers + (ingebouwde) versterker huren. Laat 'm een offerte op papier halen en die meenemen naar degene die betaalt voor akkoord.

Laat die hifi-versterkers maar thuis, dat wordt helemaal niks. Volgens mij red je het niet eens voor achtergrondmuziek als er zoveel mensen komen.
MassiveStandaard Lid
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
25-8-2004 10:45

pietje schreef:

afijn, hij wil zijn computer gebruiken maar hij wil van jullie weten of dit gaat werken? omdat hij dacht dat je misschien vervorming zou krijgen als je het gaat uit versterken van zo'n zwak stroompje uit een computer naar zo'n 2x 500 watt.
2 X 160 watt van sony (volgens mij hifi maar je krijgt hier echt 160 met goed geluid uit!!!
---------------------------------------------
hij/wij hebben er verstand van. dus wij weten wat nodig is daarvoor.
Naar aanleiding van je eerder gestelde vragen en opmerkingen denk ik daar toch heel anders over...

lekker huren dus.
PietjeStandaard Lid
25-8-2004 18:19
ik denk dat jullie hem met die zin verkeerd begrijpen.

maar het is klaar:

hij heeft bij een verhuurbedrijfje het volgende gehuurd:

ELECTROVOICE deltamax 2 x top/2xsub+ CROWN macrotech amps: 2x1250 watt

dit voor een prijs van 160 euro. hij wil er zelf geld in steken. zo'n 40 euro aangezien dit goede promotie is. de klant was bereid er 120 voor te betalen (geloof me, hij is goed)

ikzelf ga hem assisteren, want dat lijkt me wel leuk en ik zal mijn lichtshowtje daar neerzetten.

ik ga niet mijn hele drive-in daar neerzetten aangezien een set met alleen geluid al verhuurt is. en ik zou daar anders ook heengaan naar dat feest dus, had besloten om maar 12 par 64 en 4x winner mee te nemen.

oftewel...het is opgelost!
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
25-8-2004 18:28
Tof dat je zo jong bent en nog een succesvol "instalatie" hebd of gehuurd laugh :D
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
25-8-2004 21:54
Ja, ik snap hem helemaal laugh :D , het moet zo overkomen dat de klant denkt dat jullie er verstand van hebben, maar zo werkt dat niet.

En dan meteen op pad met een EV deltamax set?
Ik neem aan dat je een mengtafel hebt met een goede toonregeling (of losse EQ) ?

Martin.
kvm entertainment
PietjeStandaard Lid
26-8-2004 09:22
hij heeft er een losse eq tussen zitten. althans, 2 voor elk kanaal 1.

als mixer gebruikt hij een Behringer DX1000 en 2 spelers de CDJ20. ook dus een computer omdat hij veel muziek van internet af haalt en hij heeft geen zin om dat allemaal te branden.
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
26-8-2004 10:36

pietje schreef:

ook dus een computer omdat hij veel muziek van internet af haalt en hij heeft geen zin om dat allemaal te branden.
Je zei dat-ie écht goed was, en dat dit feest goeie promotie voor hem is? Gedownloade muziek op feesten draaien is illegaal. Dat is dus géén promotie, maar gewoon de volgende prutser die makkelijk geld hoopt te gaan verdienen met illegale middelen.

Mocht je willen weten hoe het precies zit met downloaden, branden en draaien op feesten, gebruik dan even de zoekmachine op "buma" of "downloaden" o.i.d.
PietjeStandaard Lid
26-8-2004 15:44
hij is 13. hij heeft daar echt geen geld voor. hij heeft al een mooie dj-set. ik ken buma/stemra ja. (zelf geen aanvaringen mee gehad) en ik weet hoe het zit. hij ook en trouwens, de kans dat ze hem ergens midden in het boerenlandschap controleren is vrij klein. en dat moet hij maar voor z'n eigen rekening nemen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)