Forum > Newbie Forum

Overspringende naald...

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-8-2004 13:33
Naja de link klopt in ieder geval niet meer.

Krijgt ie nu een mooie 404 als ie die bezoekt. Heb namelijk alle redirects naat aboutdj.nl verwijderd en alleen de index redirect nog vanaf de zonnet webspace.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
11-8-2004 14:05
Vind ik een zeer "minder slimmme" actie. Ik zou, als ik jou was, zeker eens overwegen hoeveel OUDE links er nog bestaan en dat afzetten tegen het aantal "nieuwe" links. Wellicht gaat dan dat lampje boven je hoofd HEEL erg veel licht geven...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
11-8-2004 22:56
Ja das waar.

Maar had van de week nog geen tijd om overal een redirect pagina te maken dus dat doe ik morgen ff.
Dan redirect ik alles zo dat het op de frontpage van het .nl domein terecht komt.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
12-8-2004 19:20
Nope. Even de moeite nemen om ervoor te zorgen dat alle redirects terecht komen bij de pagina die ook daadwerkelijk opgevraagd werd. Dit soort dingen worden ZO vaak over het hoofd gezien MAAR zijn een van de grootste "websitekillers" die er zijn!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
13-8-2004 11:42
Je kunt ook een pagina maken met (bijvoorbeeld) de tekst:

----
Beste bezoeker,

Aboutdj.tk is verhuisd naar een .nl domein. Ook de door jouw opgevraagde pagina is naar dit domein verhuisd. Je wordt over enkele ogenblikken automatisch doorgestuurd naar de nieuwe pagina. Bezoek ook eens www.aboutdj.nl

Met vriendelijke groeten,

enz. enz. enz.

Klik hier als je niet automatisch wordt doorgestuurd
----

Als je wilt heb ik de HTML code voor zo'n pagina wel voor je.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-8-2004 13:05
Als je mensen door gaat sturen via een redirect wil dat tegenwoordig niet meer met een meta tag omdat de huidige browsers dan in een reloop raken en maar blijven refreshen.

Het zal dus gewoon een java scriptje worden die ze linea recta door stuurt naar de desbetreffende pagina.
Dat j@vascriptje gebruik ik nu ook al op home.zonnet.nl/r.dooyeweerd
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
13-8-2004 14:57

Reind schreef:

Als je mensen door gaat sturen via een redirect wil dat tegenwoordig niet meer met een meta tag omdat de huidige browsers dan in een reloop raken en maar blijven refreshen.
Nonsense.

Elke keer als jij een berichtje in dit forum intypt wordt je, na op "verstuur" te drukken door middel van een
<meta http-equiv="REFRESH" content="0; URL=wheretogonext">
geredirect naar de pagina waar je vandaan kwam. Niks geen reloop gebeuren dus.

Scripts zijn niet nodig. De HTML "refresh" methode werkt hier prima.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-8-2004 23:32
Hmmmmm kan nu zo snel de code niet vinden die ik gebruikt had (tweakers search doet het niet) maar daar had ik een meta tag vandaan waarvan de code prima klopte en die ook prima werkte in firefox maar dienst weigerde in IE en constant in een loop bleef hangen.

Daarna een j@vascript gebruikt en dat werkte prima.
Ik heb nu dus in alle pagina's dat j@vascript verwerkt en moet alleen nog even de namen aan passen waar ie naartoe moet.

Maarja dan zit ik nog wel met het probleem dat men er niet op geatendeerd word dat het .nl is geworden. Ik wil dus een pagina die 5 seconden blijft hangen met de mededeling en dan door gaat naar de nieuwe .nl pagina.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
14-8-2004 17:49

Reind schreef:

Maarja dan zit ik nog wel met het probleem dat men er niet op geatendeerd word dat het .nl is geworden. Ik wil dus een pagina die 5 seconden blijft hangen met de mededeling en dan door gaat naar de nieuwe .nl pagina.
gebruik dan gewoon de code die Dré je gaf

<META http-equiv="refresh" content="5;url=.....">
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-8-2004 21:26

hans schreef:

Reind schreef:

Maarja dan zit ik nog wel met het probleem dat men er niet op geatendeerd word dat het .nl is geworden. Ik wil dus een pagina die 5 seconden blijft hangen met de mededeling en dan door gaat naar de nieuwe .nl pagina.
gebruik dan gewoon de code die Dré je gaf

<META http-equiv="refresh" content="5;url=.....">
Is ook al gebeurd wink ;)
Moet de pages alleen nog ff uploaden.

[edit]De delay werkt trouwens niet meer in de vernieuwde internet explorer die in service pack 2 zit. Je word gewoon direct linea recta door gestuurd naar de opgegeven url en geen delay er in zoals ik wilde. Aangezien iedereen straks wel z'n zooi zal gaan updaten zit ik dan dus nog steeds met het probleem van het kenbaar maken van de verhuizing.
Ik hoor je denken pop-up. Tsja jammer maar helaas de vernieuwde internet explorer blockt pop-up's en je krijgt dan een klein lullig balkje te zien waar natuurlijk geen hond op klikt want het is een pop up en daar heeft iedereen een schurft aan.
Ik denk dus dat het gewoon redirecten word naar de index pagina en daar ff uit leggen over de verhuizing van aboutdj naar het .nl domein.
Dan leest tenminste iedereen het en kan ik die webspace voor andere doeleinden gebruiken.
Er waren al mensen die met idee kwamen er een forum op te gooien. Nou geen haar op me hoofd die daar aan denkt en ik begin al aardig wat te verliezen de laatste tijd dus zo lang duurde dat nadenken niet laugh :D [/edit schreef:

Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)