Forum > Geluid

Het Ecler Nuo5-topic

(621 reacties. Pagina 19 van 63)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
24-8-2004 12:59

Elcee schreef:

Ik snap hier weinig van. Waarom zetten ze dan low line op 1 en 3 en high line op 2 en 4. Bijna iedereen heeft zijn kanalen toch in dezelfde volgorde staan als zijn apparatuut. En dan staan dezelfde apparaten altijd op 1 en 4 of op 2 en 3. Precies zoals de NUO niet werkt. Erg domme fout van Ecler! Is dit nog aan te passen?
Domme fout? LOL.

Je hebt line signaal apparaten die met een 100mV uitgangsspanning werken (tuners, tape recorders e.d. bijvoorbeeld) en je hebt line apparaten die met een 2V uitgangsspanning werken (CD-spelers bijvoorbeeld). De meeste merken doen net alsof die beiden gelijk zijn, Ecler doet het netjes zoals het hoort (low line, high line).

Het is dus niet dat je de Low line niet kunt gebruiken voor een high level signaal MAAR dan is het regelbereik van de potmeter minder prettig dan normaal bij Ecler het geval is (zeg maar meer zoals bij het gros van de andere merken; waaronder Dateq die bij mij ongeveer 5 klikjes openstaat om een CD-speler op 0dB VU te krijgen).

Grappig. Merk gebruikt een in mijn ogen ZEER net systeem en gebruiker noemt dat dan een fout...

(Zal wel aan mij liggen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
24-8-2004 13:18
Het is netjes dat de mogelijkheid wordt geboden, maar vreemd dat de hi-level inputs niet naast elkaar zitten. Want als je twee cd-spelers aansluit wil je die in het algemeen op fader 1 en 2 en niet op fader 1 en 3. Dat is wat Elcee bedoelt.

Het mooist was het geweest als Ecler voor ieder kanaal een keuze van hi naar low had gemaakt...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
24-8-2004 13:32
Bij mijn Ecler MAC90V liggen de Low Line en High Line wel langs elkaar.(kanaal 1-4 hebben Low Line, en 5-8 High Line)
Bij de Ecler Sclat is het wel mogelijk om bij ieder Line-in kanaal achteraan een klein schakelaartje te herzetten om te kiezen tussen Low Line en High Line.
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
24-8-2004 15:26
Dre, is er al iets bekend over de zilvere versie van de ecler nuo 5?
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
24-8-2004 17:17
Nog geen reactie van de importeur.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
24-8-2004 18:29
ik vind het idd een domme fout dat de hi en low line kanalen niet naast elkaar zitten op de mixer of op 1 en 4. Je gaat geheid een keer de mist in als je je cd spelers op 1 en 3 en je platenspelers op 2 en 4 moet aansluiten. Voor mij is het nog eens extra onhandig dat er geen hi-low schakelaar zit, omdat ik met 3 cd spelers (1 dubbelaar en een table top) werk en een mp3 jukebox.
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
24-8-2004 18:36
Mensen, zoals 10 posts ofzo geleden is aangeduid: Het is maar een kwestie van je gain bij te regelen ... :s
Is dit nu zo moeilijk ofzo?! shocked 8O shut up :X
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
24-8-2004 20:50

Dj Noiz schreef:

Mensen, zoals 10 posts ofzo geleden is aangeduid: Het is maar een kwestie van je gain bij te regelen ... :s
Is dit nu zo moeilijk ofzo?! shocked 8O shut up :X
Ja, dat is een vrij grote handicap. Als je draait met redelijk wat ervaring dan weet je hoe gain instellingen van platen ten opzichte van elkaar moeten staan om even hard te klinken en dan weet je ook dat je pfl metertje lang niet alle gevallen exact goed weergeeft qua volume in de zaal. Zeker als je wat oudere en nieuwe muziek door elkaar draait kan het uitgangsvolume weliswaar even hard zijn, maar klinkt modern geproduceerde muziek stiekem veel harder (gevoelsmatig). Het is in ieder geval voor mij lastig om met twee verschillende gain-istellingen per kanaal te moeten werken. Het doet me denken aan die vervelende situaties waarin je met een mixer draait waar sommige faders wat harder zijn versleten dan andere.
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
24-8-2004 21:10

Elcee schreef:

Dj Noiz schreef:

Mensen, zoals 10 posts ofzo geleden is aangeduid: Het is maar een kwestie van je gain bij te regelen ... :s
Is dit nu zo moeilijk ofzo?! shocked 8O shut up :X
Ja, dat is een vrij grote handicap. Als je draait met redelijk wat ervaring dan weet je hoe gain instellingen van platen ten opzichte van elkaar moeten staan om even hard te klinken en dan weet je ook dat je pfl metertje lang niet alle gevallen exact goed weergeeft qua volume in de zaal. Zeker als je wat oudere en nieuwe muziek door elkaar draait kan het uitgangsvolume weliswaar even hard zijn, maar klinkt modern geproduceerde muziek stiekem veel harder (gevoelsmatig). Het is in ieder geval voor mij lastig om met twee verschillende gain-istellingen per kanaal te moeten werken. Het doet me denken aan die vervelende situaties waarin je met een mixer draait waar sommige faders wat harder zijn versleten dan andere.
Dit lijkt mij wel ver gezocht hoor! shut up :X (als je een monitor naast je hebt staan hoor je toch meteen of de volumes overeenstemmen ... -> een pfl-metertje geeft toch al een heel goed beeld van het volume hoor! Het volk zal heus niet doorhebben dat het volume van liedje A luider is als liedje B als op de pfl-meter +- gelijke waarden worden getoond).
En dit heeft trouwens toch niets te maken met H Line en L Line. Je onthoudt toch ook niet dat je gain bij een bepaald liedje op 44% moet staan ofzo :s
BTW: "Als je draait met redelijk wat ervaring" -> doet nogal arrogant aan in mijn ogen
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
25-8-2004 01:50
nee, maar je weet wel blindelings onderlinge verschillen in te stellen. En er zijn zat nummers die er keihard uitknallen zonder dat de pfl dit aangeeft. Ik noem Billy Jean en Music van Madonna. Ook zijn er nummer die op de pfl een aardig flink volume lijken te hebben, maar dan nog erg zacht klinken zoals The Reflex of Dance Little Sister en veel oude soul. En dan is het fijn als het eikpunt van je gain instelling op elk kanaal gelijk is, want bij een goede overgang is het in mijn ogen erg van belang dat volumes kloppen.

Genoeg hierover. Ik vind het dus jammer dat de Ecler niet de verschillende line levels om en om op de kanalen heeft geplaatst. Is het erg lastig om dit om te wisselen?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)