Forum > Geluid

Het Numark CDX-1 Cd-speler-topic

(226 reacties. Pagina 19 van 23)
Moderator(s): Dré
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
23-7-2005 16:43
Ik vind de CDX net iets mooier, maar de Pioneer straalt gewoon veel meer uit dan de Numark, hij ziet er stoerder uit vind ik. Het is maar net wat je mooi vind. Het is alleen tot nu toe de enige vervanger van de draaitafel, omdat de pioneer gewoon een simpel (te klein) en niet meedraaiend jog-wiel/platter heeft. Dat vind ik echt fantastisch aan de cdx.

Ik hoop dat Pioneer echt heel snel met een zelfde soort speler komt, die zal (weet ik 99% zeker) beter zijn dan de Numark.

Maar zolang deze er niet is, is de Numark CDX gewoon DE cd-speler.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
23-7-2005 16:45
En de Technics is ZEKER de mooiste, alleen die heb ik nooit uitvoerig kunnen testen, dus daar kan ik verder niks over zeggen.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
23-7-2005 19:15
Nogmaals het is maar wat je eisen zijn. Voor mij is de CDX ook DE cd-speler. Juist omdat ie zoals een draaitafel werkt en ik graag scratch en nogal dikke vingers heb. Maar een DJ die ik goed ken zweert bij de CDJ-1000 van Pioneer. Omwille van het geheugenkaartje. Ik weet dat hij in het begin toen hij de spelers kocht soms een dag lang loopt te draaien en bijna niks anders deed dan loopjes op te slaan en ernaar te zoeken. Hij vind het gewoon MEGA-handig en dat is het ook. Het is gewoon hoe je gewend bent te draaien. Pas als je al de features van de spelers intensief gaat gebruiken en langs elkaar legt ga je de verschillen tussen de spelers pas echt merken. Want nummertjes in mekaar mixen gaat voor beide spelers gewoon goed. En als dat het enige is wat je doet dan is er geen hond die er om gaat jammeren op wat voor speler je het doet. Zoek maar eens in het topic van de DJ-filmpjes de filmpjes van James Zabiela. Mad Stuff gewoon. En dat met de CDJ-1000. Wanneer je uitgespeeld bent met de CDJ-1000 of om het even welke speler in deze klasse zal je al oud en versleten zijn schat ik. Feit is wel dat de CDJ-1000 gewoon een hoop meer knuit kost.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-7-2005 22:22

DJ Delay schreef:

En de Technics is ZEKER de mooiste, alleen die heb ik nooit uitvoerig kunnen testen, dus daar kan ik verder niks over zeggen.
Als ie nieuw uit de doos komt mischien. Ooit wel is een SLDZ gezien als er iemand met vette poten aan gezeten heeft? Juist dan ziet ie er zo ranzig uit dat je het ding liever met een stel handschoenen beet zou pakken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
18-11-2005 19:53
Ik heb iets zinnigs! De review van Reind staat eindelijk op de site! Vooral het filmpje is heel verhelderend! Reind, mijn complimenten (ook voor het scratchen!)!

Ik ben het 100% eens met wat Reind daar verteld, en ben blij dat ik nu niet meer de enige ben die de CDX zo hoog in het vaandel heeft staan!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
18-11-2005 22:35

DJ Delay schreef:

Ik heb iets zinnigs!
Ik val bijna van m'n stoel...

Verder is het echt niet zo dat je de CDX als enige hoog in het vaandel hebt staan. Dat zou ook niet best zijn voor Numark. Kijk bijvoorbeeld eens naar mijn review in de shop. Qua opzet is het niet mijn speler, maar het blijft een knap stukje werk van Numark.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
18-11-2005 23:23
Nadelen zijn er natuurlijk ook. De CDX is een foeilelijk zwart brok plastic. Hij is overdreven groot en zwaar voor een cd-speler. De pitch-slider zit op een onhandige plek, en datzelfde geldt voor de reverse-switch die je onbedoeld kan aanzetten. De uitrusting is verder wat karig: je hebt maar één loop, 2 hotstarts en geen sampler. En nog een nadeel: het is een Numark...
Groot en zwaar voor een cd-speler, hij doet zich voor als draaitafel, en is lichter (en kleiner) dan een draaitafel, dus perfect. De pitch zit op een plek waar hij JUIST hoort! Net als bij een draaitafel. Waar wil je hem dan hebben? Reverse switch.. Ja... bij bijna alle spelers kan je wel eens onbedoelt iets aanraken. Bij een mixer kan je ook per ongeluk de crossfader naar de ander kant duwen, waardoor het ineens stil wordt... Bij een CDX klinkt het nog mooi ook (als je hem op de goede stand hebt staan), bij een mixer klinkt het NIET... Om dat dan aan iedere mixer als minpunt te noemen?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
18-11-2005 23:34
Groot en zwaar voor een cd-speler, hij doet zich voor als draaitafel, en is lichter (en kleiner) dan een draaitafel, dus perfect. De pitch zit op een plek waar hij JUIST hoort! Net als bij een draaitafel. Waar wil je hem dan hebben? Reverse switch.. Ja...
Plus dat ik het minder vind dat als je rev doet dat je hem reverse hoort gaan doordat hij versloomt en versnelt dus lijkt net alsof je hem pauze zet en achteruit weer op play, dit omdat hij moet verslomen om naar ahcter te draaien maar dit heb je niet met een pioneer of denon.
bij bijna alle spelers kan je wel eens onbedoelt iets aanraken. Bij een mixer kan je ook per ongeluk de crossfader naar de ander kant duwen, waardoor het ineens stil wordt...
Niet als jeje xfader uit zet
Wat?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
18-11-2005 23:48

DJ Delay schreef:

De pitch zit op een plek waar hij JUIST hoort! Net als bij een draaitafel. Waar wil je hem dan hebben?
Ik wil hem rechts vooraan hebben, niet rechts achter de platter. Bij iedere draaitafel en iedere andere dj cd-speler zit de pitch slider rechts vooraan.

De reden dat je de reverse-switch snel per ongelijk activeert is omdat hij direct naast het veelgebruikte zoek/effectenwieltje zit en je dus met je hand over de switch hangt als je dat wieltje wil draaien.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
18-11-2005 23:49
Plus dat ik het minder vind dat als je rev doet dat je hem reverse hoort gaan doordat hij versloomt en versnelt dus lijkt net alsof je hem pauze zet en achteruit weer op play, dit omdat hij moet verslomen om naar ahcter te draaien maar dit heb je niet met een pioneer of denon.
Die is me nooit opgevallen, ik zal eens kijken de volgende keer... Daar heb je een goed punt!

En xfader uitzetten kan niet bij iedere mixer. (ja okey, op zelfde kanaal zetten)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)