Forum > Geluid

Welke actieve luidsprekers?

(244 reacties. Pagina 19 van 25)
Moderator(s): Dré
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
24-10-2006 10:57
Als ik dan moet kiezen wordt het natuurlijk RCF: een complete set van 1 merk wink ;)
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
24-10-2006 11:29

Niek schreef:

OK, dat is duidelijk. Een 15" subje schiet tekort. Ik kan herinneren dat Robin overigens zowel de Pro8001 en Pro8002 van RCF heeft gehad. Welke klonk beter voor allround klussen?
Voor allround klussen was de basreflex kast (8001 uit m'n hoofd) iets beter, had je voorin op de dansvloer een lekker laag, daarbuiten was het iets minder. Bij de 8002 was het precies andersom.
HolomeusStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-6-2006
Laatste: 4-3-2009
Berichten: 32
24-10-2006 14:05
Ik gebruik de Mackie SWA1801 (bandpass net zoals de RCF 8002). Heel wat (te veel indien nodig) geluidsdruk op korte afstand en ideaal vooor binnen. Buiten op 10m is er al een heel pak minder geluidsdruk. Op een tuinfeestje (80man) 1 SWA1801 en twee HK audio tops (300Wrms) kwam de SWA1801 al te kort. (Zal wel met alle soortgelijke bandpass kasten zijn zeker?).
Try, maybe you get there. Think and you'll get further.
Ricardo VanilliStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 29-3-2020
Berichten: 52
17-12-2006 00:22
Hallo,

momenteel heb ik een setje K-115, aangestuurd door een P-1200. Ik gebruik dit voor allround feestjes van +/- 50-60 personen. Nu overweeg ik het om over te stappen op een actief setje. Ik ben nl. die flightcase met versterker beu. Te zwaar en je moet hem ook telkens vervoeren en opbergen.
De bedoeling is om ze in te zetten voor gelijkaardige feesten. Ik gebruik ze fullrange, en heb ook geen intenties om ooit subjes bij aan te kopen/huren.
Als ik naar mijn budget kijk, dan wil ik niet verder gaan dan de categorie JBL eon of Mackie SRM450. Mijn voorkeur gaat uit naar de JBL's owv zijn 15" woofer. Ik wil zoveel mogelijk bass hebben owv fullrange gebruik. Ik lees ook goeie dingen over de LEM D-400, maar deze is slechts 12" (evenals de Mackie).
Wat zijn jullie meningen? En ga ik er in vergelijking met mijn huidig setje op vooruit qua geluidskwaliteit en power ten opzichte van eerder genoemde actieve speakers?
Alvast bedankt voor de reacties

Mvg,
RV
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-12-2006 00:40
Heb je het hele topic doorgelezen en het topic waarin gelinkt wordt naar een testdag? En ja, die JBL bast meer, maar of je daar het schelle mid (en pijn aan de oren als je vol gas geeft) bij op de koop toe wilt nemen is aan jou.
Ricardo VanilliStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 29-3-2020
Berichten: 52
19-12-2006 00:21
Sylvia,

Heb je toevallig al ergens een setje SRM450 kunnen testen? Zo ja, wat vond je daarvan? Mijn lokale dealer doet niet in Mackie, dus daar kan ik voorlopig niet gaan luisteren. Dat na-service verhaal zit me wel een beetje dwars. Die Mackies hebben me om de één of andere reden altijd blijven fascineren (vraag me niet waarom), maar ik hoop dat een 12" fullrange voldoende is voor hetgeen ik ze nodig heb. Jouw RCF'jes met 2" HF driver vallen helaas buiten budget... sad :(

RV
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-12-2006 00:35
Ik had er toevallig onlangs eentje als monitor in gebruik, maar in de situatie waarvoor ik ze zou gebruiken heb ik ze nooit kunnen testen. (Dealer-verschil he, die dozenschuiver gaat mij echt geen setje meegeven.)

Het geluid viel me op zich niet tegen, wat schel, dat wel. Maar echt veel kan ik er dus niet over melden verder, geen idee hoe ze overeind blijven als je ze fullrange op kleine feesten zou neerzetten.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
19-12-2006 10:56

Sylvia schreef:

Heb je het hele topic doorgelezen en het topic waarin gelinkt wordt naar een testdag? En ja, die JBL bast meer, maar of je daar het schelle mid (en pijn aan de oren als je vol gas geeft) bij op de koop toe wilt nemen is aan jou.
Ik heb het al eerder gezegd: hoewel de EON G2's wat agressiever klinken dan sommige andere speakers (dat verschil is denk ik terug te voeren op de Amerikaanse smaak tegenover de Europese) zijn het lekkere speakers voor het geld, met vooral een goed laag. Besteed je enige aandacht aan wat eq en limiting dan klinken ze zelfs ronduit lekker (al geef ik toe dat dit soort speakers meestal zonder enige vorm van correctie op een mixer worden gehangen). Een prima preset zit al ingebakken in de Driverack PA en 260 van concerngenoot DBX.

Ga je ze tegen of over de limiet pushen dan worden ze een beetje gemeen. Alleen zit je dan al op een geluidsniveau dat zijn concurrenten gewoon niet halen.

Schel mid en pijn aan je oren doe je dus zelf.

Het is hetzelfde als dat je een auto verwijt dat hij bij 200 km/u wat instabiel wordt, terwijl de concurrentie een topsnelheid heeft van niet meer dan 175. In ieder geval geeft de G2 de mogelijkheid eens wat door te gassen als het nodig is. Voor drive-in werk is het een ideale speaker.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
19-12-2006 14:36
Doorsparen voor een setje ART-325A's is geen optie?

Klinken prima (niet agressief), gaan (een stuk!) harder dan de ART-322A's, en je hebt meer laag dankzij de 15". Hebben voor de drive-in shows altijd ART-325A's gehad, vorig jaar verkocht, en nu zijn er een aantal ART-322A setjes die het bij lange na niet halen bij een ART-325A (die nu weer vervangen worden door ART-325A's).

De garantie afhandeling van Mackie is niet jé van hét, zou ik dus persoonlijk niet voor gaan.

Succes met de keuze.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-12-2006 15:32

Victor schreef:

Schel mid en pijn aan je oren doe je dus zelf.
Niet veel anders dan wat ik zei.

Punt blijft dat als je dit soort kastjes voor kleine feesten gaat gebruiken, dat het nogal eens nodig kan zijn om ze tot aan het randje te duwen. Natuurlijk kun je in zo'n geval een sub bijhuren of -kopen, maar de praktijk (de mijne in ieder geval) wijst uit dat het daar waar dat nét niet hoeft ook niet gebeurt.

Uit die testdag bleek overigens inderdaad dat de EON15G2 het hardst ging, harder idd ook dan de ART322A, maar de klank stond me toch echt minder aan en juist vanwege het vol-gas gedrag heb ik dan ook voor de RCF-jes gekozen, terwijl ik de EONs voor een zeer schappelijke prijs had kunnen aanschaffen zoals je weet.

Kwestie van smaak, dus mensen die tussen die kastjes twijfelen kunnen ze echt het best zelf gaan beluisteren of een keer ergens huren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)