Forum > Licht

"Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90.

(3681 reacties. Pagina 186 van 369)
Moderator(s): Dré
DjtMStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2005
Laatste: 2-1-2019
Berichten: 76
30-8-2009 17:04
Hallow een bekende van mij heeft thuis een Coemar Comet 36 staan. Wat zou ik voor zo'n effect moeten betalen. Ziet er technisch goed uit alleen wat spuit werk voor de buitenkant.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
30-8-2009 21:05
Rinus heeft er een, misschien kan hij er wat over vertellen. Persoonlijk vind ik harvesters niet de meest geweldige effecten, maar de Comet-36 is wel een van de betere. Supergroot en mooi gespoten in "botsauto-lak". Plus het is een Coemar! Als hij verder goed is zou ik er zo'n € 250 tot € 300 voor overhebben, maar da's erg persoonlijk.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RVDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 6-1-2014
Berichten: 353
31-8-2009 14:48
Ik ga daarin mee. Dat is ongeveer de prijs waar je ze voor ziet. Mocht je hem zelf niet willen, dan ben ik meer dan geinteresseerd in de Comet. En over de prijs worden we het zeker eens. Succes ermee
Leg neer die Coemar Trisball !!!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
1-9-2009 12:30

Timothy schreef:

Hierbij twee foto's ter verduidelijking van mijn bovenstaande post.: totaalbeeld en 1 par met voorbeeld van hoe filter ervoor komt
Mijn probleem is dus dat ik de reflectoren moet vervangen en wat ik dan ga doen met de lampen. Persoonlijk zou ik willen opteren om er de PAR56 reflector in te stoppen met een raylight lamp van 300 Watt (en de bekabeling parallel maken), maar ik twijfel gezien de reviews en opmerkingen aangaande reflectoren en raylights in shortcans...
Andere voorstellen of suggesties worden ook in dank aanvaard en overwogen!

PS: mocht iemand toevallig dit toestel bij naam kennen, dan hou ik mij aanbevolen (er staat geen merk op vermeld)
PS2: hier gaan nog vele uurtjes hobbytijd inkruipen laugh :D
Ik doe even verder op deze post, gezien de plannen gewijzigd zijn:
Ik heb net een raylightreflector voor PAR 56 binnen en die past dus toch niet! Is raar: een PAR56 glaslamp zou, mits een bout los te maken wel passen, maar een reflector blijkbaar niet (begrijpe wie kan??? sad :( )
Nu wil ik toch gaan voor de optie: behoud en opkuis van de oude reflectoren.
Kent er iemand een type spuitverf (liefst via spuitbussen) die het reflecterend effect hebben?
ik zou dus de filters ontdoen van alle krassen en vuil (roestplekjes) en daarna herspuiten in 'reflecterende chroomkleurige spuitverf'.
Iemand iedee van een bruikbare spuitverf? Mocht het mogelijk zijn: aan MOTIP-spuitbussen kan goedkoop geraken sneaky :V (Ter info: al een mailtje verstuurd naar MOTIP met zelfde vraag, maar geen antwoord gehad)
Alvast bedankt!
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-9-2009 15:00

Timothy schreef:

ik zou dus de filters ontdoen van alle krassen en vuil (roestplekjes) en daarna herspuiten in 'reflecterende chroomkleurige spuitverf'.
Motip heeft wel chroomkleurige spuitverf, maar deze is niet reflecterend.
Waarom moet het reflecterend zijn, bovendien word het erg warm?

Martin.
kvm entertainment
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
1-9-2009 15:27

KVM schreef:

Waarom moet het reflecterend zijn, bovendien word het erg warm?
Het gaat hier om een reflector? shut up :X
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
1-9-2009 16:24
Wellicht omdat Timothy zelf z'n reflectors filters noemt? Voor je het weet kan dat erg verwarrend voor anderen lijken...

<<<

Het forum heeft een mogelijkheid je bericht door te lezen vóór op verstuur te drukken. Het kan soms handig zijn die optie te gebruiken.

<<<

Par-56 lampen zijn er in TWEE maten. Je hebt de gangbare maat die we allemaal kennen (door ons meest gebruikte is daarbij de 230V/300W lamp). Er is echter ook een laagspanningsvariant (12V/100W). En die variant is KLEINER dan de "gangbare" Par-56 lamp. Wellicht heeft de originele reflector een vormgeving die voldoet aan deze iets kleinere maat.

Verder kan ik me zo voorstellen dat je een standaard 56 reflector met enige noeste arbeid best iets kleiner kunt hobbybobben in diameter. Lijkt me minder arbeidsintensief (en wellicht ook tot een beter resultaat leidend) dan het spuiten van bestaande reflectoren.

Overigens zijn standaard raylight reflectoren vaak helemaal niet zo glimmend als je wellicht zou denken. Een fiks aantal is niets meer dan een goed stuk opgepoetst aluminium (waar je jezelf amper tot niet in kunt zien).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
1-9-2009 17:41
Was inderdaad een typefout van me. Ik overlees nochtans mijn posts, maar de fout was me niet opgevallen.
Bij deze dus mijn excuses...
Het gaat hem inderdaad over de reflectoren.
Dré, als ik even op je bericht mag reageren:
- De uitgeteste reflector was wel degelijk de PAR56 versie.
- Dat er een laagspanning reflector was, wist ik niet, maar dit zal waarschijnlijk dan de goede maat zijn. HElaas zou ik niet weten waar hem te vinden in België
- Als ik 6 reflectors PAR 56 versie moet aanschaffen, om daarna in te korten tot een passende maat, dan prefereer ik jouw laatste opmerking te gebruiken: de oude filters op te schuiren en te spuiten in aluminium- of chromélak.

Dit laatste zal waarschijnlijk het mooiste effect geven.
Daarnaast zal ik dan 6,35fitting lampen kopen op 240V (150W of 300W) en ze parallel schakelen. Dit zal volgens mij kosten-baten de beste oplossing zijn.

Klein vraagje Dré,
Zou je dan chromélak gebruiken of aluminiumkleurlak (beiden bestaan)?
Alvast bedankt!
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
RVDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 6-1-2014
Berichten: 353
1-9-2009 19:15
Applied heeft spuitbussen, die heten alu-chrome spray. dat is fantastisch spul. Die firma zit in Alphen a/d Rijn en kunnen je wellicht een dealer in de buurt aanduiden. Ik gebruik ook veel producten van Applied. Ook om je materieel te reinigen hebbben zij super spul. Ik gebruik de heavy Duty Cleaning wipes, dat zijn vochtihe doekjes voor allerlei toepassingen, maar die zijn supersterk. hebben een zachte kant en een ruwere kant voor het grove vuil. Mochten jullie interesse hebben. Ik heb daar goede prijzen voor.
Leg neer die Coemar Trisball !!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
2-9-2009 09:46

Timothy schreef:

Klein vraagje Dré,
Zou je dan chromélak gebruiken of aluminiumkleurlak (beiden bestaan)?
Ik zou ze waarschijnlijk laten verchromen (als dat mogelijk is). Chroomlak kan ik me niets bij voorstellen (en heb ik dan ook geen mening over). Alu-kleur-lak kan ik me ook weinig bij voorstellen (de alu-kleuren die ik ooit heb gespoten waren geen uitblinkers waar het ging om reflectie (en dat laatste is juist wat een reflector moet doen)).

Ik zou eerst eens polijsten met een roterende borstel met wat brasso of commandant proberen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)