Forum > Newbie Forum

Beatmixen

(571 reacties. Pagina 18 van 58)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-10-2004 20:46
Yup, same here. En dat is omdat ik meestal ergens rond de 30 seconden voor het einde van een nummer de volgende inmix. Dan heb je één heel erg goed moment (als je in 4 of 8 vierkwartsmaten denkt) en één noodgeval-moment. Als je die tweede ook mist, wordt het de zoveelste briljante startstop-mix laugh :D .
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-10-2004 00:29

sylvia schreef:

Als je 'm dan nog niet strak hebt, dan kun je er beter mee ophouden laugh :D .
Nou wil je mijn spullen kopen laugh :D

Ik weet van mezelf dat ik een uitermate teleurstellend geval ben als het aan komt op wat anders als beatmixen, en toch hoor ik mensen nooit klagen.

Het belangrijkste is namelijk naar mijn mening nog altijd het plaatje wat er draaid. De algemeen bekende uitspraak van Dre is hier goed van toepassing.
Een slechte overgang duurt hoogstens een minuut, een slechte plaat een stuk langer
Het leuke is alleen dat als ik voor publiek sta te draaien wel ineens van alles kan en ineens boven mijn eigen kunnen uit stijg lijkt het wel. Om de 1 of andere vage reden lukt het dan wel en dat terwijl ik juist op die momenten veel drukker ben met andere dingen dan het draaien. (zoals bellen, roken, drinken halen, vrouwen kijken en filosofische gesprekken met ze voeren wink ;) etc etc.... )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
24-10-2004 02:14
1 x bewerkt. Laatst door Fredje op 24-10-2004 02:22
@-Reind
Dat is je kracht.
De adrenaline die door je lijf en hersenen vloeit.
Je word scherper en stijgt boven jezelf uit.
Dat je dat nu beseft is de weg naar een evt top.
Een top voor jouzelf,niet gemeten aan anderen.
Dat geeft vertrouwen,geeft een prikkel,een gezonde nervositeit en dat maakt je wakker.
Daardoor kan je ineens veel tegelijk en wat denk je?je word steeds scherper.hup-nog een plaatje,ondertussen flirten met die dame aan je booth etc etc.
Maar dat heb je alleen als je goed bezig bent met wat je doet.
Ben je niet echt bezig met wat je doet(ik zoek de juiste woorden maar weet ze niet)de totale verantwoording er niet is,dan kan je nooit op een hoger niveau komen.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
24-10-2004 02:20
@ Massive-dat heb je goed gezien.
(je reaktie bij sylvia waarin je mij aanhaalde)

Groetjes
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-10-2004 02:49
Het leuke is trouwens ook dat als ik in de platenzaak sta ik de ene na de andere aan elkaar kan draaien zonder fouten terwijl ik de platen helemaal niet ken.
En op dat moment sta ik echt niet stil bij het feit dat er mischien iemand staat te luisteren want dan hebben we het veel te druk met door spreken wat er in dat weekend allemaal gebeurd is (of net niet gebeurd is) wink ;)

En ik begin het nu ondertussen ook wel weer een beetje te missen het draaien buiten de deur. Ik heb even een jaartje heeeeeeeeeel rustig aangedaan omdat ik het hele draaien zat was + al het gezeik er om heen maar heb van de week zo zonder na te denken definitief ja gezegd tegen een resident plekje in een "klein" compleet gerestyled discotheekje hier in Harderwijk.
Welliswaar op voorwaarde dat ik mag doen wat ik zelf wil qua muziek, dat betekent dus geen harde ................. euhmmmm muziek (om het netjes te houden).

De routine zal er dus wel weer in komen, mag ik hopen tenminste want de laatste tijd lijkt het wel of ik pas een half jaar bezig ben met draaien. (klopt ook wel maar dan met ondertussen 8 jaar ervaring razz :p )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
24-10-2004 12:53

Reind schreef:

De routine zal er dus wel weer in komen, mag ik hopen tenminste want de laatste tijd lijkt het wel of ik pas een half jaar bezig ben met draaien. (klopt ook wel maar dan met ondertussen 8 jaar ervaring razz :p )
Tssss.... Amateur wink ;) razz :p .
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
24-10-2004 13:19

sylvia schreef:

mr_jows schreef:

Jah, maar ook die plaat zal eindigen Sylvia!
Na een minuut of tien ja. Als je 'm dan nog niet strak hebt, dan kun je er beter mee ophouden laugh :D .
Ik weet niet hoe lang jouw platen duren, maar mijn platen duren gemiddeld een minuut of 6. Dan haal je intro en outro eraf en hou je 4min per plaat over :D En dan draai ik ze ook nog eens met een pitch van 7%
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-10-2004 13:28
Weet ik wel wink ;) . Mijn punt was meer dat je met beatmixen op het moment zelf (dus met 2 schuiven open) minuten lang de tijd hebt om iets recht te zetten of te houden. Met een goeie startstop mix niet, dat moet ineens goed.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-10-2004 15:44

john_voof schreef:

Reind schreef:

De routine zal er dus wel weer in komen, mag ik hopen tenminste want de laatste tijd lijkt het wel of ik pas een half jaar bezig ben met draaien. (klopt ook wel maar dan met ondertussen 8 jaar ervaring razz :p )
Tssss.... Amateur wink ;) razz :p .
Daar lijkt het nu inderdaad verdacht veel op razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
24-10-2004 16:54
HOe lang laten jullie je liedjes luisteren. Ik laat mij platen meestal een 4-5minuten luisteren zonder mix. WAnt ik had een mix cd opgenomen voor ik meedeed aan dj contest in de plaatselijke discotheek en er waren er die zijden dat ik mijn liedjes te lang laat horen en toen ik in de disco ging draaien dat niet zo lijkt.

Groetjes

Terug naar forum Reageer (zonder quote)