Forum > Geluid

Het Numark CDX-1 Cd-speler-topic

(226 reacties. Pagina 18 van 23)
Moderator(s): Dré
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
22-7-2005 16:57

DJ Delay schreef:

gewicht valt ook onder "enzovoort"
Zo kan je alles wel onder enzovoort plaatsen laugh :D
Ik vind het geen probleem, 10kg valt nog best mee (tenzij je een mietje bentsneaky :Vshut up :X) ik kijk bij een apparaat niet naar het gewicht, dat is bijzaak, het gaat om het apparaat en zelf, wat hij kan en om de kwaliteit(enz.) Dan maar een keer extra sjouwen!
Ik kijk ook niet naar het gewicht, maar ik wilde alleen maar aanhalen dat het een niet zo vanzelfsprekend gewicht is voor een speler. Andere mensen hebben andere eisen.
En ik ben geen mietje sneaky :V wink ;)
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
22-7-2005 17:28

DJ Delay schreef:

ik kijk bij een apparaat niet naar het gewicht, dat is bijzaak
Ik denk dat je hier nog wel van terugkomt... Denk bijvoorbeeld aan versterkers. bij de echt zware wordt je niet vrolijk van een versterkercase!
Dan maar een keer extra sjouwen!
en na een paar jaar thuiszitten v.w. een versleten rug/hernia? Succes! sneaky :V
Beauty hides in the deep
DJ-DANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 15-7-2006
Berichten: 34
22-7-2005 17:50
We praten toch over een draaitafel?!
Als je bijvoorbeeld naar een technics sl12** die zitten toch al snel op 15kg, dan is 10kg wel te doen toch!
maar dit is mijn mening, meningen zijn er om ze te delen! SORRY ALS IK ER NAAST ZIT ZEG HET FF!
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
22-7-2005 18:00

DJ-DAN schreef:

We praten toch over een draaitafel?!
shocked 8O Nee! We praten hier over een CD-speler
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DJ-DANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 15-7-2006
Berichten: 34
22-7-2005 18:04

Skit schreef:

DJ-DAN schreef:

We praten toch over een draaitafel?!
shocked 8O Nee! We praten hier over een CD-speler
Ja dat snap ik!
Maar wel een die ze op een draaitafel willen doen lijken vandaar deze reactie!
maar dit is mijn mening, meningen zijn er om ze te delen! SORRY ALS IK ER NAAST ZIT ZEG HET FF!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
22-7-2005 18:06
en hij is nog lichter ook dan een draaitafel??? Mooier kan toch niet!!!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
22-7-2005 18:11

DJ Delay schreef:

ik kijk bij een apparaat niet naar het gewicht, dat is bijzaak

Ik denk dat je hier nog wel van terugkomt... Denk bijvoorbeeld aan versterkers. bij de echt zware wordt je niet vrolijk van een versterkercase!
Heb je gelijk in ja. Die moet je dan met meer man dragen, of er wielletjes onder zetten.

Maar, nou heb ik nogsteeds geen echt nadeel kunnen vinden aan de CDX???

Hij is wat zwaar, maar nogsteeds lichter dan een (versterker of) draaitafel. Dus dat is ook geen probleem.

(btw, als je een hernia hebt door je versterkercase van 40kg, til je waarschijnlijk niet vanuit je benen, en til je te zwaar, (dit merk je vanzelf wel) en is het dus meestal je eigen schuld, en niet die van de versterker of wat dan ook!!!)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
22-7-2005 23:33

DJ Delay schreef:

Maar, nou heb ik nogsteeds geen echt nadeel kunnen vinden aan de CDX???
Naar mijn mening hebben de bekende topmodellen van dit moment (Pioneer CDJ-1000, Numark CDX, Denon DN-S5000) geen van alle grote nadelen. Daar gaat het ook niet om: je moet een speler lekker vinden werken en de mogelijkheden die hij biedt moeten voor jou voldoende zijn.

Nadelen van de CDX vind ik:
1) groot, zwaar en foeilelijk (zo lelijk dat hij bijna weer mooi wordt)
2) ergonomisch wat minder, bijvoorbeeld pitchfader en reverse schakelaar op onhandige plek
3) lijkt van deze spelers toch het vaakst wat storinkjes (vooral laadmechanisme en inlezen cd's) te hebben, komt daarom op mij het minst vertrouwd over
4) mist enkele (voor sommige dj's) handige zaken als sampler en geheugenkaartje, heeft maar 1 loop (dat is dan overigens wel een smartloop).

Ondanks deze nadelen toch een lekker ding om mee te werken. En ja, de Denon en Pioneer hebben ook nadelen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-7-2005 02:31

Victor schreef:

1) groot, zwaar en foeilelijk (zo lelijk dat hij bijna weer mooi wordt)
Een skytec tec3400 draaitafel...... das pas lelijk.

Ik vind de CDX ook niet de mooiste speler overigens. CDJ1000 blijft de mooiste speler, dan de Denon en CDX. De lelijkste winnen het echter weer qua features.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
23-7-2005 09:41
SL-DZ1200 blijft de mooiste CD-speler!

Helaas is dat dan ook gelijk het enige dat in het voordeel van deze speler spreekt (prima geschikt dus voor mensen die het kopen voor de pats en niet om iets mee te doen)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)