Forum > Geluid

Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,-

(262 reacties. Pagina 18 van 27)
Moderator(s): Dré
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
5-6-2009 16:15

KVM schreef:

Hugoov schreef:

De grap is dat als wij onze IVEN set naast een EV RX set plaats de RX set eigenaar toch wel als boer met kiespijn lacht als hij toe moet geven dat die IVEN set beter klinkt en een stuk minder kost.
Dat kan ik mij niet voorstellen, EV is een merkset met een bepaalde (rest)waarde.
Een Iven set is en blijft zelfbouw. (speakerprijs)

Als ik 7000 euro moest investeren in een tweedehandsset, zou ik gaan voor een EV mt set (2 bass 1 top) met crown versterkers.

Martin.
Aan de andere kant krijg je voor het geld kwalitatief en kwantitatief vast meer waar voor je geld. Helaas is dat bij een verkoop later niet van toepassing. Dus dat is een keuze die je maakt en je geld bespaart en anderzijds geld kost.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-6-2009 16:22

alleznet schreef:

Aan de andere kant krijg je voor het geld kwalitatief en kwantitatief vast meer waar voor je geld.
Dat gaat voor mij en heel veel anderen niet op. Het is dus afhankelijk van hoe je inkoopt. En dan is het zomaar mogelijk dat een "zelfbouw" setje gemaakt door een ander wel heel dicht bij een "merknaam prijs" komt.

Martin.
kvm entertainment
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
5-6-2009 16:32

KVM schreef:

Hugoov schreef:

De grap is dat als wij onze IVEN set naast een EV RX set plaats de RX set eigenaar toch wel als boer met kiespijn lacht als hij toe moet geven dat die IVEN set beter klinkt en een stuk minder kost.
Dat kan ik mij niet voorstellen, EV is een merkset met een bepaalde (rest)waarde.
Een Iven set is en blijft zelfbouw. (speakerprijs)

Als ik 7000 euro moest investeren in een tweedehandsset, zou ik gaan voor een EV mt set (2 bass 1 top) met crown versterkers.

Martin.
Restwaarde vind ik nou ook niet echt denderend hoor bij EV.. kijk maar eens op marktplaats en in een webshop.

Maargoed het eind van het verhaal is dat je voor jezelf een keuze moet maken, wat vind ik belangrijk... ?Wij hebben gekozen voor een IVEN set met omdat we hier voor een nette prijs aan konden komen en omdat de prestaties gewoon stukken hoger waren dan een vergelijkbare merkset voor hetzelfde geld.
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-6-2009 19:18

Hugoov schreef:

Wij hebben gekozen voor een IVEN set met omdat we hier voor een nette prijs aan konden komen en omdat de prestaties gewoon stukken hoger waren dan een vergelijkbare merkset voor hetzelfde geld.
En dat heb je neem ik aan gemeten?

Persoonlijk vind ik dat veel zelfbouwers behoorlijk aanklooien, en een broertje dood hebben aan enig meetwerk. Jammer geld....

Waar haal je snel een recone vandaan?

Ik heb jarenlang kasten gebouwd en verkocht, en na enig rekenwerk kan je dus beter kant en klaar kopen en verkopen.
Restwaarde vind ik nou ook niet echt denderend hoor bij EV.. kijk maar eens op marktplaats en in een webshop.
Voor de wat "betere" serie van EV valt dat wel mee, daarnaast is het gewild.
(EV neem ik slechts als voorbeeld, er kan natuurlijk ook een andere merknaam op staan)

Als ik dan hier in het tweedehands topic kijk zijn zelfbouwkasten niet echt gewild.

Martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
6-6-2009 09:57
De aangehaalde set gebouwd door ivo zal Nooit voldoende wezen om 500 man te voorzien van geluid wanneer er een live bandje achter staat te spelen. De topkast blijft dan volledig achter in het mid.

Ik ken ivo persoonlijk al een tijdje, heb al veel van zijn werken gehoort en moet eerlijk zeggen dat hij daarin erg goed zijn werk doet, respect. Maar ivo zal ook niet snel schrijven en of zeggen dat je met deze topkast 500 man zal doen met live muziek.

Jongens de TS heeft het er steeds over dat hij geluid wil hebben om een bandje te voorzien van PA.

Laat de TS even naar zijn eigen klussen kijken, speelt hij veel in kroegen en zalen, waarbij misschien 300 man over de avond komen, prima set, een potige 12" topkast met een dubbel 18" zal dan voldoen.

Ga je echter wel richting de 400-500 mensen in tenten, dan zul je toch een ander caliber set moeten hebben.

Recone van een zelfbouw kastje?? Moeilijk verkrijgbaar? Juist de BMS, B&C en JBL speakers zijn op bijna elke hoek van de straat te verkrijgen, probeer maar eens een "specifieke" speaker van een A-merk zo snel te krijgen. Ja heb je rechtstreekse contacten met importeurs, dan is het allemaal wat makkelijker, maar de meeste jongens hier hebben dat niet en zijn afhankelijk van hun verkoper..

We kunnen nog 10 pagina's door lullen over wat wel en wat niet goed is, als de TS denkt dat hij met een set dap kasten zijn klusjes naar tevredenheid kan klaren, doen. Heb je relatief veel waar voor je geld. In ieder geval veel kastjes wink ;)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-6-2009 10:50

Watt-Xtra schreef:

Ik ken ivo persoonlijk al een tijdje, heb al veel van zijn werken gehoort en moet eerlijk zeggen dat hij daarin erg goed zijn werk doet, respect.

Dan ga je dus puur op je gehoor af.
Recone van een zelfbouw kastje?? Moeilijk verkrijgbaar? Juist de BMS, B&C en JBL speakers zijn op bijna elke hoek van de straat te verkrijgen,
Daar ben ik het niet echt mee eens.
Daarnaast vind ik dat de zelfbouwer voorraadhoudend moet zijn.
probeer maar eens een "specifieke" speaker van een A-merk zo snel te krijgen.
Geen probleem, een beetje dealer heeft dat op voorraad, of het is snel leverbaar via de groothandel. Daarnaast werken grotere verhuurbedrijven ook met dat A-merk, daar ligt veelal genoeg op de plank.

Martin.
kvm entertainment
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
6-6-2009 11:33

KVM schreef:

En dat heb je neem ik aan gemeten?
Nee, maar het mooie van zelfbouw is dat je een merkkast die berekend is nabouwt.
Persoonlijk vind ik dat veel zelfbouwers behoorlijk aanklooien, en een broertje dood hebben aan enig meetwerk. Jammer geld....
Jammer geld ben ik het niet mee eens. En dat veel zelfbouwers aankloten kan wezen maar dat is gewoon een kwestie van een goede zelfbouwer zoeken.
Waar haal je snel een recone vandaan?
Winkel/webshop? Ciare/RCF/BMS zijn gewoon merken hoor wink ;) Alleen de kast is zelfbouw, de rest heeft een merk..
Ik heb jarenlang kasten gebouwd en verkocht, en na enig rekenwerk kan je dus beter kant en klaar kopen en verkopen.
Dan weet ik niet wat jij hebt gedaan... hybrides kosten alszijnde Acoustic Line/Seeburg toch wel een stukkie meer!
Als ik dan hier in het tweedehands topic kijk zijn zelfbouwkasten niet echt gewild.
Klopt, maar ik vind de markt op dit sowiezo slecht... kameraad heeft al een half jaar 2 dynacord subs in de verkoop voor een prijs waarvoor ze een jaar terug zo weg waren shut up :X Een tijd geleden werd er hier op het forum een set verkocht van 4 hybrides en 4 15"/?" toppen gebouwd door ivo, inclusief een 3tal C-mark versterkers de verkoper heeft de set verkocht voor 10.000 euro zo gepost.
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
6-6-2009 12:27

Hugoov schreef:

Nee, maar het mooie van zelfbouw is dat je een merkkast die berekend is nabouwt.
Er zijn maar van een handvol kasten die de moeite zijn om na te bouwen en waarvan de correcte drivers bekend zijn. De meeste zelfbouwkasten zijn kasten die sterk op de merkkasten lijken en dan gevuld zijn met een speaker waarvan de enige overeenkomstige parameter de diameter van de driver is.
Heb zelf ook de fout gemaakt met turbosound TSW 718's, was zelfs een orginele kast maar klonk met niet originele speakers nergens meer in de buurt van het origineel.
Winkel/webshop? Ciare/RCF/BMS zijn gewoon merken hoor wink ;) Alleen de kast is zelfbouw, de rest heeft een merk..
Daar heb je misschien wel een punt echter laat ik mijn recone even wachten en doe deze op mijn gemak als ik tijd heb. Voor de aankomende klus huur ik wel dezelfde merkkast ergens bij.
Dan weet ik niet wat jij hebt gedaan... hybrides kosten alszijnde Acoustic Line/Seeburg toch wel een stukkie meer!
Merkkasten hebben ook een hogere tweedehandswaarde, zijn makkelijker droog te verhuren en te huren. Waardoor het verschil in aankoopprijs voor mij gecompenseerd wordt.

Mvg.
Pieter
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-6-2009 12:32

Hugoov schreef:

Nee, maar het mooie van zelfbouw is dat je een merkkast die berekend is nabouwt.
Veel merkasten kennen OEM speakers, en maar al te vaak word er een "het lijkt erop" ingepropt. In dat geval heb je weinig aan een berekende kast.
En dat veel zelfbouwers aankloten kan wezen maar dat is gewoon een kwestie van een goede zelfbouwer zoeken.
Een goede zelfbouwer zal ook metingen verrichten. "Dom nabouwen" kan iedereen die handig is met hout.
Winkel/webshop? Ciare/RCF/BMS zijn gewoon merken hoor wink ;) Alleen de kast is zelfbouw, de rest heeft een merk..
Dat snap ik, maar veel webshops hebben niets op de plank.
hybrides kosten alszijnde Acoustic Line/Seeburg toch wel een stukkie meer!

....voor een particulier, voor een bedrijf zal het niet veel uitmaken.
Bovendien heb je en merknaam.
Dan weet ik niet wat jij hebt gedaan...
Ik heb jaren lang "oud hout" gebouwd en verkocht, in de periode dat een lege 4530 fabriekskast zo'n 1000 gulden koste. (materiaal kosten plm 150gulden)Met de komst van "nieuw hout" was dit niet lonend meer.

Ik heb niets tegen zelfbouw, maar lees toch regelmatig verhalen die mooier klinken als dat ze zijn.

Martin.
kvm entertainment
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
6-6-2009 13:05

KVM schreef:

hybrides kosten alszijnde Acoustic Line/Seeburg toch wel een stukkie meer!
....voor een particulier, voor een bedrijf zal het niet veel uitmaken.
Als ik RCF kasten koop, zal ik daar als bedrijf een x% korting op krijgen, als ik RCF losse speakers koop, krijg ik daar dus ook x% korting op...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)