Forum > PC related Forum

draaien mbv laptop?

(196 reacties. Pagina 18 van 20)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
22-11-2005 10:39
En die hogere koelkapaciteit is denk ik ook nodig voor een laptop. Ik ben overigens iemand die al jaren met windows werkt, ik zeg niet dat windows slecht is maar Reind gaf al aan dat als je een programma verwijderd er gewoon geen rotzooi achterblijft, als ik binnen windows iets wil verwijderen loop ik altijd nog even de program files na, het start menu en het register. Dat hoeft bij Apple gewoon simpelweg niet, alles draait in zijn eigen omgeving.

Bij een schone XP installatie, dedicated voor muziek moet je eerst ook nog even wat windows onderdelen uitzetten en je muziek programma erop pleuren. Er is gewoon net iets meer kennis van het OS voor nodig.

Maar goed, jongens, wat wordt de toekomst? Anders blijven we verzanden in het gel*l dat met een laptop draaien niet stabiel is, of dat windows of Apple beter is. Etc. etc.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
22-11-2005 11:18

DJ Tim schreef:

En die hogere koelkapaciteit is denk ik ook nodig voor een laptop. Ik ben overigens iemand die al jaren met windows werkt, ik zeg niet dat windows slecht is maar Reind gaf al aan dat als je een programma verwijderd er gewoon geen rotzooi achterblijft, als ik binnen windows iets wil verwijderen loop ik altijd nog even de program files na, het start menu en het register. Dat hoeft bij Apple gewoon simpelweg niet, alles draait in zijn eigen omgeving.
Met al z'n voor en nadelen.

PS: Je kunt er in Windows ook voor kiezen om terug te gaan in de tijd naar een configuratie waarin het component/software nog NIET aanwezig was. Natuurlijk is daarvoor wel een bepaald denken van de gebruiker voor nodig (programma's één voor één testen bijvoorbeeld) MAAR die methode werkt als een trein!
Bij een schone XP installatie, dedicated voor muziek moet je eerst ook nog even wat windows onderdelen uitzetten en je muziek programma erop pleuren. Er is gewoon net iets meer kennis van het OS voor nodig.
Moet niet maar mag wel. En Google, samen met de task manager, zijn in dit geval een SUPER handige combinatie.
Maar goed, jongens, wat wordt de toekomst? Anders blijven we verzanden in het gel*l dat met een laptop draaien niet stabiel is, of dat windows of Apple beter is. Etc. etc.
Beter is in de praktijk helaas sowieso niet "boeiend". Vandaar ook dat dit soort discussies NOOIT tot iets duidelijks leiden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
23-11-2005 14:29
Ben ik met je eens Dré. Laten we daarom maar proberen het deze keer wel te laten lukken om dit een boeiender vorm te geven. ;-)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
StompinneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2005
Laatste: 10-12-2009
Berichten: 78
28-11-2005 09:27

Sjapper schreef:

heb laatst een liveset van een technoproducer gezien op een apple (ableton draaide hij erop vlgens mij)
Die begon helaas echt te horten en te stoten. Na afloop zei hij dat het dacht dat het door de warmte kwam. Maar ik vind dat dus echt niet kunnen.... dat zoiets tijdens een liveset gebeurt shocked 8O
Ik vraag mij af welke amateur dat was, als je een beetje je hard/software kent, kunt je dit goed vermijden...
Het woord banaan begint met een "b" en soms met een "s"
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
28-11-2005 12:39
ben op zoek naar zijn naam (kan mij niet zo herinneren), maar dacht dat het een nogal brede, zware man uit Engeland was. En ik kan mij niet voorstellen dat ze een Engelsman invliegen die er niks van kan sneaky :V En de muziek klonk tussen het haperen door wel erg lekker! happy :)
Beauty hides in the deep
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
28-11-2005 12:40

Sjapper schreef:

ben op zoek naar zijn naam (kan mij niet zo herinneren), maar dacht dat het een nogal brede, zware man uit Engeland was. En ik kan mij niet voorstellen dat ze een Engelsman invliegen die er niks van kan sneaky :V
DJ's zijn niet altijd de beste techneuten (...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
28-11-2005 14:23
couldn't agree more! happy :)
Beauty hides in the deep
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
25-12-2005 11:38
Ik ben van plan om een apple ibook te gaan kopen.
Waar moet ik dan op letten?

Welke software draait er dan op? Op dj gebied & producen en normale standaart progs.
Zou er ook eventueel lime wire op kunnen draaien? (Om platen voor te luisteren voor dat ik ze koopwink ;))

Is de overstap groot van een windows pc naar een apple ibook?

Zit er ook een apple store in de buurt in de regio eindhoven? (in Eindhoven ben ik er al een tegen gekomen)

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-12-2005 11:53

djberjo schreef:

Zit er ook een apple store in de buurt in de regio eindhoven? (in Eindhoven ben ik er al een tegen gekomen)
Alvorens dergelijke vragen te stellen misschien toch beter eerst een degelijk vooronderzoek doen?
Verkoop adressen

Dat geld uiteraard ook voor de eventueel te gebruiken software. Limeware p2p programma: Windows 9x/ME/2000/XP. ITunes werkt uiteraard wel maar dan valt er weinig te p2p en.
Slechts met enkele zoek woorden dit gevonden.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-12-2005 12:00

KVM schreef:

djberjo schreef:

Zit er ook een apple store in de buurt in de regio eindhoven? (in Eindhoven ben ik er al een tegen gekomen)
Alvorens dergelijke vragen te stellen misschien toch beter eerst een degelijk vooronderzoek doen?
Verkoop adressen

Dat geld uiteraard ook voor de eventueel te gebruiken software. Limeware p2p programma: Windows 9x/ME/2000/XP. ITunes werkt uiteraard wel maar dan valt er weinig te p2p en.
Slechts met enkele zoek woorden dit gevonden.

Martin.
Limewire voor Mac is prima verkrijgbaar.
https://www.limewire.com/english/content/downloadfree2.shtml
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)