Forum > PC related Forum

Logo ontwerpen

(287 reacties. Pagina 18 van 29)
Moderator(s): Dré
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
19-9-2006 13:38
Ik vind wel dat het een simpel logo moet blijven niet alleen dat ik het mooier vind maar staat ook meer prof.
Robustsound
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
25-9-2006 19:13
Niemand nog ander idee want er mis echt wat aan maar ik weet niet wat.
Robustsound
Dj xciterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-10-2005
Laatste: 24-10-2013
Berichten: 70
27-9-2006 19:22

roderick schreef:

Niemand nog ander idee want er mis echt wat aan maar ik weet niet wat.
Als er iemand een idee heeft, post hij/zij dat wel. Het is een beetje nutteloos om daar de hele tijd naar te vragen.

Met Vriendelijke Groet,

Dj Xciter
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
9-10-2006 23:12

dj xciter schreef:

roderick schreef:

Niemand nog ander idee want er mis echt wat aan maar ik weet niet wat.
Als er iemand een idee heeft, post hij/zij dat wel. Het is een beetje nutteloos om daar de hele tijd naar te vragen.

Met Vriendelijke Groet,

Dj Xciter
Waarschijnlijk net zo nuttig als jou reactie wink ;)

Ik heb nog wel een ander idee.

Eerst heb ik even een paar vragen aan jou. Hoe ben je eigenlijk te werk gegaan? Ik neem aan dat je al een paar schetsen hebt gemaakt, op papier. Deze ben je later gaan uit werken in een vector gestuurd programma. Wel zo handig, kan je zo ook nog voor andere doeleinde gebruiken. (T-shirts, reclame zeil, visitekaartjes , etc.).

Maar ik denk het eigenlijk van niet. Ik snap niet waarom iedereen toch denk dat hij/zij een website/logo kan maken. De meesten op het forum, geven duizenden euro’s uit aan hun apparatuur. Maar vergeten het belangrijkste, je pr.

Website/logo maken ze zelf wel even op een paar zondagen, met bijvoorbeeld dit als resultaat. Zo als de meeste van jullie wel zien, is dit logo helemaal niet door dacht. Neem bijvoorbeeld de schaduw effecten. Totaal niet haalbaar op visitekaartjes/T-shirts.

Er is geen enkele rekening gehouden met verschillende lijnen/richting. De kleuren zijn ook heel erg slecht gekozen. Blauw met donkergrijs is bijna niet te lezen.

Mijn idee is dan ook, pak de gouden gids. Ga kijken na een (semi) prof logo-ontwerpen/designer en laat hem mooi je logo ontwerpen. Een logo ontwerp je maar 1x in je leven, als het goed is.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-10-2006 00:37

Dj Spider schreef:

Een logo ontwerp je maar 1x in je leven, als het goed is.
Ben het zo goed als geheel eens met je gehele reactie. Zou alleen deze zin liever zien als:

"Een goed logo hoef je maar 1x in je leven te laten ontwerpen". wink ;)
Light Image
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
10-10-2006 17:49
Ik heb zelf heel schrift volgeschets en het is wel degelijk een vector. Ik heb het beste er proberen van te maken. Dit is mijn resultaat. En blauw met grijs vind u dat niet goed te lezen op een witte achtergrond? Maar bedankt voor de reactie
Robustsound
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
10-10-2006 19:10

roderick schreef:

Ik heb zelf heel schrift volgeschets en het is wel degelijk een vector. Ik heb het beste er proberen van te maken. Dit is mijn resultaat. En blauw met grijs vind u dat niet goed te lezen op een witte achtergrond? Maar bedankt voor de reactie
Je vraagt onze mening over wat we van je logo vinden, er is al vaak gezegd dat het logo iets mist (zijn ook jouw eigen woorden). En ik vind het ook niet gek dat dj spider en jeroen twijfelen of je zelf in staat bent een logo te maken.
Vergeet namelijk niet dat een logo maken iets is veel tijd en werk in gaat zitten. Je hebt verschillende tips gekregen over hoe je je logo aan kan passen, er zijn zelfs mensen die ruwe schetsjes hebben gemaakt. En jij hebt dat verder nog niet uitgewerkt. Het kan natuurlijk zo zijn dat je alle dingen die voorgesteld worden niks vindt maar je kan het allicht proberen.
Oke genoeg over de reacties.

Wat ik zelf zou proberen te verwerken in het logo is wat je bedrijf doet. Je schrijft eerder in dit topic dat het blauwe vlak een lichtstraal voorstelt. Misschien kan je proberen dat iets meer te accentueren en er duidelijker uit te laten springen. Misschien kan je in 2 van de 4 vakken de woorden light & sound zetten. Dus in het ene blok light en in het andere sound. Probeer dan ook in die 2 blokken de nadruk te leggen op de tekst. Dus in het blok light misschien een goboprojectie ofzo en bij sound een een frequentielijn (ik ben de exacte naam kwijt, zoiets als je ziet bij een hartmonitor, meestal een groene lijn met pieken). Dan is je logo al veel duidelijker en herkenbaarder.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
10-10-2006 19:55
Oke ik ga weer verder knoeien het idee vind ik leuk
Robustsound
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
10-10-2006 22:10
Ik ben benieuwd naar het resultaat. We zien je ontwerp hier wel weer verschijnen neem ik aan?
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
10-10-2006 22:59

roderick schreef:

Ik heb zelf heel schrift volgeschets en het is wel degelijk een vector. Ik heb het beste er proberen van te maken. Dit is mijn resultaat. En blauw met grijs vind u dat niet goed te lezen op een witte achtergrond? Maar bedankt voor de reactie
Mag ik dan vragen waarom je ons de afbeelding in jpg laat zien, en niet in het gangbare pdf formaat?
Als je ze dan in jpg opslaat, doe dit dan altijd op het maximale. Als ik nu het logo inzoom, zie ik duidelijk de verschillende pixels.

Heb je trouwens je schetsen in gescand? Of heb je het na proberen te tekenen in een willekeurig programma? En waarom heb je gekozen voor rgb kleuren? Was je van plan om het logo alleen te gebruiken op je internet pagina? Mocht dit niet het geval zijn, moet je natuurlijk kiezen voor cmyk kleuren.

Nog even een tip, zet nu maar gewoon licht & geluid neer. Je bent toch een Nederlands bedrijf?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)