Forum > Licht

Welke DMX sturing?

(231 reacties. Pagina 18 van 24)
Moderator(s): Dré
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
22-7-2006 12:27

Geit schreef:

dat weet ik, maar ik wil ook 2.5 razz :p
Ik ben nog steeds op zoek naar deze versie van Light Jockey,
Heeft niemand hem toevallig in het uiterste Bitje van zijn hardeschijf staan? wink ;)
De laatste doet het licht uit
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
22-7-2006 19:20
Ik ga even zoeken voor je, ik heb m ergens op mn freewebs staan.
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
22-7-2006 19:32
heb m niet op freewebs staan, maar voeg me ff toe op msn, msn staat in mn profiel
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
24-7-2006 19:55

GodZZila schreef:

Voor mensen die nog niet weten hoe of wat om de dmx4** werkend te krijgen met Lighjockey. Hier ff een Tut.

https://www.ronald-online.nl/dmx/

Als er vragen zijn stel maar.

Mvg Ronald
Ik vind dit echt een geweldige uitleg bedankt daarvoor. Nu zit ik alleen nog met een vraagje welke interface ik wil aanschaffen.
Boven in het bericht wordt gemeld dat deze uitleg bedoeld is voor de: DMX411 , DMX412 en DMX440.
Als ik nu op https://www.thewillows.nl kijk zie ik de DMX411, ook zie ik de DMX411CMP en een DMX412CMP, is dit dan het zelfde product als beschreven staat in de uitleg? Of werken deze CMP producten niet samen met deze uitleg?

En klopt het dat de DMX440 helemaal niet (meer) verkocht wordt?

Overigens zijn deze producten alleen DMX-out en de DMX411 is niet via USB.
Wat mijn wel een geweldig apparaat lijkt is de DMX44x, deze is namelijk ook in de USB versie en heeft een in- en output. Werkt deze ook samen met Martin LJ? of krijg je hier verder geen software bij waardoor je de aanpassingen niet kan maken? Ook worden deze apparaten niet met een design kastje eromheen geleverd toch?

Mijn vraag is dus, heeft iemand de boven genoemde uitleg gevolgd en welk apparaatje heb je daarvoor gebruikt? Ik weet namelijk niet welke aankoop ik moet doen. Iemand een suggestie?
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
25-7-2006 12:42
Wat bedoelt u met de orginele controller? Martin Fingers?
Overigens ben ik van plan in de toekomst het pakket ook te kopen vooral als martin LJ 3 mooi blijkt te zijn. Maar ik wil zo'n programma toch echt eerst even uittesten voor dat ik er zoveel geld in steek.
Heeft u misschien een antwoord op mijn bovenstaande bericht, over welke interface ik kan gebruiken zodat ik het in ieder geval een keer kan testen, en dat ik later op de echte versie kan overstappen?
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
25-7-2006 13:09

j.le.conte schreef:

Wat bedoelt u met de orginele controller? Martin Fingers?
Overigens ben ik van plan in de toekomst het pakket ook te kopen vooral als martin LJ 3 mooi blijkt te zijn. Maar ik wil zo'n programma toch echt eerst even uittesten voor dat ik er zoveel geld in steek.
Heeft u misschien een antwoord op mijn bovenstaande bericht, over welke interface ik kan gebruiken zodat ik het in ieder geval een keer kan testen, en dat ik later op de echte versie kan overstappen?
Mischien is het beter om het pakket dan een keertje te huren. Dan weet je zeker dat het vlekkeloos zal werken, want met een goedkope interface moet je eerst dingen gaan aanpassen in de .dll files. Dus ik denk dat het pakket een keertje huren gewoon de beste oplossing is.
De laatste doet het licht uit
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
25-7-2006 14:00
Ja dat is een mogelijkheid, maar eigenlijk wil ik hem de komende tijd wel meerdere keren gebruiken, vodaat ik over zal gaan op zo'n groot pakket. Op mijn middelbare school zijn we ook vaak met zulk soort projecten bezig en daarmee wil ik het toch eens graag uitproberen om het via de computer te besturen. Misschien als de schoolleiding het bevalt willen zij dit product zelfs wel kopen.
Dus mijn idee was toch eerst om zo'n interface te nemen. En ik denk dat het niet zo'n probleem hoeft te zijn voor mij om enkele aanpssing werkend te krijgen. Ik weet dus alleen niet met welke interface het kan werken.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-7-2006 15:52

j.le.conte schreef:

zodat ik het in ieder geval een keer kan testen, en dat ik later op de echte versie kan overstappen?
"Testen" kan je ook uitsluitend met de software.
In het 3D programma kan je zien of het er leuk uitziet.
Heb ik met sunlite ook gedaan. Het enige wat de interface doet is je lampen voorzien van DMX.
Het allerbelangrijkste is het gebruikers gemak van de software.

Martin.
kvm entertainment
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
25-7-2006 15:55
Nee natuurlijk heb ik dit al wel eens gedaan. en ik vind het echt een geweldige software, maar ik heb zoiets nog nooit werkend gezien met echte lampen. Ik wil ook graag de verschillen van een gewone controller en dus een software programma zien. Kijken wat het resultaat van beide is.
Ik denk dat daar best verschillen in zitten.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-7-2006 22:50

j.le.conte schreef:

Ik wil ook graag de verschillen van een gewone controller en dus een software programma zien. Kijken wat het resultaat van beide is.
Resultaat zal gelijk zijn (eenvoudig gezegt lampje aan of uit)
Ik denk dat daar best verschillen in zitten.
Kwa gebruikers gemak zijn er verschillen, het is maar net hoe je wil werken en wat je makkelijk vind. Lightjockey is niet de enige, er zijn immers meerdere software/ maar ook hardware aanbieders.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)