Forum > Licht

HQ-Power Exciter 250

(188 reacties. Pagina 18 van 19)
Moderator(s): Dré
Tony.ongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2006
Laatste: 17-9-2015
Berichten: 23
26-1-2009 20:55

djbirdie schreef:

Ik heb hier wat problemen met 2 van de 4 Exciter scans die wij hebben.

De twee houden hun DMX-startwaarde niest vast en lopen langzaam op. Gisteravond had ik een scan ingesteld op kanaal 49, en aan het einde van de avond stond ie inmiddels op kanaal 124. Iemand die dit herkent of een oplossing heeft?

Gebruikte sturing: Lightdesk Pro 136, en op de laatste scan zat een terminator.
Even nog een reactie op dit probleem.
Ik heb zelf ook 2 exciters en heb sinds vandaag ook last van dit probleem. Ik ben er wel achter gekomen wat de oorzaak is. Waarom is mij een totale raadsel.

djbirdie je gebruikt waarschijnlijk een stroboscoop in je setup?
Ik in ieder geval wel(Geni FL1800MK2). Als ik mijn strobo inschakel lopen mijn dmx waardes van 1 scanner op.
Mijn eerste gedachten was zal wel aan de goedkope dongel liggen(DMX4All icm freestyler). Dus had ik de volgorde van mijn kabeltjes veranderd. tijdens het veranderen had ik als eerst mijn strobo gekoppeld en even getest. Wat bleek nou de DMX waardes van mijn scanner liepen weer op. zonder dat ze aan mijn scanners waren gekoppeld.
Daarna op een andere groep aangesloten en probleem was verholpen.

Blijkbaar zorgt piek stroom voor de verandering van de DMX waardes. Dit probleem had ik overigens niet met mijn vorige stroboscoop; een DTS 1500W.

Herkend iemand het probleem, en weet iemand hoe dit op te lossen is?

Gr,
Tony
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
27-1-2009 02:36
wij maken ook gebruik van de geni strobo.. de laatste tijd valt het probleem mee. een enkele keer verspringt het adres van de scan.. ik zal er de volgende keer op letten of het verspringen iets te maken heeft met het gebruik van de strobo..
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-1-2009 08:41
Strobes zijn volgens mij werkelijk in 99% van de gevallen boosdoener van rare DMX-storingen als ze in een DMX-kring zitten. Aanrader is altijd je strobes op aparte uitgang van een DMX-splitter te gooien.
Light Image
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
27-1-2009 12:49

JeroenVDV schreef:

Strobes zijn volgens mij werkelijk in 99% van de gevallen boosdoener van rare DMX-storingen als ze in een DMX-kring zitten. Aanrader is altijd je strobes op aparte uitgang van een DMX-splitter te gooien.
Als de spanningsdip de oorzaak is voor de verandering op de scan dan zou ik toch eerder overwegen om deze op een apparte groep te knallen (zo veel mogelijk kabel tussen de scan en de strobo wink ;))
It's time to play the music, It's time to light the lights..
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-1-2009 14:04
Oeps! Het was vroeg, niet goed opgelet.

Feit blijft dat strobes gewoon enge dingen zijn die graag storen op alles en nog wat laugh :D
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-7-2024
Berichten: 13459
27-1-2009 14:19

JeroenVDV schreef:

Feit blijft dat strobes gewoon enge dingen zijn die graag storen op alles en nog wat laugh :D
Om eerlijk te zijn heb ik daar in de vele jaren dat ik ervaring heb met strobes (inclusief de budget merken) nooit last van gehad; behoudens het eruit trekken van stoppen. Dus zelfs dát zou ik niet als feit willen bestempelen. Strobes zijn behoorlijk goed geïsoleerd (ze zullen we moeten gezien de fikse spanningen waarmee in de strobe gewerkt wordt) dus de kans dat een strobe rechtstreeks rotzooi op de DMX lijn dumpt is nihil.

Ellende op de DMX bus wordt veelal veroorzaakt door afwezigheid van terminator, gebruik van verkeerde kabels en door slechte verbindingen. Daarnaast hebben sommige sturingen een dusdanig zwakke DMX uitgang dat je al per definitie aan het zoeken bent naar ellende. In zo'n geval kan het toevoegen van een isolator (die tevens een stevige DMX driver heeft naast z'n isolatiefunctie) erg veel helpen.

Maar... Software die ervoor kiest om startadressen spontaan aan te passen... Zoek de fout daarbij toch maar vooral in de software zelf!!!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-1-2009 14:26

Dré schreef:

dus de kans dat een strobe rechtstreeks rotzooi op de DMX lijn dumpt is nihil.
Martin Atomic? High End Dataflash? Hungaroflash Quasar?

Worden niet voor niks op vrijwel elke productie op aparte DMX-lijnen gezet.. Staan allemaal bekend om hun storingen op de DMX-bus, zeker wanneer er meer dan 1 gebruikt wordt.
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-7-2024
Berichten: 13459
27-1-2009 16:00

JeroenVDV schreef:

Dré schreef:

dus de kans dat een strobe rechtstreeks rotzooi op de DMX lijn dumpt is nihil.
Martin Atomic? High End Dataflash? Hungaroflash Quasar?

Worden niet voor niks op vrijwel elke productie op aparte DMX-lijnen gezet.. Staan allemaal bekend om hun storingen op de DMX-bus, zeker wanneer er meer dan 1 gebruikt wordt.
Hmmm. Dus ze storen op andere apparaten maar niet op elkaar? Cool!!! Hoe zou zoiets technisch verklaard kunnen worden?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
13-5-2009 02:30
Ik heb hier een exciter scan met een gebroken spiegel. Nu heb ik inmiddels reserve spiegels binnen maar nu heb ik twee vragen: hoe haal ik de kapotte spiegel het makkelijkst er af? En waarmee kan ik het beste de nieuwe spiegel vast lijmen?
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
13-5-2009 20:36
Allereerst lijkt is het handig, om de spiegelhouder los te draaien van de stappenmotor, (voor zover dat kan) vervolgens de resten van de spiegel op een doek eraf proberen te pulken zonder de boel al te extreem te beschadigen. Pas op voor rondspringend glas, een veiligheidsbril is wel handig...

Voor het plakken van de spiegel op de houder kun je ruitenkit gebruiken, dat bestemd is voor plakruiten in auto's. Dit spul is bestand tegen extreme warmtewisselingen. Je haalt het bij de automaterialen handel; vraag bijvoorbeeld naar sikaflex. Het is een zwarte kit, die je voor gebruik even een half uur in een emmer warm water leggen, zodat het wat beter wil vloeien.

Leg de spiegel met de spiegelende kant naar beneden op een glad oppervlak. Je legt een lijn kit op de achterkant van de spiegel die overeenkomt met de afmeting van de spiegelhouder. Vervolgens druk je de houder in de kit. Probeer het een beetje aan te drukken met wat gewicht. Wanneer je dit een nachtje laat drogen zit de spiegel muurvast.
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)