Forum > Geluid

LEM Vs JBL (ea?) >>> en iedereen is welkom!

(211 reacties. Pagina 18 van 22)
Moderator(s): Dré
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
18-1-2005 17:36
pfffff Sis, merk jij niet waneer iets sarcastisch bedoelt wordt?? Fred loopt syl gewoon te fokke razz :p
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
19-1-2005 08:06

speakerfreak schreef:

pfffff Sis, merk jij niet waneer iets sarcastisch bedoelt wordt?? Fred loopt syl gewoon te fokke razz :p
T'is dan maar te hopen dat er geen kinderen van komen van al de gefok laugh :D
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-1-2005 11:29
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 20-1-2005 14:20
Ik ben verliefd. En wel op een manier die mijn wederhelft behoorlijk jaloers zal maken, maar Fredje is niet de gelukkige. Mijn RCF ART322A's wel! laugh :D

Gisteren mijn eerste feestje gehad, voor pakweg 100 man in een Utrechtse werfkelder. Feestje was niet zo superflitsend, dus van de aanwezigen stonden er maximaal een stuk of 40 tegelijk op de dansvloer. De werfkelder had een laag rond plafond, was lang en diep, ik denk zo'n 35 meter, waarvan het dansgedeelte werd gescheiden van de rest door twee halve muren aan weerszijden.

Ik heb lang niet alles uit de set hoeven halen wat erin zit. Het volume op de RCF's heeft niet verder dan halverwege gestaan en de master van m'n mixer op -5, maar OH wat klonk het tof. Zoals altijd wanneer je iets koopt wat beduidend beter is dan wat je had, vraag je je af hoe je het al die tijd hebt kunnen volhouden. Ik weet dat het appels met peren vergelijken is wanneer ik deze spullen t.o.v. mijn oude beoordeel. Maarja, zo slecht was mijn oude set nou ook weer niet, en het is mijn belangrijkste referentiekader. Ik was op zoek naar een set die alle tekortkomingen die ik ondervond met mijn JBLs en Dynacord zou doen verdwijnen. Dat is gelukt happy :) .

Het was een lekker allround-feestje, dus alle muziekgenres zijn de revue gepasseerd. Waar ik met mijn oude set altijd het hoog een stukje dichtdraaide op bijvoorbeeld de gitaarsolo in "Sympathy for the Devil", de trompetten in "Wake me up before you gogo", de stem van James Brown of het einde van Fatboy Slims "Rockafeller Skank" om te voorkomen dat mensen met fluitende oren naar huis zouden gaan...nu helemaal niets van dat alles. De vocals blijven kraakhelder!

De bas, die doet helemaal wat ik ervan gehoopt had. Ik voelde hem lekker in mijn lijf vanachter de cd-spelers, terwijl ik de set niet bikkelhard had staan. Hij klonk mooi diep en toch voldoende strak en zuiver. Mijn oude JBLs waren al veel eerder volledig over de rooie gegaan.

Ik heb mij verbaasd over het bereik van het geluid. Met mijn vorige set werd het geluid vanaf een meter of 3 a 4 bij ieder stap zachter én slechter. In een ruimte als deze zou de muziek tegen de tijd dat ik bij de wc's achterin was klinken alsof mijn puberende buurjongen in het huis ernaast eventjes het volume opengooit als zijn moeder boodschappen gaat doen. Niets van dit alles met deze set. Ook 30 meter verder was hoog-mid-laag nog prachtig van elkaar te onderscheiden. Het klonk voor de mensen aan de bar halverwege de ruimte zuiver genoeg om lekker te kunnen meezingen zonder zelf te willen dansen. Gewoon, een aangenaam barvolume, alsof de barvrouw de muziek uit de speakers bij de bar wat lager heeft gezet. Niet alsof er ergens ver weg een feestje aan de gang is.

Er zullen wel allemaal vaktermen zijn die bovenstaand verhaal een stuk korter kunnen maken, maar dit is zegmaar de gebruikstersversie ervan. Ik ben kinds gelukkig met deze set en ik heb hoge verwachtingen van toekomstige situaties waarin ik er het uiterste uit zal moeten persen.

Qua representativiteit is het nu eindelijk ook helemaal af. Slick!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
19-1-2005 11:37
Toppie happy :)
groetjes
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
19-1-2005 12:02

sylvia schreef:

Gisteren mijn eerste feestje gehad, voor pakweg 100 man in een Utrechtse werfkelder.
Welke kelder was het? Ik moest laatst op een schoolfeest van de Pabo draaien in de....(grote of kleine razz :p ja, lekker duidelijk, aangezien ze ook allebei bestaan laugh :D ) catacombe. Was het daar toevallig?

Leuke ruimtes altijd, die werven, werftheater is ook zo leuk happy :)
Mooi dat de speakers bevallen.
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-1-2005 12:10
Utrecht heeft tientallen van die werfkelders, dit was de kelder van Restaurant Toque Toque. De grote en kleine catacomben daar sta ik ook regelmatig.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
19-1-2005 12:16
Is dat dan niet een vreselijke echoput?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
19-1-2005 12:33
Ja dat lijkt me ook niet echt optimaal voor je geluid. sad :(
Dance the night away!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-1-2005 12:36
Die studentenkelders die verder helemaal leeg en kaal zijn, zijn inderdaad een ramp. Maar deze kelder was volledig gemeubileerd, veel tafels met kleedjes en tientallen stoelen. Het plafond was verlaagd met zo'n geperforeerde metalen bak van een meter breed, waarachter de tl's zaten en de bekabeling. Er hingen pinspots en korte Par-56 aan. Verder was deze kelder in drieën gehakt (dansvloer, bar, garderobe/wc) met muren links en rechts tot aan het plafond, met brede doorgangen. Dus nee, deze kelder viel wel mee.
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
19-1-2005 12:50
https://www.geinteam.nl/plaatje/albums/25%20november/normal_vakantie%20204.jpg
Misschien kan je aan deze foto zien welke catacombe ik bedoel laugh :D enige foto waarop misschien iets herkenbaars staat (hangt wink ;) )

Met de Peavey's pro15 vulden we deze ruimte ook zonder enige problemen, klonk zelfs erg goed.
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug

Terug naar forum Reageer (zonder quote)