Forum > Geluid

Nieuwe pioneer djm 600 kloon

(206 reacties. Pagina 18 van 21)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
4-8-2005 12:42
Absoluut positief aan de RMX-40 DSP is z'n signaal/ruisverhouding. Hij is, gezien z'n prijsklasse, erg stil.

Weinig problemen. Ik heb één klant die 2 x een probleem gehad heeft met z'n RMX-40. 1 x een master fader die een storing veroorzaakte (probleem is mystisch verdwenen en nooit meer terug gekomen) en nu staat de mixer hier met een niet goed werkende effect button. Jammer is wel dat we al een paar weken op die button zitten te wachten (levering van onderdelen is niet altijd even snel bij Reloop...). Hij is behoorlijk populair (ik heb er een kleine 40 van verkocht sinds z'n introductie).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
4-8-2005 16:27
Ik zie wel in de revieuws te staan dat de faders niet helemaal lekker werken, wat is hier van waar?

Als het dezelfde kwaliteit als de Behringer faders is, dan wil ik hem echt niet, want daar heb ik nu al problemen zat mee (VMX-1000).

Is het nog steeds een goede vervanger voor de DJM van Pioneer als je het geld er niet voor hebt, en toch iets vergelijkbaars wil?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
4-8-2005 22:56

DJ Delay schreef:

Ik zie wel in de revieuws te staan dat de faders niet helemaal lekker werken, wat is hier van waar?
Martijn heeft nog geen contact met me opgenomen. Vaak als ik een mixer terugkrijg omdat de faders kraken is aan de mixer z'n buitenkant al te zien wat de oorzaak is (...). Goed mee omgaan is bij alle spullen belangrijk maar wordt deste belangrijker naarmate je in een goedkoper segment gaat zitten.
Is het nog steeds een goede vervanger voor de DJM van Pioneer als je het geld er niet voor hebt, en toch iets vergelijkbaars wil?
1 probleempje op 40 stuks vind ik een goede score. Ik (en het merk in kwestie) zou(den) willen dat de DJX-700 bijvoorbeeld die score zou halen ;-)

Soms zijn er wel gebruikers die lekker willen raggen met hun mixer. Helemaal prima natuurlijk (kop tegen de muur beuken kan wellicht ook een leuke bezigheid zijn) MAAR geef dan ook "raggeld" uit OF accepteer dat de mixer niet lang bestand is tegen je geklooi...

Helaas gebeurt dat laatste vrijwel nooit!

Hou rekening met de erg beperkte garantie die Reloop op de faders geeft (2 weken).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HiwoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 29-6-2012
Berichten: 51
5-8-2005 01:00
Ik heb zelf ook de rmx-40 dsp.
Ik ben er zeer te vreden over , vooral qua geluid ( beter dan de behringer dx-1000 die ik ervoor had)
De faders gaan zeer soepel , (nog) geen gekraak ofzo...
Alleen lijkt het alsof de deckplate scheef is ofzo , maar is verder niet storend want het valt bijna niet op.
Jumping is not a crime !
DJ InspirationStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-8-2003
Laatste: 26-11-2006
Berichten: 48
5-8-2005 14:36
Ik heb de Reloop RMX40BPM (dus de reeks zonder effecten voor degene die dit niet weten) nu 3 maanden.
Ik ben er zeer tevreden over en hij doet natuurlijk wat je van een mixer vraagt.
Nog geen problemen gehad ermee (heb hem ook nog maar 3 maanden natuurlijk).
Mijn mening: een zeer goeie en mooie mixer voor dit geld.
DENON DN-S3000 * Reloop RMX-40BPM * DENON DN-S3000
GoodfellaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2003
Laatste: 6-7-2009
Berichten: 18
5-8-2005 14:42
1 op de 40 score 'geval' is een goede score!

Kan iemand me iets meer vertellen over de X fader. 2 weken fabrieksgarantie is heel weinig.
Wat zijn de achterliggende gedachtes? Uiterst gevoelig bij onjuist gebruik of kwalitatief iets minder dan andere x-faders?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-8-2005 15:52
Reloop is gewoon niet zo zeker van zijn eigen producten denk ik en wil zo veel mogelijk gezeur en gezeik voorkomen door tegen raghufters die hem binnen een half jaar aan gort hebben te zeggen dat ze pech hebben.

Ecler, Rane e.d geven veel langere garantie op zulke dingen (eternal fader zit 5 jaar op) maar daar betaal je ook voor.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
6-8-2005 17:11
Zou ik hem ook mee kunnen nemen on the road? Of kan je dat beter niet doen? Ik ben zoizo uiterst voorzichtig met mijn apparatuur, plof het ook niet neer, en ga er ook niet flink mee raggen, maar kan hij tegen het volschalige discogebruik? (cola, rook, enz? hoewel ik ook wel weet dat er geen cola in een mixer moet, maar stroom laugh :Dwink ;))
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-8-2005 03:10

DJ Delay schreef:

Zou ik hem ook mee kunnen nemen on the road?
Bij de RMX krijg je best veel waar voor je geld maar ik vind dit net zoiets als een lelijke eend kopen en verwachten dat je de prestaties van een porsche krijgt.

Nee dus. Het is gewoon een piel mixertje voor thuis en geen sleep, duw, trek en weet ik veel wat mixer.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
7-8-2005 13:16
Maar met een lelijk eendje kan je ook buiten rijden, je moet alleen geen ongeluk krijgen, want dan ben je er geweest. Dus ik neem aan dat als je heel voorzichtig bent, dat het wel kan toch? (Het enige verschil is dat hij ingepakt, vervoerd en uitgepakt wordt, wat ik allemaal zelf doe.)

Welke mixer raad je me anders aan? Ik ben mijn VMX-1000 aardig zat (***faders), en wil nu een mengpaneel waar de faders langen van meegaan. De Pioneer ligt buiten mijn budget, en de Reloop heeft een mooi prijsje. Maar ik moet wel zeker weten dat hij langer mee gaat als mijn vmx, want daar zijn de faders al na 3/4 jaar versleten (en ik ben voorzichtig met mijn apparatuur).
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)