Forum > Licht

"Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90.

(3681 reacties. Pagina 175 van 369)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
22-6-2009 23:51
Nou, normaal gesproken hoeft het alleen naar het straalbedrijf en zorgen zij ervoor dat het heen en weer gaat naar het poedercoatbedrijf. Maar de chauffeur die dat ritje doet is ziek, dus moet ik even zelf rijden. Maar die anderhalve km ga ik wel overleven, denk ik;-)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Martin518Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-2-2009
Laatste: 26-4-2014
Berichten: 384
23-6-2009 20:24
Probleem is hoe sneller na het zandstralen powdercoating hoe beter.......maar als het niet anders gaat dan moet het.
Joepie we hebben ook een Kremesa Krypton.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
1-7-2009 19:47
Kleine update van mijn restauratiedaden:
Zo begon het met de Lampo Little Star: zo gevonden
Acties: toestel volledig opgeschuurd, motortje werd uitgekuisd en nog steeds in prachtconditie bevonden, toestel werd opnieuw gespoten en alles werd opgekuist. Resultaat:zo geworden

Zo begon het met het Stage Light: zo gekocht
Acties: Spiegeltjes erafgehaald en nieuwe spiegeltjes gesneden (leve Ikea! shut up :X): foto 1 en foto 2, toestel volledig opgeschuurd, motor gekuist (ook hier weer geluk!) een beetje smeermiddel volstond, toestel ontstoft en herspoten: toestel nu opnieuw in topconditie
Bij het testen viel dit effect reuze mee, zodanig zelfs dat ik hier al een tweede liggen heb om hetzelfde proces te volgen! laugh :D
Mocht iemand het type (= de naam van het effect) nog kennen, dan is deze info zeker welkom!

Ik heb ondertussen zelf het antwoord op mijn vorige vraag gevonden: de jack-ingang is wel degelijk voor een externe micro...

Vraagje voor de kenners:
Stel dat ik volgend effect op de kop heb kunnen tikken... razz :p laugh :D
Bijkomende foto 1, foto 2 en foto 3
Herkent iemand dit effect, kan iemand mij de fabrikant geven (er is geen naam op het toestel zelf te vinden sad :( ) Er staat enkel een stickertje op met wat Spaanse tekst, maar geen relevante informatie...
Ik hoor het graag mocht iemand dit herkennen.

In afwachting.....
heb ik weer wat bezigheidstherapie!! laugh :D
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
1-7-2009 20:44
Die helikopter is een Kremesa CR20-T. Hier een foto van precies zo'n heli.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
1-7-2009 21:25
Mooi hé!!! laugh :D
Fantastisch... Nu weet ik tenminste de historiek van dit effect.

Er is wel een beetje werk aan: herspuiten/-coaten. Nieuwe lampen... Bedrading nakijken...
Maar ik heb hem in werkende staat voor een prikje gekocht, dus mijn avond kan al niet stuk...!

Klein vraagje: ik ben nu aan het googlen geweest, maar ik vind niet echt meer info van dit effect (ik vind enkel nog een afbeelding van de CR8)
Heeft Kremesa een website? Ergens meer info over te vinden?
Op de "vintage"-sites vond ik hem ook niet echt...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
KlappuuuStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 2-7-2009
Berichten: 55
1-7-2009 23:36
hoi hoi

weet iemand hoeveel volt de neonlampjes zijn in de
coemar galaxy 36 bol ?????

ik denk zelf 230v maar kan het fout hebben sad :( ????

groet
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-7-2009 03:21
Als over de seriekring lampen de netspanning staat dan MOETEN de neon lampes van het 230V type zijn. Als er immers één lamp stuk gaat dan staat de volledige netspanning over het neon lampje dat over die defecte lamp staat.

Isolatie en bekabeling (ook van de betreffende neon lampjes) moet uiteraard voldoen aan de eisen die horen bij het gebruik van 230V (dus 3mm geaard of 6mm ongeaarde kruipweg, 3kV geaard of 6kV ongeaarde doorslagspanning). En bij die oude meuk kan het zeker geen kwaad daar met een scherp oog naar te kijken (want vroeger klooide men vaak ECHT maar wat aan).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-7-2009 09:18

Timothy schreef:

Mooi hé!!! laugh :D
Klein vraagje: ik ben nu aan het googlen geweest, maar ik vind niet echt meer info van dit effect (ik vind enkel nog een afbeelding van de CR8)
Heeft Kremesa een website? Ergens meer info over te vinden?
Kremesa is in 1994 failliet gegaan. Toen de lichtindustrie een paar jaar daarvoor overging op scans (Clay Paky Golden Scan, Coemar Robot) bleef men stug de oude draaiende effecten doorbouwen en daar kwam steeds minder vraag naar. Da's dus de reden dat Coemar en Clay Paky nog steeds bestaan en Kremesa (en Satel, Nisel en noem ze maar op) niet meer.

Een website kan je dus vergeten. Er is inderdaad weinig over te vinden. Rinus heeft nog contact met een van de ontwerpers en hij heeft foto's van de fabriek. Prachtig om te zien.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
2-7-2009 11:42
Overigens is Studio Due ook nog een van de merken die optijd over is kunnen schakelen en redelijk vroeg al met moving heads kwam volgensmij......
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
2-7-2009 12:23

Victor schreef:

Timothy schreef:

Mooi hé!!! laugh :D
Klein vraagje: ik ben nu aan het googlen geweest, maar ik vind niet echt meer info van dit effect (ik vind enkel nog een afbeelding van de CR8)
Heeft Kremesa een website? Ergens meer info over te vinden?
Kremesa is in 1994 failliet gegaan. Toen de lichtindustrie een paar jaar daarvoor overging op scans (Clay Paky Golden Scan, Coemar Robot) bleef men stug de oude draaiende effecten doorbouwen en daar kwam steeds minder vraag naar. Da's dus de reden dat Coemar en Clay Paky nog steeds bestaan en Kremesa (en Satel, Nisel en noem ze maar op) niet meer.

Een website kan je dus vergeten. Er is inderdaad weinig over te vinden. Rinus heeft nog contact met een van de ontwerpers en hij heeft foto's van de fabriek. Prachtig om te zien.
Kan er dan nog ergens worden nagegaan wat de fabricatieperiode is van dit type effect (ik vind het ontzettend interessant om de historiek van die effecten te kennen).
Dus tussen welke jaren dit effect is gemaakt... (zo heb ik een idee van de leeftijd)
Ik ga in ieder geval zelf eens speuren naar een jaartal als ik hem open heb, maar eerst ga ik het tweede Stage Light effect afwerken...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst

Terug naar forum Reageer (zonder quote)