Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 173 van 289)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
31-8-2007 12:40
[/oute]
Hoe worden deze K115's gevlogen?Zover als ik me nog herrinner (is al bijna een jaar geleden) in een stalen frame dat de hele kast omsloot. Was een vrij professioneel bedrijf hier uit de omgeving (is nu helaas failliet verklaard door omstandigheden).Dit bedrijf is verder gegaan onder de naam MS productions.
mobile tech noch wat? Euhm waarom zou je groepen gaan generaliseren??
Boerenfeesten, tentfeesten??

Het is maar net wat je afspreekt met de organisatie, bier en dergelijke is opzich geen probleem, versterkers staan achter het podium, movingheads op pilaren of in de truss, niet op de grond, podium voorzien van dranghekken ervoor. En je FOH goed afschermen.
uurtje extra schoonmaak kosten rekenen is zeker wel gepast maar niet het einde van de wereld.

jij verhuurt dus alleen je nieuwe movingheads aan een bruiloftje of bedrijfspresentatie?? shocked 8O
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
MobileShowtechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-8-2007
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 25
31-8-2007 13:08

Watt-Xtra schreef:

[/oute schreef:

Hoe worden deze K115's gevlogen?
Zover als ik me nog herrinner (is al bijna een jaar geleden) in een stalen frame dat de hele kast omsloot. Was een vrij professioneel bedrijf hier uit de omgeving (is nu helaas failliet verklaard door omstandigheden).
Dit bedrijf is verder gegaan onder de naam MS productions.
mobile tech noch wat? Euhm waarom zou je groepen gaan generaliseren??
Boerenfeesten, tentfeesten??

Het is maar net wat je afspreekt met de organisatie, bier en dergelijke is opzich geen probleem, versterkers staan achter het podium, movingheads op pilaren of in de truss, niet op de grond, podium voorzien van dranghekken ervoor. En je FOH goed afschermen.
uurtje extra schoonmaak kosten rekenen is zeker wel gepast maar niet het einde van de wereld.

jij verhuurt dus alleen je nieuwe movingheads aan een bruiloftje of bedrijfspresentatie?? shocked 8O
Hagelnieuwe movingheads zie je mij niet snel op een biergooifeest neerzetten, of het moet ergens komen te hangen waar er geen bier tegenaan kan worden gegooit etc. daarbij komt er ook bij, bij een bedrijfspresentatie maak je een betere indruk door er wat neer te zetten zonder krassen / verdere schade op de kappen en dergelijk mits het in het zicht staat.

Maargoed als het product eenmaal ligt is terug verdient kunnen ze naar biergooifeesten heen.
Met een showtec movinghead spotje zie je mij dat nog gerust weghangen, nieuw ofniet. Maar op de hagelnieuwe Robe AT700 spotjes ben ik liever wat langer zuinig , zelfde geld voor scanners sneaky :V Truss maakt me geen flaus aus, desnoods gooien ze er 24/7 bier tegen.
Because Light Matters
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
31-8-2007 13:41

Watt-Xtra schreef:

big bang schreef:

eriswa schreef:

De K115 is toch te vliegen? zoniet, is dat iets dat ik niet goed geïnformeerd heb.
Wat zouden jullie gebruiken dan?
kijk hier eens naar...
FOUT FOUT FOUT!!!!

dit is een beugel om een dergelijke speaker aan de muur te bevestigen. NEVER NOOIT OM BOVEN MENSEN TE HANGEN!!

zoek even op het forum, standaard schroefdraad in de speakers zijn niet om te vliegen.
wat gaan we weer kort door de bocht.

als je gaat vliegen én je weet wat je doet kijk je idd of alle onderdelen gesafed zijn. Is dit niet, dan is dat bij de K-112/115 makkelijk zelf te doen.

de hier aangehaalde beugel van ADJ is makkelijk bruikbaar om een k-115 te vliegen en waarom zou je het dan niet doen? de beugel wordt op 4 (!) punten bevestigd aan de k-115. Een oog achteraan in de kast draaien en je kan de kast voorzien van een safety (als je het handvat er niet voor wil gebruiken).

in de aangehaalde beugel zijn drie openingen voorzien waar je dus makkelijk 1 (of beter nog 2) ha(a)k(en) kan bevestigen, al-dan-niet met safety.

de zo uitgevoerde krachten op de inwendige schroefdraadbussen in de k-115 werken HAAKS en dus niet in de richting mee... Verder zijn die inwendige schroefdraadbussen aan de bovenzijde verbreed ('t is een soort T-Nut). Ik daag je graag uit om ze kapot/eruit te krijgen BINNEN DE VOOR "VLIEGEN BOVEN PUBLIEK" GEBRUIKELIJKE MARGES sneaky :V
MobileShowtechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-8-2007
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 25
31-8-2007 19:18
Misschien geheel offtopic:

Je hebt nog steeds mensen die het vertikken om veilig te vliegen.
Het is dan mischien geen ''vliegen'' maar zo hoort het ook niet:

Dap Speaker

Verder Ontopic in het desbetreffende Topicje

Klik
Because Light Matters
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
31-8-2007 19:29
Luc vraag de importeur maar even...

deze zal wel een bevestigend antwoordt geven..
ieder moet het verder zelf weten..in wat zij wel of juist niet doet.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-9-2007 00:31

luc2366 schreef:

wat gaan we weer kort door de bocht.

als je gaat vliegen én je weet wat je doet kijk je idd of alle onderdelen gesafed zijn. Is dit niet, dan is dat bij de K-112/115 makkelijk zelf te doen.

de hier aangehaalde beugel van ADJ is makkelijk bruikbaar om een k-115 te vliegen en waarom zou je het dan niet doen? de beugel wordt op 4 (!) punten bevestigd aan de k-115. Een oog achteraan in de kast draaien en je kan de kast voorzien van een safety (als je het handvat er niet voor wil gebruiken).
Kuch...evenals ik in het andere topic melde het handvat is GEEN safety punt. Denk maar aan een MH, die hebben 2 geweldige handvatten (waarbij men zelfs in de handleiding vermeld dat deze niet voor safety bestemt zijn) vandaar ook onder op de unit het safety oog.

Daarnaast verkoopt men vele luidsprekerkasten die je geweldig kan vliegen, maar totaal geen keuring hebben.
Een "ik knoei maar aan want het ziet er stevig uit" persoon zal het misschien worst zijn, echter laat een pro verhuurder die luidsprekerkasten links liggen.

Martin.
kvm entertainment
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
1-9-2007 20:29

Watt-Xtra schreef:

[/oute schreef:

Hoe worden deze K115's gevlogen?
Zover als ik me nog herrinner (is al bijna een jaar geleden) in een stalen frame dat de hele kast omsloot. Was een vrij professioneel bedrijf hier uit de omgeving (is nu helaas failliet verklaard door omstandigheden).Dit bedrijf is verder gegaan onder de naam MS productions. Is inderdaad verder gegaan onder de naam MS, en zijn nu tegenwoordig gevestigd in Goor.
Nu ook via de .eu te bereiken.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
3-9-2007 12:58

KVM schreef:

luc2366 schreef:

wat gaan we weer kort door de bocht.

als je gaat vliegen én je weet wat je doet kijk je idd of alle onderdelen gesafed zijn. Is dit niet, dan is dat bij de K-112/115 makkelijk zelf te doen.

de hier aangehaalde beugel van ADJ is makkelijk bruikbaar om een k-115 te vliegen en waarom zou je het dan niet doen? de beugel wordt op 4 (!) punten bevestigd aan de k-115. Een oog achteraan in de kast draaien en je kan de kast voorzien van een safety (als je het handvat er niet voor wil gebruiken).
Kuch...evenals ik in het andere topic melde het handvat is GEEN safety punt. Denk maar aan een MH, die hebben 2 geweldige handvatten (waarbij men zelfs in de handleiding vermeld dat deze niet voor safety bestemt zijn) vandaar ook onder op de unit het safety oog.

Daarnaast verkoopt men vele luidsprekerkasten die je geweldig kan vliegen, maar totaal geen keuring hebben.
Een "ik knoei maar aan want het ziet er stevig uit" persoon zal het misschien worst zijn, echter laat een pro verhuurder die luidsprekerkasten links liggen.

Martin.
op de achterkant, net boven de speakonaansluitingen is een schroefdraad voorzien waar dus perfect een "safety oog" kan ingevezen worden... daar doelde ik op

verder zeg ik nergens dat het me worst zal wezen en ook nergens dat ik maar wat aanmodder.

wees even realistisch: een kastje van 15kg, bevestigd op 4 M-8 punten aan een beugel die op sich op 2 punten aan truss bevestigd is én voorzien van de nodige safety via een M-8 safety-oog. zoals ik al schreef: probeer het maar naar beneden te halen razz :p
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
3-9-2007 13:10
kastje weegt volgens mij toch een 20kg.

krijg je dit ding echter op je kop... ik wil het niet eens weten.. Volgens de importeur is de aangehaalde beugel uitsluitend bedoelt als vaste montage van een speaker aan de wand!! En ook hier zal moeten worden voorzien van een safety aan het eerder genoemde punt achterop de speakerkast.

einde mijn deelname aan deze discussie!!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
3-9-2007 13:31
Edit Mod: Graag weer on-topic: de kosten van een drive-in show. Over rigging lopen genoeg andere topics!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)