Forum > Licht

"Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90.

(3681 reacties. Pagina 173 van 369)
Moderator(s): Dré
Martin518Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-2-2009
Laatste: 26-4-2014
Berichten: 384
11-6-2009 17:46
Yep webbie een foto zegt soms meer dan 1000 woorden. laugh :D
Joepie we hebben ook een Kremesa Krypton.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
11-6-2009 20:22
Ik zal het binnenkort (als ik aan het binnenwerk opnieuw begin) doen...

Mvg,
Tim
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
Martin518Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-2-2009
Laatste: 26-4-2014
Berichten: 384
17-6-2009 20:58
Heb nog wat foto's op de site gezet.....lampjes in truss.
Joepie we hebben ook een Kremesa Krypton.
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
17-6-2009 21:29
Ziet er netjes uit, Martin518.
Kun je ook een keer een filmpje maken?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-6-2009 21:43

Martin518 schreef:

Heb nog wat foto's op de site gezet.....lampjes in truss.
Misschien makkelijk als je de site in je profiel zet, of in je post meld.

Martin.
kvm entertainment
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
17-6-2009 21:46
Voor wie geen zin heeft om het op te zoeken,...
www.vintagelights.be
Martin518Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-2-2009
Laatste: 26-4-2014
Berichten: 384
17-6-2009 22:11
Oeps sorry vergeten.
Ja van de GO-24 heb ik misschien wel beelden de Oxis niet. Zal ze binnenkort op net zetten.
Joepie we hebben ook een Kremesa Krypton.
LdciStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-12-2004
Laatste: 18-6-2009
Berichten: 11
18-6-2009 18:15
Hola allemaal,

Het is alweer even geleden sinds ik hier voor het laatst aan de discussie heb deelgenomen. Sommige van jullie kennen me misschien van de "museum of vintage light effects pagina", die ik jaren geleden naar aanleiding van de aanschaf van een FAL Lunar en een Clay Paky Astrodisco heb gemaakt.

Sindsdien is er echter een hoop veranderd:

- We zijn inmiddels 180 pagina's verder :)
- Ik zie een stapel Coemar Venussen/Bello's bij iemand voor de deur staan waar je u tegen zegt.
- Mijn zolder is afgebrand (overslaande brand bij de buren) en mijn apparatuur beschadigd
- Mijn zolder is weer opgebouwd en is nu mooier dan ooit. Zelfs mijn studio is weer in volle glorie hersteld.
- De Astrodisco en FAL blijken de brand te hebben overleefd! :)

Nu ik eindelijk alles weer op poten heb en me weer een beetje met mijn wazige hobbies bezig kan gaan houden wilde ik jullie graag de volgende vragen stellen:

1) Mijn FAL Lunar 24 heeft de grootste klappen gehad bij de brand. Alhoewel ik m volledig heb kunnen herstellen is het afdekkapje van de motor aan de arm door de hitte vervormd geraakt. Heeft iemand nog een dergelijk kapje liggen?

2) Ik heb op een aantal sites mooie verslagen voorbij zien komen van mensen die hun effecten hebben gezandstraald en opnieuw gespoten. Wie beschikt er over een straalkabine en zou dit voor mij kunnen doen? Ik lever de betreffende effecten dan uiteraard leeg en in onderdelen aan. Het gaat me alleen om t zandstralen (en eventueel spuiten, maar dat laatste kan ik ook zelf doen).

2) Ik zie dat jullie druk in de weer zijn geweest met het verzamelen van Coemars en ander mooi spul. Ik ben nog steeds op zoek naar een Venus (liefst de m3/4) of Bello en een Colibri voor een leuke prijs. Mocht iemand wat in de aanbieding hebben (eventueel opknapper) dan hou ik mij aanbevolen.

3) Mijn oude "museum of vintage light effects" pagina heeft een aardige update gekregen en is verplaatst naar een iets andere locatie. De nieuwe site is bereikbaar op https://vintagelightfx.lynxxx.nl

Ik weet dat er diverse mensen zijn op dit forum die zo hun eigen webstekje bijhouden over hun eigen projecten maar ik wilde vragen of er mensen zijn die interesse hebben om mee te werken aan deze site. Natuurlijk pik ik stiekum al een en ander van diverse locaties (Shhhtt :) ) maar het is mijn bedoeling om een resource/reference site te bouwen waar videos, folders, wiring schemas en foto's van alle grote "klassiekers" te vinden zijn, zodat mensen in zowel binnen als buitenland daar wat aan hebben. De site is in het engels. Ik kan teksten eventueel vertalen indien nodig. De boel wordt gehost op een profi webserver dus continuiteit en beschikbaarheid zouden geen probleem moeten zijn.

Ik ben op zoek naar mensen die het leuk vinden om technische verhalen te schrijven over de werking, restauratie of ombouw van oude lichteffecten. Mijn persoonlijke intresse gaat vooral uit naar mechanisch bewogen effecten. Ik heb over de afgelopen jaren een aardige stapel aan fotos, videos en ander materiaal verzameld dat ik de komende weken op de site zal plaatsen. Mochten jullie aanvullingen of suggesties hebben dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt voor de aandacht en uiteraard ook voor het in leven houden van dit topic en de mooie effecten :)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
18-6-2009 21:20
Welkom terug!

ldci schreef:

- Mijn zolder is afgebrand (overslaande brand bij de buren) en mijn apparatuur beschadigd
shocked 8O. Het lijkt me een van de ergste dingen die je kan overkomen.

ldci schreef:

- De Astrodisco en FAL blijken de brand te hebben overleefd! :)
Pfoe, een geluk bij een ongeluk!

ldci schreef:

2) Ik heb op een aantal sites mooie verslagen voorbij zien komen van mensen die hun effecten hebben gezandstraald en opnieuw gespoten. Wie beschikt er over een straalkabine en zou dit voor mij kunnen doen? Ik lever de betreffende effecten dan uiteraard leeg en in onderdelen aan. Het gaat me alleen om t zandstralen (en eventueel spuiten, maar dat laatste kan ik ook zelf doen).
Er zijn zat bedrijven die het doen, maar ik geloof niet dat er forummers zijn die dit kunnen doen. Ik laat deze dunne metalen onderdelen stralen met glasparel. Na het stralen is het het mooiste om de onderdelen te laten poedercoaten. De prijs daarvan valt mee en het resultaat is geweldig.

ldci schreef:

2) Ik zie dat jullie druk in de weer zijn geweest met het verzamelen van Coemars en ander mooi spul. Ik ben nog steeds op zoek naar een Venus (liefst de m3/4) of Bello en een Colibri voor een leuke prijs. Mocht iemand wat in de aanbieding hebben (eventueel opknapper) dan hou ik mij aanbevolen.
Ik heb nog nooit een Colibri te koop gezien en Venussen komen ook de laatste tijd niet meer voorbij. Als je een Bello wilt weet ik misschien wat voor je. Weliswaar een halogeen-versie (750 Watt). Drop me maar een e-mail.

ldci schreef:

3) Mijn oude "museum of vintage light effects" pagina heeft een aardige update gekregen en is verplaatst naar een iets andere locatie. De nieuwe site is bereikbaar op https://vintagelightfx.lynxxx.nl

Leuke site geworden, een flinke verbetering! De foto's die ik heb mag je gerust gebruiken. Binnenkort ook nieuw filmmateriaal van 2 Satel Go-24's, Satel Kum en Satel Pogi.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
19-6-2009 10:26
Je site ziet er gelijk een stuk mooier uit.
Ook leuk om mijn eigen filmpjes daar weer terug te zien haha.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)