Forum > Geluid

Filterz oordoppen

(249 reacties. Pagina 17 van 25)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
9-1-2006 23:37

DJ Delay schreef:

Maar ik houd zelf ook rekening met uitgaan. Je hoeft maar één keer naar een feest te gaan waar ze inderdaad op 110dB draaien, en je bent de ***.
Absoluut. En je hoeft, na je geboorte, ook maar één keer adem te halen en je bent de ***.

Maare... Heb je je doppen ook in gehad bij het afsteken van vuurwerk???
Het is gewoon een stukje extra veiligheid voor mijn oren, en daarom raad ik iedereen de 25dB aan.
Weinig bagage aan boord maar wel over een belangrijk iets zoals dit een advies durven geven???
(Even voor de duidelijkheid, ik weet dat 88dB op 4 uur niet 100% correct is, maar dit is de standaart regel die ik kon vinden, ook op dit forum, dus vandaar.)
De ARBO schrijft ook een minimale lichthoeveelheid voor die er moet zijn op de werkplek. Ga je die regelgeving ook even tot de letter opvolgen (dus een stuk of wat fikse TL bakken boven je hoofd hangen) om te voorkomen dat je ogen vermoeid raken?

De ARBO schrijft ook werkhoogte voor. Hou je je daar ook aan (je hebt maar één rug namelijk).

De ARBO regelgeving gaat uit van dagelijkse blootstelling. Als ik eerlijk ben dan ga ik er voorzichtig vanuit dat in jouw geval zelfs wekelijks niet gehaald wordt. Hoppa, regel klopt al niet meer... ARBO regelgeving gaat uit van machinegeluiden (vergelijkbaar met ruis qua crest factor). Ik hoop niet dat jij je bezoekers op ruis trakteert. Hoppa, regel klopt al niet meer al niet meer. Da's bijna een al niet meer in het kwadraad.

Kortgezegd: Naar mijn mening weet je erg weinig van de materie MAAR geef je wel adviezen aan anderen. Doe dat liever niet. Mensen kunnen zich prima voor laten lichten bij een goede audiciën!

PS: Enige vorm van gehoorbeschadiging (en oog, long, hart, lever, nier en noem het maar op beschadiging) lopen we ALLEMAAL op. Ze hebben er een naam voor bedacht: OUDER WORDEN!!!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FranticDJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 17-5-2012
Berichten: 96
10-1-2006 01:18

Dré schreef:

Maare... Heb je je doppen ook in gehad bij het afsteken van vuurwerk???
Jep, ook tijdens het grasmaaien, bladeren zuigen en andere dingen met lawaaierige aparatuur..
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
10-1-2006 18:22
Snap wat je bedoelt Dré, en zal je ook geen ongelijk geven (alleen had met het vuurwerk wel mn oordoppen in ja!wink ;)).

Ik zorg gewoon dat op de plaats waar ik het meeste risico loop (draaien, uitgaan), dat ik dat daar voorkom. Alle beetjes helpen!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Frankie_pankieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 19-3-2006
Berichten: 3
10-1-2006 22:22
Ik heb nog een vraagje, gisteren heb ik me Exinore ER FLexcomfort oordoppen laten aanmeten. Nu is me niet gevraagd welke filter ik er in wil hebben. Weet iemand of dit meestal in de zaak zelf wordt gedaan bij het afhalen of doet "de fabriek" dit?

thanx!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
10-1-2006 23:13
Deze worden er in de "fabriek" bijgeleverd, en liggen niet bij de audicien.

Je geeft het bij de bestelling en aanmeting op welke je wilt hebben. Bel ze even op, en geef even door welke de goede moeten zijn, om het zeker te weten.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
FranticDJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 17-5-2012
Berichten: 96
10-1-2006 23:23
Standaard frotten ze er 25 db in...

Trouwens over de gevolgen van doofheid als dj zijnde raad ik de film It's all gone pete tong aan. Vanmiddag gezien.. Heeft me nog meer doen overtuigen om zoveel mogelijk mijn doppen in te doen...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
11-1-2006 11:14
Als je pluggen aan laat meten, geef dan even op WAARVOOR je ze gaat gebruiken.

Als je een schoenenwinkel in stapt dan zeg je toch ook waar de schoenen voor zijn? Voor je het weet ga je bergklimmen met een setje pantoffels...

Overigens vind ik ook dat een goede audiciën je hiernaar hoort te vragen!!!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mad_MikeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-10-2005
Laatste: 27-6-2007
Berichten: 15
22-1-2006 16:29
Ik heb de verschillende topics over gehoorbescherming hier door gelezen. Morgen ga ik rond bellen naar verschillende gehoorwinkels hier in de buurt. Ben van plan om de EXINORE ER 15 aan te schaffen, maar ga me eerst nog ter plekke laten voorlichten.
Ik wil ze gaan gebruiken als ik ergens moet draaien op een feest. Dit is momenteel nog niet zo vaak (1x per maand ofzo), maar ik wil het zekere voor het onzekere nemen. En tevens kan ik ze dan ook mooi gebruiken als ik naar de grote feesten ga (lees: Sensation Black, Qlimax, DefQon etc...).

Tot op heden heb ik nog nooit last gehad van mn oren met draaien of als ik zelf naar een feest ga. Dit wil ik graag zo houden, en dat is dan ook de voornaamste rede dat ik deze doppen wil aanschaffen

Zodra ik wat nieuws te melden heb of enige ervaring ermee zal ik het posten!
Nobody likes the records that I play!
Niels5150Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-2-2006
Laatste: 18-2-2006
Berichten: 2
16-2-2006 12:54
kennen jullie ook de Variphone musician earplugs? Die schijnen nog beter dan die Exinore ER doppen.

www.variphone.com

MUSICIAN EARPLUGS

Gehoorbeschermers voor muzikanten
Voor diegene die niet zozeer op zoek is naar de perfecte ‘muziekweergave’ maar enkel naar degelijke ‘bescherming’ zijn er de ‘Musician Earplugs’. De vlakke demping laat toe muziek te beluisteren op een veiliger niveau. Het zijn op maat gemaakte oorstukjes, vervaardigd in zacht materiaal, waarbij men de keuze heeft tussen twee verschillende dempingfilters (ER15 of ER25). ‘Musician Earplugs’ zijn uitermate geschikte gehoorbeschermers voor de muzikant, zowel ‘on stage’ als tijdens oefensessies, en voor de concertganger.

ER15
Vlakke demping van 15 dB over het volledige muziekspectrum.

ER25:
Vlakke demping van 25 dB over het volledige muziekspectrum.
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
16-2-2006 12:55
Enig idee wat je ervoor betaald?
Potverdorie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)