Forum > Off-Zone

Post hier je logo!

(392 reacties. Pagina 17 van 40)
Moderator(s): Dré
W0uterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2007
Laatste: 29-11-2010
Berichten: 126
21-11-2007 13:08
Oke, dan ga ik op zoek naar een iets minder "kinderachtig" lettertype.
Het begint wat te worden..
W0uterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2007
Laatste: 29-11-2010
Berichten: 126
21-11-2007 13:21
Voilà!
Ik vind het zelf alweer een hele vooruitgang..
Reacties ?
Het begint wat te worden..
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
21-11-2007 13:47
Logo op wit (website, kaartjes, briefpapier)
Logo op zwart (flightcases, truien, bus)

Ik werk veel als freelancer voor diverse bandjes/geluidsbedrijven. Verder verzorg ik drive-in shows en ben ik zelf regelmatig geboekt als allround dj voor/na artiesten op de de wat grotere feesten.
Nadat mijn bedrijf (RoyalMusic) een jaar geleden na een rechtzaak van naam moest veranderen heb ik gekozen voor een wat meer persoonlijke aanpak. Het was namelijk zo dat mensen mij wel kenden als geluidsman maar nog nooit van RoyalMusic hadden gehoord.

De EQ uitslag kun je zien als kroontje wat dus nog een subtiele verwijzing heeft naar RoyalMusic. Waar het logo voor moest staan heb ik hier duidelijk op papier staan maar lijkt me alleen veel leuker om dit niet te vertellen en te kijken waar jullie het logo mee associeren.
Maar dat is MIJN mening...
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
21-11-2007 14:02
Heel netjes!
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
XkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 10-8-2009
Berichten: 59
21-11-2007 15:44
@YourLive: Ik vind deze discussie ook interessant, een logo is tenslotte een tweede gezicht van je bedrijf en daar mag gerust een discours over lopen (ik ben trouwens niet beledigd ofzo, dit is mijn vak waar ik graag over praat ;)).

Ik denk overigens dat wij nu naast elkaar praten daar je zelf zegt dat een logo niet meteen moet verwijzen naar de branche of de naam moet bevatten, en past mijn logo ruim binnen die stelling. Je hebt gelijk als je zegt dat het dan weinig zegt over wat achter het logo schuilt, maar dan moet je gelijk ook de bedenking maken dat een logo altijd zal te zien zijn in een context... ofwel is dat een website, ofwel op slipmatjes, T-shirts, gear... om een voorbeeld te geven bij mijn eigen logo MySpace, Gear of Slipmat en dan staat er praktisch atlijd nog de website bij vermeld. Dat geeft meteen een andere allure aan het ding, en dan verklaart de context al meer dan genoeg. Vanaf de moment dat mensen je wat beginnen te kennen en je logo herkennen heeft het zijn werk gedaan, is de branche dan nog duidelijk is dat (in mijn mening) al teveel informatie, overkill. Dan kan je beter (en dat is de hele aanleiding van het ontwerp) alles zetten op het ontwerp zelf zonder jezelf in nauwe straatjes te werken. Bovendien geloof ik nog sterk dat het karakter van het logo mijn activiteiten weerspiegelt en het feit dat Wouter snel de streepjes vond blijkt dat het toch niet zo erg moeilijk te begrijpen valt ;). Je moet natuurlijk een beetje ruimdenkend zijn om te begrijpen dat het logo wel duidelijk onderbouwt is hoe simpel het ook mag lijken. Ik had het vroeger ook moeilijk om de minimal-art te begrijpen maar het gaat veel verder dan enkel het doek.

Over de paint-opmerking: het logo zelf is ontworpen als vector in autocad volgens een grid wat het logo een verschil in dikte geeft. Uiteraard ziet het er bloot in internet explorer en geresized niet zo goed uit als in een context (wat Dj Delay reeds aanhaalde). Ik geloof dat dat met elk logo zo is :)

Nu ik wil niet dit topic hi-jacken ofzo maar ik denk dat een discours als deze belangrijk is naar de zoektocht van een logo
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-11-2007 10:49

Xk schreef:

Ik denk overigens dat wij nu naast elkaar praten daar je zelf zegt dat een logo niet meteen moet verwijzen naar de branche of de naam moet bevatten, en past mijn logo ruim binnen die stelling.
Maar ik zeg er wel bij dat het logo in elk geval wel iets moet bevatten van het bedrijf. Dat kan dus de branche zijn, maar ook een bepaalde waarde waar het bedrijf voor staat zonder direct naar de branche te verwijzen (zoals het paard van ferrari dat kracht uitstraalt, of de "lachende" e in het logo van Heineken dat voor plezier staat).
Over de paint-opmerking:
Ik vind dat met name de schuine randen van je logo erg blokkerig zijn. Dat is ook het geval wanneer je een lijntje in paint trekt, maar meestal niet als je daar een fatsoenlijk grafisch programma voor gebruikt.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
22-11-2007 10:55
Blokkerige randen heeft alles met anti-aliasing te maken en dus niet per definitie iets te zeggen over het tekenprogramma in kwestie.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
23-11-2007 00:09
Blokkerige randen heeft alles te maken met pixels en vectoren...
XkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 10-8-2009
Berichten: 59
23-11-2007 18:02
Yup inderdaad, en autocad is niet zomaar de eerste de beste software om een vector in te maken.

Merken zoals Renault, Mercedes, Toyota, Mazda, Citroën, ... hebben geen zo'n verwijzing als porsche met zijn paardje wink ;)
je neemt er net zo'n voorbeeld uit waarop je gelijk hebt. Ik kan je uiteindelijk volledig volgen in je stelling maar ze is niet de enige die klopt happy :). Maar goed, ik denk wel dat we elkaar intussen verstaan :P
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
26-11-2007 10:32
Het logo van bijvoorbeeld Citroen verwijst naar een vroeger gebruikte techniek, zie wikipedia.. Zo heeft ook het logo van Mercedes een duidelijke uitleg,
en alle andere logo's van grote bedrijven ook.

Naar mijn mening heeft een goed logo altijd een onderliggende betekenis, hoe vergezocht die soms ook is. Een logo moet namelijk iets zeggen over het bedrijf en/of de activiteiten van dat bedrijf en dat mis ik gewoon in jouw logo. Maar je hebt geluk; ik ben blijkbaar de enige dus trek je er niet teveel van aan wink ;)

Het logo van Roy vind ik overigens wel goed, vooral als het bedrijf nog steeds RoyalMusic had geheten. En dat van die blokkerige randen wist ik niet, bedankt voor de opheldering. Ik maak altijd een simpele schets van hoe ik een logo wil hebben en dan laat ik het door een reclamebureau verder uitwerken. Ik heb hier ook CorelDraw maar moet me daar nog eens goed in verdiepen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)