Forum > Geluid

Het Denon DN-S1000-topic

(382 reacties. Pagina 17 van 39)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
2-9-2004 08:17

Reind schreef:

Wat mij vooral op valt is dat er noghal wat Denon liefhebbers zijn die alles maar weer goed zitten te praten bij hun merk.Denon maakt prima spul maar sommige mensen doen net alsof Denon net zo heilig is als de paus en alleen maar goede dingen doet en nooit ergens een steekje laat vallen blablablabla.
Reind, je draaft door. Niemand doet alsof wat voor merk dan ook perfect is. Maar Denon maakt fijne (en behoorlijk vernieuwende) cd-spelers, net als sommige andere merken. Met goede en minder goede eigenschappen. End of story.

Reind schreef:

En als Denon die ook is gebruikte waren ze allang over gestapt op olie geveerde loopwerken zoals bij pioneer en lieten ze die slappe lullige cd rom dives lekker links liggen om maar even een voorbeeld te geven.
Mijn filmpje over de schokbestendigheid van de DN-S5000 gemist?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-9-2004 10:53
1 x bewerkt. Laatst door Reind op 2-9-2004 10:59

Victor schreef:

Mijn filmpje over de schokbestendigheid van de DN-S5000 gemist?
Simpel op te lossen met een grote ESP buffer. Dan nog blijft er een slap simpel cd rom loopwerk in zitten wat bij lange na niet van de kwaliteit is als het olie geveerde loopwerk van een pioneer.

Victor schreef:

Reind, je draaft door. Niemand doet alsof wat voor merk dan ook perfect is. Maar Denon maakt fijne (en behoorlijk vernieuwende) cd-spelers, net als sommige andere merken. Met goede en minder goede eigenschappen. End of story.
Ik hoor toch niet anders als dat ik het bij het foute eind heb, zelfde als met die update's. Nee Reind lult uit zijn nek Denon is de enige die dat doet en wat blijkt..... Numark doet het ook. Daar hoor je ineens niemand meer over.
Ik vraag om een speler met net zo'n lekker simpel menu (NOT) als de Denon en vervolgens weer geen antwoord, klopt want zulke spelers zijn er verder niet en de rest van de fabrikanten hoeft geen 10 features onder 1 knop te zetten.
Ik begin over het loopwerk en jij komt met een schokproof testje, het is en blijft een cd rom loopwerk wat nog beneden de kwaliteit zit van de numark loopwerken. en ver beneden de kwaliteit van de pioneer loopwerken.

En niemand doet alsof Denon perfect is? Ik zou als ik jou was even de search gebruiken en alle stukken die jezelf over denon geschreven hebt na lezen. wink ;) (nuff said dacht ik zo)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
2-9-2004 10:58
Helaas, dat is niet zo.

De ESP buffer is 16 seconden. Mijn schud/rammeltest was veel langer dan dat (ca. een minuut op de film, nog langer in totaal), zonder dat ik de speler de kans gaf de buffer opnieuw te vullen. Hij slaat niet over, ook niet bij de extreme tikken die ik de speler gaf (overigens heb ik zowel fikse tikken als snelle korte schokken geprobeerd; zelfde resultaat).

Je opmerking over "slappe rom-drive" is dus onjuist. Sterker nog, ik vind hem onnodig insinuerend.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-9-2004 11:00
Lees even het verhaal opnieuw hier boven.

De algehele kwaliteit van een cd rom loopwerk is gewoon ... met peren ten opzichte van de loopwerken die pioneer en numark gebruiken.

Victor schreef:

Sterker nog, ik vind hem onnodig insinuerend.
En zelfs het verhaal waarom een cdrom in de Denon het niet haalt ten opizchte van de Pioneer en Numark loopwerken is al een keer uitgelegd door onder andere Dre.
(Ik heb wel de search gebruikt om ff te toetsen of m'n argumenten juist waren want zo slim was ik ook nog wel)

Dussssssss.........
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
2-9-2004 11:14
Het enige wat ik van je vraag is je stellingen te onderbouwen. Jij beweert zonder onderbouwing dat het loopwerk kut is. Ik heb het loopwerk getest en gemerkt dat het prima voldoet en super schokbestendig is.

Jij beweert dat de Denon-menu's ingewikkeld zijn. Ik stel dat Denon alle belangrijke functies rechtstreeks onder een knop heeft zitten, net als Pioneer en dat alleen sommige *extra* functies (die Pioneer helemaal niet heeft) achter een menu of een dubbele toetsfunctie zitten.

Voorbeeld: cue, pitch, loop: bij Denon net zo makkelijk bereikbaar als bij Pioneer. De hot-starts zijn m.i. zelfs makkelijker (geen "rec" knop). Sterker nog: zelfs de samplers zijn direct bereikbaar. Waarvoor dient dan het menu: bijvoorbeeld om de platter uit te schakelen, de uitgang van de alpha play te kiezen of memo-punten te wissen. Zaken die je bijna nooit doet. Geen enkele(!) "dagelijkse" functie zit in het menu.

Zelfs over de dubbele toetsfuncties is nagedacht. Bijvoorbeeld: tail echo aan/uit zit rechtstreeks onder een knop. De hoeveelheid ervan instellen: diezelfde knop even ingedrukt houden.

Verder wat kwaliteit betreft doet Denon helemaal niet onder voor Pioneer. Beide hebben een redelijk plastic uitstraling. Pioneer heeft een iets mooier mechanisme om cd's naar binnen te trekken, Denon heeft betere toetsen.

Ik vind het prima als Denon niet je favoriete merk is. Ik vraag alleen als je kritiek hebt die te onderbouwen. Je opmerking over slap loopwerk is aantoonbaar onjuist.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-9-2004 11:26

Victor schreef:

Het enige wat ik van je vraag is je stellingen te onderbouwen. Jij beweert zonder onderbouwing dat het loopwerk kut is. Ik heb het loopwerk getest en gemerkt dat het prima voldoet en super schokbestendig is.
Ik zou zeggen, leg dat meteen even aan Dre uit dan (die deelt die mening namelijk ook blijkt uit de search) want die dacht er volgens mij net zo over. En slap is in de vorm van slap vergeleken met de andere voor dj doeleinden gebruikte loopwerken. Het zal ongetwijveld werken en het zal ook best goed werken maar maakt dat het meteen een goed loopwerk?
Jij beweert dat de Denon-menu's ingewikkeld zijn. Ik stel dat Denon alle belangrijke functies rechtstreeks onder een knop heeft zitten, net als Pioneer en dat alleen sommige *extra* functies (die Pioneer helemaal niet heeft) achter een menu of een dubbele toetsfunctie zitten.
Ik geloof niet dat je mijn punt helemaal begrijpt, het gaat hier niet om de pioneer/denon discussie. Neem bijvoorbeeld een CDN90 die ook een hele hoop kan. Dat is een betere vergelijking of neem een Axis9. Die hebben een betere en simpelere menu structuur.
Met de vergelijking pioneer denon ben je inderdaad snel klaar want een pioneer kan vrij weinig vergeleken bij een denon.
Voorbeeld: cue, pitch, loop: bij Denon net zo makkelijk bereikbaar als bij Pioneer. De hot-starts zijn m.i. zelfs makkelijker (geen "rec" knop). Sterker nog: zelfs de samplers zijn direct bereikbaar. Waarvoor dient dan het menu: bijvoorbeeld om de platter uit te schakelen, de uitgang van de alpha play te kiezen of memo-punten te wissen. Zaken die je bijna nooit doet. Geen enkele(!) "dagelijkse" functie zit in het menu.
Dingen die jij niet dagelijks doet.
Zelfs over de dubbele toetsfuncties is nagedacht. Bijvoorbeeld: tail echo aan/uit zit rechtstreeks onder een knop. De hoeveelheid ervan instellen: diezelfde knop even ingedrukt houden.
Hoeveelheden instellen gaat veel makkelijker met een draaipotje zoals op de CDX bijvoorbeeld.
Verder wat kwaliteit betreft doet Denon helemaal niet onder voor Pioneer. Beide hebben een redelijk plastic uitstraling. Pioneer heeft een iets mooier mechanisme om cd's naar binnen te trekken, Denon heeft betere toetsen.
Wat is er mis met de toetsen van een pioneer? En ik vind toetsen met een cd mechanisme vergelijken een behoorlijk kromme vergelijking. Toetsen zijn afhankelijk van wat een user fijn vind. Mij maakt het geen reet uit of ze hard of zacht zijn, zolang ze maar werken.
Een mechanisme wat mijn cd's de speler in trekt vind ik daarintegen wel even iets belangrijker.
Ik vind het prima als Denon niet je favoriete merk is. Ik vraag alleen als je kritiek hebt die te onderbouwen. Je opmerking over slap loopwerk is aantoonbaar onjuist.
Zoals ik zei, gebruik de search is.

En zoals ik ook al eerder gezegd heb, ik heb helemaal niets tegen denon en vind het verder ook een prima merk. Maar als mensen van te voren al durven beweren dat een speler helemaal geweldig gaat worden op basis van wat uitspraken op een amerikaans forum en aan de hand van wat plaatjes het voor mij een open uitnodiging is om dan toch ff ergens tegen aan te schoppen.
Geen enkel merk is perfect maar dat is wel hetgeen sommigen hier de wereld willen doen geloven.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
2-9-2004 11:48
Dré had duidelijk de nieuwere generatie Denons nog niet onder de loep gehad. De oudere (met Sharp loopwerk) waren soms wat nukkig. Overigens net als de oudere Pioneers (CDJ-500). Denon heeft een hoop verbeterd de laatste paar jaar (zowel hard als software, bjvoorbeeld de mastertempo/key lock functie). Toch kom je nog regelmatig mensen tegen die alleen ervaring hebben met oudere Denon-modellen en die dan vergelijken met een nieuw model Pioneer ("de mastertempo van de DN-2600 is niet zo strak als van de CDJ-800"). Dat gaat natuurlijk nergens over.

De Tailecho wordt ook met een draaiknop ingesteld, alleen moet je dus eerst de betreffende knop even indrukken. Kinderlijk eenvoudig. Hé, eigenlijk hetzelfde als de Numark CDN-90: knopje drukken, ander knopje draaien... Met de vele functies van de DN-S5000 kan je niet alles onder een aparte knop zetten, dan wordt het een oerwoud. Dit is prima opgelost zo.

Wat de start en cue-toetsen van de CDJ-1000 betreft heb ik het er niet over wat ik fijn vind. Ik bedoel dat ze redelijk storingsgevoelig zijn, en daar zijn ook meldingen van op dit forum te vinden. Toch wel redelijk belangrijk, lijkt me. Overigens voelen ze (mijn persoonlijke mening) nou ook niet echt super aan. Een beetje als een liftknopje, zoals laatst iemand zei. Maar daar gaat het dus niet om.

En tenslotte nogmaals: niemand zegt dat de DN-S1000 "helemaal geweldig" gaat worden. Als je dat iemand hebt horen beweren zie ik graag een link, ik kan het niet vinden. Wel dat het qua mogelijkheden en verwachte prijs een zeer interessante aanbieding zal zijn. En ja, dan speelt de merkreputatie van Denon ook mee.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-9-2004 11:59

Victor schreef:

Dré had duidelijk de nieuwere generatie Denons nog niet onder de loep gehad.
Was geloof ik in een topic over de DNS5000 dus ik weet niet wat de nieuwe generatie bij jou is.

Wat betreft het verhaal dat ie helemaal geweldig is e.d, lees dit topic dan toch nog maar een keer goed door. Ik zie verscheidene roepen hoe geweldig dat ding wel niet moet zijn. Dus ik ben bijziend of jij bent......

Maarja een Denon fan in een Denon topic tegen de schenen aan schoppen mag natuurlijk niet (goh daar had had ik het nog met iemand over van de week wink ;) )

Naja de argumenten waarom denon geen haar beter is als welk ander merk zijn naar mijn idee duidelijk terug te vinden in mijn tekst. Tuurlijk heeft een DNS voordelen ten opzichte van de rest maar iedereen vergeet ff dat de rest ook genoeg voordelen heeft ten opzichte van denon maar alles wat in het nadeel van Denon zou kunnen werken word maar even tussen neus en lippen door vergeten wink ;)

Zo en das het laatste wat ik in dit topic heb getypt voor ik straks weer van m'n politiek correct aangemeten typgedrag ga af wijken razz :p (en het ging zo goed de laatste tijd razz :p )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
2-9-2004 12:24

Reind schreef:

Was geloof ik in een topic over de DNS5000 dus ik weet niet wat de nieuwe generatie bij jou is.
Kan zijn, maar dat was duidelijk niet gebaseerd op ervaringen met *die* speler (de S5000 dus). Met andere woorden: Dré maakte de fout als ik hierboven noemde.
Wat betreft het verhaal dat ie helemaal geweldig is e.d, lees dit topic dan toch nog maar een keer goed door. Ik zie verscheidene roepen hoe geweldig dat ding wel niet moet zijn. Dus ik ben bijziend of jij bent......
Ik heb net even al mijn posts in dit topic opnieuw gelezen. Het enige positieve dat ik zeg is dat ik het uiterlijk "wel grappig" vind. Ik doe ook nooit uitspraken over apparaten die ik niet uitgebreid onder handen heb gehad, dus het leek me al sterk. De meeste andere reacties zijn iets als "het lijkt me een interessant spelertje, benieuwd hoe hij is" en een enkele "hij lijkt me wel goed". Nou nou...
Maarja een Denon fan in een Denon topic tegen de schenen aan schoppen mag natuurlijk niet (goh daar had had ik het nog met iemand over van de week wink ;) )
Dat mag best, zolang je het onderbouwt. En dan het liefst met relevante gebruikerservaring en die heeft nog niemand met de DN-S1000. Iemand nablaten (zelfs al is het Dré) maakt op mij weinig indruk.

Ik vind het trouwens verder prima zo, wat deze discussie betreft en ik laat het dus hierbij.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-9-2004 12:45

Victor schreef:

Kan zijn, maar dat was duidelijk niet gebaseerd op ervaringen met *die* speler (de S5000 dus). Met andere woorden: Dré maakte de fout als ik hierboven noemde.
Nee maar dat is wel iemand die weet hoe het wel en "niet" hoord en wat wel en wat niet goed is.
Daarnaast heb ik dat antwoord van Dre alleen maar even aangehaald ter bevestiging van. Want als we de vergelijking tussen oliegeveerd pioneer loopwerk en cd rom gaan maken moeten we dingen als foutcorrectie, slijtage e.d mee gaan nemen. Daar gaat een cd rom loopwerk het geheid op verliezen.
Ik heb net even al mijn posts in dit topic opnieuw gelezen. Het enige positieve dat ik zeg is dat ik het uiterlijk "wel grappig" vind. Ik doe ook nooit uitspraken over apparaten die ik niet uitgebreid onder handen heb gehad, dus het leek me al sterk. De meeste andere reacties zijn iets als "het lijkt me een interessant spelertje, benieuwd hoe hij is" en een enkele "hij lijkt me wel goed". Nou nou...
Ik heb het hier ook niet alleen over jou. Tenzij je de enige bent die in dit topic post (al lijken we nu wel de enige 2 wink ;) )
Jij bent namelijk degene die wel zal moeten weten dat niet alles altijd maar koek en ei is. Dat weet jij en dat weet ik, maar weet de rest van de mensen dat ook in dit topic? Ik denk het dus niet en dat schept bij voorbaat al een verkeerd beeld over de speler aangezien de mensen die hier lezen ergens anders op een forum lopen te blaten dat de speler helemaal geweldig is terwijl dat ding nog niet eens uit is.
Dat mag best, zolang je het onderbouwt. En dan het liefst met relevante gebruikerservaring en die heeft nog niemand met de DN-S1000. Iemand nablaten (zelfs al is het Dré) maakt op mij weinig indruk.
Naar jou mening heb ik dus nog nooit met een DNS staan draaien. Goh dan heb je het daar mooi bij het verkeerde eind want ze zijn wel degelijk gebaseerd op gebruikers ervaring. Jij gaat er dus al vanuit dat ik de speler af loop te zeiken terwijl ik geen ervaring heb met de DNS3000/5000. Je zou beter moeten weten.
En ik blaat niemand na, en al zou ik de info van Dre gebruikt hebben dan trek ik dat altijd eerst nog zelf een keer na. Want stel nou is dat Dre zich een keer vergist? Dan sta ik mooi te kakken en daar pas ik voor. Altijd alles controleren wie het ook zegt.
Ik vind het trouwens verder prima zo, wat deze discussie betreft en ik laat het dus hierbij.
Mooi.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)