Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 168 van 289)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-7-2007 15:50
.. Het lijkt wel of elke 4 pagina's zich hetzelfde herhaalt. Apparatuurlijstje, gevolgd door een reactie die duidelijk maakt dat dat (bijna) niets zegt.
Light Image
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
28-7-2007 17:04

JeroenVDV schreef:

.. Het lijkt wel of elke 4 pagina's zich hetzelfde herhaalt.
Komt omdat veel mensen eerst hun bericht dan posten en dan misschien naar de reactie's boven hun kijken en op de vorige pagina maar meer ook niet.
Een simpel woord hiervoor is: luiheid.
Freelancer in de noordelijke provincies
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
28-7-2007 17:50

JeroenVDV schreef:

.. Het lijkt wel of elke 4 pagina's zich hetzelfde herhaalt. Apparatuurlijstje, gevolgd door een reactie die duidelijk maakt dat dat (bijna) niets zegt.
Daarom de volgende keer meer info over de drive-in.. happy :)
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
28-8-2007 15:35
Wij gaan binnenkort een evenement voorzien van licht en geluid, aangezien dit voor ons de eerste keer is dat we iets doen wat meerdere weken duurt zou ik graag wat advies willen over de prijs en de spullen.

Het gaat hier om de complete verzorging van een mobiele kunstijsbaan met een tent eroverheen.
De totale oppervlakte bedraagt 300m2 (30X10m).

Het evenement duurt 3 weken lang.
Elke dag overdag achtergrondmuziek en lichten waar we zelf niet aanwezig hoeven te zijn, alleen stand-by staan voor eventuele complicaties.
Een aantal bedrijfsfeestjes waar we wel bij moeten zijn maar niet echt hoeven te draaien ofzo, gewoon heel basic en simpel een plaatje opzetten.
3 weekenden lang wat grotere feesten 's avonds die buiten op de ijsbaan en binnen in een kroegje zijn. als we in de kroeg staan halen we gewoon wat geluid van buiten naar binnen (licht hangt al binnen, is van de kroeg zelf)

Wat gaan we neerzetten:
In elke hoek 1 Dap RS215 = 4x DAP RS215 incl versterking (palladium)
2x Dap K115 vliegen in tent = 2x DAP K115 actieve kastjes
CD-Spelers = 1x Denon DN-D6000
Mengpaneel = 1x Numark DXM-09
Processors/eq = 1of2x Behringer DCM-2496

Parren door de tent heen = 16x par56 300w GE MFL incl T4's of dimmerpacks
Scanners met sneeuwfiguur = 4x Martin MX4
Centre effect = 1x Martin Acrobat
Effectjes = 1x Tripple Derby
= 2x Moonflower
= 2x Powerstrobe 500w
Besturing = 1x Visual DMX
= 1of2x Showtec Lightjockey
Rigging = 9x 2meter Truss

En uiteraard alle benodigde kabels en spullen en misschien nog een sneeuwmachine of rookdoos ofzo.

Hoe berekenen jullie hiervan normaal de prijs?
Kunnen jullie mij een richtlijn geven?
Het is ook mogelijk het in combinatie met sponsoring te doen, wat is hierbij handig?
Zijn dit eigenlijk wel voldoende spullen?

PS: Om verwarring te voorkomen, wij hebben wel degelijk een hoop ervaring, we doen al jaren lang de meest uiteenlopende feestjes verzorgen met bijna altijd een groot succes. (dus daar zal het niet aan liggen)
BVD
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-8-2007 15:49
Pak je verhuurlijst erbij, tel de huurprijzen op, vermenigvuldig het met de staffel voor 3 weken, tel er transport en personeel bij op, gooi eventueel een project-korting over het apparatuur-gedeelte?

Het maken van een offerte lijkt me toch wel gesneden koek als je al jarenlang ervaring hebt? Zou niet weten hoe je anders op je prijzen bent gekomen.
Light Image
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
28-8-2007 15:55
Jawel, maar wat we dus niet hebben is een vaste staffelkorting. Offertes maken is geen probleem, maar we zijn nog niet zo vaak betrokken geweest bij evenementen die meer dan een weekend duren, en zeker niet waar we ook nog een leuke sponsoring kunnen doen voor onze naamsbekendheid. Maar het lijkt me niet reeel om je staffelkorting voor de derde dag te gebruiken voor 3 volle weken...?
Tevens zijn we er normaal altijd de hele dag zelf bij, dus ik weet ook niet wat er normaal gerekend wordt voor stand-by zijn.

[Edit] En met "ervaring" doelde ik eigenlijk in dit geval ook meer op het draaien voor verschillende groepen mensen enzo.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-8-2007 16:02

eriswa schreef:

Maar het lijkt me niet reeel om je staffelkorting voor de derde dag te gebruiken voor 3 volle weken...?
Kijk eens wat andere bedrijven doen?
Tevens zijn we er normaal altijd de hele dag zelf bij, dus ik weet ook niet wat er normaal gerekend wordt voor stand-by zijn.
Personeel met technische kennis (- voor 't geval dat 't nodig is -) kost volgens mij toch echt evenveel om in te huren als personeel met technische kennis (dat de kennis ook gebruikt).
Light Image
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
28-8-2007 16:24

JeroenVDV] schreef:

Personeel met technische kennis (- voor 't geval dat 't nodig is -) kost volgens mij toch echt evenveel om in te huren als personeel met technische kennis (dat de kennis ook gebruikt).
Maar ik kan wel gewoon naar me werk overdag, dus beetje vreemd dan om net zoveel te rekenen als dat ik de hele dag op me set moet letten en er mee bezig ben?
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-8-2007 16:26

eriswa schreef:

Maar ik kan wel gewoon naar me werk overdag, dus beetje vreemd dan om net zoveel te rekenen als dat ik de hele dag op me set moet letten en er mee bezig ben?
Ah, dus er hoeft geen technicus aanwezig te zijn, alleen op oproep-basis. Tsja, valt denk ik dan beetje onder service bij het verhuren van 't spul, dus dat hoort er gewoon bij.
Light Image
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
28-8-2007 16:33
Dan ga ik dus even staffeltjes kijken zo hier en daar bij de conculega's in de buurt.
Heb ik wel voldoende spullen denken jullie zo?
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)