Forum > Geluid

Eindelijk 'gereserveerd' de Xone:62 ;)

(181 reacties. Pagina 16 van 19)
Moderator(s): Dré
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
25-6-2004 12:45

Reind schreef:

Frisbee schreef:

Ik ben het volledig met je eens, alleen vind ik het wat kort door de bocht om te zeggen dat 95% van de DJ's arrogante hufters zijn die niets van geluid snappen.
En ik ben het daar wel compleet mee eens.

In 99 van de 100 gevallen staat er nooit een goed afgestelde draaitafel/mixer/rest van de hele zooi.
Teveel mensen denken dat ze het weten maar dat zijn nou juist de mensen die dus helemaal net niets weten en alles zo maar ff met de vinger in de wind aansluiten en afregelen. Onze lieve heer heeft ons een paar oren mee gegeven naar deze aarde om te kunnen luisteren maar jammer maar helaas worden ze door dj's verdomd weinig gebruikt op dat vlak.
Als er maar herrie uit komt is het voor 9 van de 10 mensen al goed.
Kijk, en daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar ben ik het nou ook écht helemaal mee eens!
Ik heb me helaas nog niet volledig kunnen toeleggen op de techniek achter een mixer (dus headroom e.d. zeggen me (nog) niet zo heel veel hoewel ik dit natuurlijk wel met groeiende interesse lees wink ;)) maar ik ben wél gek op knopjes, lichtjes en vooral héél veel kabeltjes enzo razz :p .
Het voordeel daarvan is dat je toch wel om je heen kijkt op een feest hoe de installatie een beetje in elkaar zit en wat ze daar gebruiken.
Ik hou er dan ook van om lekker rond te lopen en echt in alle hoeken van de club te gaan staan om te luisteren hoe het geluid nou dáár is in relatie tot dáár aan de andere kant, enz.

Een paar van de beste clubs waar ik geweest ben qua geluid, hadden géén Pioneer staan... Ik noem bijvoorbeeld de PaSSion in de UK. Heerlijke tent, fantástisch geluid overal (en dan zelfs ook als het "in het rood" gedraait wordt, en je normaal op dat niveau al gillend van de oorpijn de club out zou rennen omdat het allemaal te schel wordt...)
En volgens mij had de <<O>> in Den Haag ook geen Pio, en dat was toch één van mn meest favo clubjes in NL, met name om het (warme, volle) geluid...

Nu heeft een hele hoop natuurlijk ook te maken met de boxen e.d. wat er gebruikt wordt lijkt me. Maar natuurlijk, als het er niet ís qua geluid, valt er ook weinig te versterken/verbeteren met de apparatuur die je ná je mixer zet...

Ik heb overigens slechts een paar keer mogen mixen met de Pio (voor de rest allemaal met Dateqs en mn eigen Stantontje) en dacht dat ie qua layout wel overzichtelijk was, maar goed, dat zegt niets over het geluid en de faders e.d. en dáár laat ik (voor zover mn budget er niet in meespeelt) toch écht de prioriteit naar uit gaan!

Dus als ik persoonlijk nu dan een alternatief zou zoeken voor de Pio, zou dat denk ik misschien ipv de A&H mixers (ik hou wel van knopjes, maar 4 potjes voor een eq vindt ik net weer wat teveel van het goede wink ;) ) kiezen voor die nwe Ecler of Denon...

Maar goed, ben dr nog lang niet aan toe nu (eerst maar eens wat OEM-bakkies happy :) ) dus tot de tijd dat ík een mixer kan uitkíezen zijn er alweer zoveel meer alternatieven!

Iig succes met de keuzes!

CheerioZ!
imho...
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
25-6-2004 13:14

sylvia schreef:

Maar ik weet nu wel dat als er bij mij ooit een andere mixer komt, dat het eerder de A&H dan de Pio gaat worden.
laugh :D

Ja ach... Ik denk hetzelfde.
Al was het alleen maar om de onderbouwde kritiek op die Pio die ik hier lees. Als ik iets in huis haal, moet het op zn mínst wel zn geld waard zijn (gezien ik niet te veel te kiezen héb, ondankt dat ik níet rook, niet veel stap sad :( en ook een redelijke baan heb)...

Ben momenteel voor thuis erg blij met mn Stanton SMX401 (mooi uiterlijk, degelijk in elkaar gezet imo en redelijk geluid) hoewel ik nog ergens een supergoedkoop Omnitronic mixertje heb liggen waar dan gek genoeg wél weer een beter geluid uit komt (als je maar van de faders af blijft gezien die na een paar maanden intensief gebruik al begonnen te kraken razz :p)...

Hoop dat ik ooit de kant op kan van een Ecler ofzo... Of die ene Tascam... razz :p razz :p razz :p razz :p wink ;)

CheerioZ!
imho...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
25-6-2004 13:56
De DJM-600 (en vooral de 500) van Pioneer zullen binnenkort wel worden vervangen. Het zou me erg verbazen als Pioneer de zwakkere punten van deze modellen (faders, gebrekkige headroom) dan niet fors zou hebben aangepakt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
28-12-2004 11:22
Ben ff benieuwd of Mr. Jows al heeft besloten welke mixer hij gaat aanschaffen (of heeft aangeschaft ondertussen wink ;) ) en hoe het testen was verlopen!
Beauty hides in the deep
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-12-2004 11:29

Victor schreef:

De DJM-600 (en vooral de 500) van Pioneer zullen binnenkort wel worden vervangen. Het zou me erg verbazen als Pioneer de zwakkere punten van deze modellen (faders, gebrekkige headroom) dan niet fors zou hebben aangepakt.
Hebben ze al gedaan bij de 909.

En ik krijg het bijna mijn bek niet uit maar op een paar kleine puntjes na echt een wereldding. (heb hem hier staan voor een review)
Pioneer zelf zegt ook dat de DJM909 het begin is van een hele nieuwe reeks mixers die de kritischi de mond zullen snoeren......... bluf of waarheid? Ik zou het nog noiet weten maar de 909 is in ieder geval wel een behoorlijke stap in de goede richting geweest voor pioneer op mixer gebied.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
28-12-2004 13:43

Sjapper schreef:

Ben ff benieuwd of Mr. Jows al heeft besloten welke mixer hij gaat aanschaffen (of heeft aangeschaft ondertussen wink ;) ) en hoe het testen was verlopen!
Jo man, ik wilde dat ding idd bestellen, totdat ik een flinke kostenpost van mijn auto kreeg. In de afgelopen 3 kwart jaar meer dan 2500 euro moeten uitgeven aan mijn auto (dankzij kut fout van dealer, die niet aansprakelijk konden worden gesteld op een of andere vage manier). Bovendien ook nog vakantie erbij, dus dan moet je prioriteiten stellen. Ik heb gelukkig wel een mooi Syrincs setje kunnen bestellen.

Er komt zeker nog een goede mixer, maar moet weer even sparen.

Ik twijfel nu nog steeds tussen de

- Pioneer DJM600 (ondanks het kutgeluid, wat overigens nog wel meevalt als je de wat hardere stylen draait)
- A&H Xone:62 (wil alleen wel dat ie andere faders krijgt > dezelfde als op de Xone:92. Ik vraag me af of dat mogelijk is. Ik wil duimfaders, geen wijsvinger faders).
- Ecler Nuo-5. (ziet er niet uit, maar lijkt kwa uiterlijk het meest op de Pioneer).
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
28-12-2004 15:04
Owkee, in de toekomst zit ik nl. de 62 of 92 te overwegen (nu nog geen budget en eerst mijn pio's vervangen). Vandaar dat ik ff benieuwd was.
Mochten er ontwikkelingen zijn, pls let me know!
Beauty hides in the deep
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-12-2004 15:13

mr_jows schreef:

- Pioneer DJM600 (ondanks het kutgeluid, wat overigens nog wel meevalt als je de wat hardere stylen draait)
Volgens mij heeft de stijl die je draait geen invloed op de headroom, maargoed. Verder zou ik als je al een Pioneer overweegt (bijvoorbeeld omdat je gevoelig bent voor de naam) zeker wachten totdat Pioneer met een nieuwe serie mixers komt.

mr_jows schreef:

- Ecler Nuo-5. (ziet er niet uit, maar lijkt kwa uiterlijk het meest op de Pioneer).
Dus uiterlijk wordt het criterium? Hmz, ik weet het niet hoor. En het is een kwestie van smaak, maar heb je hem al eens in het echt gezien? Ik was er wel van gecharmeerd.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
28-12-2004 16:15

sylvia schreef:

mr_jows schreef:

- Pioneer DJM600 (ondanks het kutgeluid, wat overigens nog wel meevalt als je de wat hardere stylen draait)
Volgens mij heeft de stijl die je draait geen invloed op de headroom, maargoed. Verder zou ik als je al een Pioneer overweegt (bijvoorbeeld omdat je gevoelig bent voor de naam) zeker wachten totdat Pioneer met een nieuwe serie mixers komt.

mr_jows schreef:

- Ecler Nuo-5. (ziet er niet uit, maar lijkt kwa uiterlijk het meest op de Pioneer).
Dus uiterlijk wordt het criterium? Hmz, ik weet het niet hoor. En het is een kwestie van smaak, maar heb je hem al eens in het echt gezien? Ik was er wel van gecharmeerd.
Ik bedoel dan eigenlijk kwa indeling Syl ;) Vind het belangrijker dat ze prettig werken, dan dat ze er superdik uitzien. Maar vergeleken met de Xone vind ik hem er nie uitzien nee ;) Vergeleken met de Pio weer wel :D
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-12-2004 16:38
Ach, over 15 jaar is de DJM weer "retro" wink ;) .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)