Forum > Geluid

Nieuwe pioneer djm 600 kloon

(206 reacties. Pagina 16 van 21)
Moderator(s): Dré
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
15-1-2005 20:27

mark bruggeman schreef:

Hallo,

Ik ben van plan een mixer te kopen.
Ik wil graag 4 kanalen en een soepele crossfader. Effecten vind ik niet zo heel erg belangrijk maar het is wel leuk als het erin zit.
Ik zit te denken om een Reloop RMX-40 DSP te kopen.
Maar alleen leesde ik dat de crossfader heel stroef ging. Ik wil scratches doen dus ik moet wel een soepele crossfader. Weet iemand of je een een andere crossfader in de RMX-40 DSP kan doen. En zo niet wat voor mixer zou ik anders moeten kiezen.
Als je echt puur op de scratch tour gaat, kan je beter kijken naar een daarvoor bestemde 'battle' mixer. Zoek ff in de webshop naar merken zoals 'Vestax' 'Ecler'. En neus hier even rond www.new-line.nl/forum/search/?str=battle+scratch+mixer&p=2

grtn,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
Dj_cortezStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2004
Laatste: 16-2-2005
Berichten: 6
17-1-2005 15:30

dj negative schreef:

Hallo,

Ik heb sinds een dag ook de Reloop RMX 40 DSP. Ik vind helemaal niet dat de crossfader stroef gaat. Ik heb geen ervaring met een scratch mixer (kheb wel eens met de crossfader gespeelt, die ging wel redelijk soepel) maar volges mij zijn die (vergeleken met de gene die ik heb) niet veel soepeler.

m.v.g Chris
En wat zijn je eerste ervaringen met de mixer? is het je eerste mixer of heb je al meer ervaring? Ik ben benieuwd!
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
17-1-2005 16:15
Hallo,

Dit is mijn 3e mixer (eerst de Behringer vmx100 en toen de vmx200 en nu deze). Hij werkt erg fijn en de effecten klinken erg cool. Vooral als je ze toewijst aan de microfoon. Hij werkt erg fijn en vergeleken met de Behringer vmx200 is dit een grote overgang, maar eigenlijk kun je deze 2 niet met elkaar vergelijken. Wat mij vooral opviel was de geluidskwaliteit. Hij klinkt veel mooier dan mijn oude vmx200. De effecten zijn erg leuk en wat ook erg leuk is dat je ze helemaal kunt aanpassen naar je eigen 'smaak'.

m.v.g. Chris
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
17-1-2005 17:47
Mixer van Chris komt deze week bij mij terug omdat hij een storingkje heeft in de Master fader. Ik zal laten weten wat de oorzaak is zodra ik die zelf weet.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-1-2005 19:22
Storinkje wat klinkt als......?

Ik kreeg gister al een mail van iemand die geen geluid uit de mixer kreeg ook al stond de master volledig open....... had meneer aan het trim potmetertje gedraaid aan de achterkant en die dus dicht gedraaid.
Niet zo gek dan je dan geen geluid uit de master krijgt..........
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
17-1-2005 20:00
mijn storingkje is helaas wat anders :( zodra ik de masterfader helemaal omlaag doe, en hij het nul-punt bereikt hoor je gekraak of een soort pok... dit gebeurd niet altijd maar wel bijna altijd...... als je hem dan weer een beetje omhoog schuift en dan weer naar beneden hoor je die pok/kraak ook.

Ik hoop dat het niet ernstig is maarja, wie weet! ik zal voor de zekerheid de trimknop achterop wel checke maar ik denk dat die hier niks mee te maken heeft.
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-1-2005 20:54
Mischien de fader print connector die niet lekker op elkaar aan sluit.

Trim knopje op de achterkant heeft daar inderdaad niets mee te maken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
23-1-2005 13:13
Hoe wordt er nou over het algemeen over deze mixer gedacht. Heb gezien dat een aantal forumleden deze hebben staan, enkele wat problemen ook ermee. Één terug gestuurd geloof ik.

Ik hoor niet veel meer over de Reloop, is het toch wat tegen gevallen?

grtn,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
MispoesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-9-2004
Laatste: 23-3-2005
Berichten: 6
23-1-2005 20:33
En is deze mixer van dezelfde kwaliteit als alle andere mixers van reloop?, want ik ben wel geintereseerd in de RMX-50 BPM omdat die 19" is, de mixer die ik nu heb is een beat 6 van JB Systems, en deze is kwa indeling juist hetzelfde, maar hopelijk is de kwaliteit van de reloop wel wat beter;).
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-1-2005 22:14

DJ Quinten schreef:

Hoe wordt er nou over het algemeen over deze mixer gedacht.
Dat het een erg nette mixer is voor het geld. Iets meer dan netjes voor het geld zelfs naar mijn idee.
Heb gezien dat een aantal forumleden deze hebben staan, enkele wat problemen ook ermee. Één terug gestuurd geloof ik.
Ik heb 1 iemand gehoord met een probleem. Hoeveel er ondertussen al verkocht zijn..... ik zou het niet weten.
Ik hoor niet veel meer over de Reloop, is het toch wat tegen gevallen?
Meestal is het omgedraaid, als je niks hoort is het vaak goed. Als er veel mensen gaan zeuren is het slecht.

Hoeveel heb je bijvoorbeeld al over de Nuo5 gelezen? Hoeveel lees je over Xone mixers? Allemaal vrij weinig en dat is omdat ie mensen vaak goed bevalt.
Voor de 400€ die je voor de Reloop betaald krijg je genoeg mixer terug om niet te hoeven klagen wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)