Wanneer KVK en BTW
(273 reacties. Pagina 15 van 28)Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 23-3-2009 18:48 |
JeroenVDV schreef: 24 uur per week is niks hoor...Tel eens voor jezelf. Factuurtjes typen, offertes maken, mailtjes beantwoorden, 1 klusje per week van zo'n 10 uur inclusief voorbereiding/laden/bouwen/draaien/breken/rijden/opruimen en je zit er al joh... Je zult dus heel goed je uren bij moeten houden en kunnen overleggen. In de eerste 2-3 jaar nog niet zo'n probleem, daarna zul je echt meer omzet moeten draaien. Belastingdienst zal uitgaan van zn 27-35 euro per uur. snel gerekent dus minimaal zn 30.000 euro in het jaar omzetten willen ze niet meer moeilijk doen over urencriterium. Daaronder is het gewoon: uren kunnen verantwoorden, of geen recht op kleine zelfstandigen aftrek, en nog enkele zaken. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2053 | 23-3-2009 19:19 |
Aangezien het mij met al het lezen niet zo heel veel duidelijker op wordt voor de vraag "wat is slim in mijn geval?" zou ik wel behoefte hebben aan een consult bij een expert. Waar kan je in zo'n geval terecht zonder je direct blauw te betalen? Belastingdienst lijkt me geen optie, die rekenen maar 1 kant op! | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 23-3-2009 19:22 |
dj-bart schreef: ja maar jij had het over 3 show voor 30000 euro. das maar 10.000 euro per show. Maakt niet uit. | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
Marc EbbersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-3-2005 Laatste: 17-1-2023 Berichten: 598 | 23-3-2009 19:58 |
pietje schreef: Verzekering verhaal duidelijk.Nu nog 2 dingen: Hoe zit het met afschrijving? Is dit verplicht, en hoe gaat dit in zijn werk? Boekhouding ben ik er nog niet precies uit hoe ik dit ga doen, zelf of met software oid. Alleen had ik er wel een vraagje over. In veel pakketten (heb er al aardig wat uitgetest) heb je zogenoemde rekeningen van vaak 4 cijfers die iets vertegenwoordig. Bijvoorbeeld een nummer waar je je reiskosten op zet. Is dit verplicht of is dit slechts een hulpmiddel zodat je goed kan zien waar het meeste geld naar toe gaat? Bedragen boven de 450 euro excl. BTW moet je afschrijven in minimaal 5 jaar. Maar indien je recht hebt op startersaftrek mag je ook willekeurig afschrijven. Ik ga er echter niet vanuit dat je daar recht op hebt aangezien ik er vanuit ga dat je nog studeert en daardoor niet aan de uren norm voldoet. Kijk ook eens na de mogelijkheid om zelf wat cursussen of certificaten te halen, ik heb zelf het certificaat Financieel management in het MKB gehaald. Tevens heb ik daarbij het voordeel dat ik ene accountant in de familie heb, die je net even de tips en trucs kan geven... Kijk ook eens na: Informer & Twinfield Beide zijn leuke pakketten, waarbij je accountant eenvoudige de grote lijnen kan controleren... | |
Focus on the customer and the rest will follow. | |
Dj-bartStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-7-2006 Laatste: 12-11-2021 Berichten: 582 | 23-3-2009 20:00 |
dan wel, maar je had het over a merken. Dan denk ik niet aan denon H&K of showtec balken. | |
RoderickStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-6-2005 Laatste: 29-9-2014 Berichten: 164 | 23-3-2009 20:35 |
Dan heb ik toch de volgende vraag: Als Dj-bart beweert dat hij verhuurkosten+lonen berekend voor zijn drive-in show en Yourlive niet, ze toch op nagenoeg dezelfde vraagprijs (450 tegenover 425) komen voor ongeveer hetzelfde showtje? Waarbij de ene wel een complete set kan huren en winst kan blijven maken en de ander niet. | |
Robustsound | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 23-3-2009 22:03 |
Watt-Xtra schreef: Jeroen, de belastingdienst kijkt ook naar andere zaken.. Zo ook je omzet.. Zeg jij dat je gemakkelijk 1200 uur per jaar aan je onderneming besteed maar je hebt nog geen 10.000 euro omzet.. dan ben je geen ondernemer.. je uurloon ligt dan immers op nog geen tientje in het uur.De belangrijkste criteria zijn of je je werk in het economisch verkeer verricht (dus niet alleen maar vriendendiensten etc.) of je dat werk zelfstandig doet en (de allerbelangrijkste) of er winst te verwachten is. Hoeveel winst maakt daarbij niet uit. Ook als je weinig winst maakt of zelfs verlies kan je 1.225 uur werken en aan de andere voorwaarden voldoen voor de zelfstandigenaftrek. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
Dj-bartStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-7-2006 Laatste: 12-11-2021 Berichten: 582 | 23-3-2009 22:37 |
roderick schreef: Dan heb ik toch de volgende vraag:Als Dj-bart beweert dat hij verhuurkosten+lonen berekend voor zijn drive-in show en Yourlive niet, ze toch op nagenoeg dezelfde vraagprijs (450 tegenover 425) komen voor ongeveer hetzelfde showtje? Waarbij de ene wel een complete set kan huren en winst kan blijven maken en de ander niet. Het is moeilijk te zeggen wat het precies is, maar ik kan onze set geheel huren bij andere bedrijven zonder erlies te maken. | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 23-3-2009 22:58 |
Ik kan ook een complete show inhuren en nog winst maken. Sterker nog, ik heb de eerste jaren van mijn bedrijf niets anders gedaan dan andere drive-in shows inhuren en deze met een winstmarge doorverkopen. Het probleem was echter dat ik aan het eind van de rit maar 10% van de omzet overhield als winst. Het probleem is niet dat ik er geen winst op kan maken, maar simpelweg dat die winst te weinig zou zijn om alle kosten van te dekken. | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 23-3-2009 22:59 |
dj-bart schreef: maar ik kan onze set geheel huren bij andere bedrijven zonder erlies te maken. | |
Light Image |