Forum > Algemeen Forum

2e editie Discobeurs

(145 reacties. Pagina 15 van 15)
Moderator(s): Dré
CompanionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2004
Laatste: 11-3-2022
Berichten: 183
23-10-2006 13:20
1 x bewerkt. Laatst door Companion op 24-10-2006 13:00
Wel lekker veel reacties van de forummers alhier.

Laat ik even beginnen met het geluid. Dat heb ik van verschillende mensen gehoord. Vanaf het begin hebben we gesteld dat het geen wedstrijdje herrie maken moest worden. In de middag hebben we een aantal standhouders gemaand iets te minderen. dat lukte goed.

Van de standhouders eigenlijk geen wanklank gehoord. De sfeer was goed te noemen en inderdaad kwam dat mede door het bewust uitschakelen van de TL-verlichting van de beurshal.

Reklame en promotie... Daar is voor deze beurs toch flink wat geld aan uitgegeven. Advertenties in o.a. Music maker, Nightlife magazine, Meet Music, De Telegraaf en verschillende websites. Een echt DJ magazine in Nederland is er niet (dat ik weet).

In America zijn er ook 2 Discobeurzen per jaar onder de noemer Mobile Beat... Duren dan ook 3-5 dagen lang, honderden standhouders die allemaal graag willen laten zien dat er meer is.... De ene keer aan de Oostkust en de andere keer aan de Westkust. Clubs in Las Vegas/San Francisco die avond aan avond een eigen programmering hebben met live-acts e.d. Uitreikingen van Awards van van alles en nog wat... Helaas zijn de grote merken in Nederland niet zo enthousiast. Hollandse nuchterheid...

Volgend jaar weer.. Nou daar ga ik nog een paar nachtjes over slapen, want het resultaat was inderdaad dat er geld bij moest...
180 betalende bezoekers is geen vetpot !
Op naar de volgende beurs...
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
23-10-2006 13:30
1 x bewerkt. Laatst door Fossalta op 23-10-2006 14:00
Misschien klein tipje... marktplaats.nl / speurders.nl de disco spullen afdeling(en)... Heb je (zeker met de PA-markt) het goede publiek (2e hands discospullen).

[edit] bedoel ik natuurlijk het plaatsen van een commerciele adv.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
23-10-2006 13:49
Leuke voorzet van Jan-Peter: misschien valt de beurs inderdaad te combineren met het uitreiken van enkele awards. Enkele voorbeelden: beste feest-DJ, beste webshop, etc etc. Wellicht in samenwerking met bijvoorbeeld enkele van de bladen waar geadverteerd wordt.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
23-10-2006 14:07
Nog een voorzet:

een DJ contest, de standhouders mogen geen lawaai meer maken maar 1 podium waar diverse dj's zich kunnen opgeven om een kort setje te draaien (half uurtje ong?) na het inzenden van een demo, selecteer je de beste 3 bijv. en die laat je daar draaien. De mensen kunnen stemmen of je zet een jury neer of wat dan ook... diverse genre's en whooppa... weer wat nieuws bedacht happy :)
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
23-10-2006 19:50
De Foto's van site zelf.
https://www.discobeurs.nl/images/beursfoto2006/index.html
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
24-10-2006 02:38
Wel grappig om op de foto's van dit jaar te zien dat er eindelijk meer standhouders eens goed naar de uitstraling van hun stand zijn gaan kijken. Vorig jaar hadden we een caree opgezet van 4*10 meter waarbij we een hoop mensen verrast hebben.
Nu zie je flink veel meerdere carree's

Ben heel benieuwd hoe en wat qua verloop van deze beurs en dit initiatief. Denk zeker dat er een markt voor is, maar misschien moet er idd eens goed over de opzet en invulling gedacht worden...
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "

Terug naar forum Reageer (zonder quote)