Forum > Geluid

Het Denon DN-S1000-topic

(382 reacties. Pagina 15 van 39)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
29-8-2004 23:12

Victor schreef:

Bij de X1500 wordt een aantal daarvan (fadersnelheid o.a.) binnenkort met een gratis update verholpen. Hoeveel fabrikanten doen dat?
Numark Technics Pioneer oftewel alle merken waarbij je je apparaat zelf kunt voorzien van nieuwe software. Lijkt me ook niet meer dan logisch by the way want als een fabrikant geld durft te vragen voor een oplossing van een fout die hij zelf heeft gemaakt is dat natuurlijk compleet van de pot af gerukt.
In ieder geval is de X1500 qua prijs én qua mogelijkheden én qua geluidskwaliteit beter dan de Pio DJM-600. Verder is het ding helemaal digitaal, dus compleet anders dan de DJM-600. En dat heeft ook zijn invloed op de werking van de faders en de eisen die daaraan gesteld moeten worden in deze prijsklasse. Da's toch niet zo moeilijk?
Ik denk dat de vergelijking met de Nuo van Ecler eerder een betere/eerlijkere vergelijking is. Als we een vergelijking gaan maken tussen interne opbouw en duurzaamheid/specs van gekozen onderdelen kun je hopelijk zelf wel invullen welke van de 2 zal verliezen.
Als ik namelijk een mixer koop in die prijsklasse wil ik daar ook wat voor terug, helaas gebeurd het tegenwoordig steeds vaker dat de consument het maar pikt als een fabrikant budget onderdelen gaat gebruiken in high end zooi.
Bovendien gaat (of liever gezegd: ging) dit topic over de DN-S1000. En daar heb ik wel vertrouwen in, ja. Waarom? Om dat Denon de afgelopen jaren alleen maar prima cd-spelers heeft gemaakt. Ik ga me bij iedere nieuwe Audi toch ook niet afvragen of de bouwkaliteit wel goed is als dat de afgelopen 15 jaar steeds zo geweest is?
Mercedes bouwt ook al jaren lang goede auto's en toch kon de A klasse in eerste instantie terug omdat er een risico was dat dat ding met heftig stuurwerk over de kop zou gaan. Vriend van me rijd een nieuwe volvo S40 en die kon ook terug naar de fabriek vanwege een fout in het airbag systeem.
Sony maakt al jaren lang goede TV's maar de mijne loopt wel erg vaak vast in het software menu en dat ding heeft me 1000€ gekost.

Vandaag de dag word alles met een nood vaart op de markt geflikkerd en worden er steeds vaker fouten over het hoofd gezien met als gevolg dat de consument er mee zit. Nu is dat bij een software fout die je zelf op kunt lossen niet zo heel erg en daar is mee te leven. Zit het ding echter gammel in elkaar (kennis van me heeft 2 SLDZ's met 1 scheve/loszittende/rammelende display) dan word het een ander verhaal.
In het geval van nieuwe dingen gaat bij mij in ieder geval de regel op eerst zien en dan pas geloven.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
Berichten: 5308
30-8-2004 12:45

Reind schreef:

Numark Technics Pioneer oftewel alle merken waarbij je je apparaat zelf kunt voorzien van nieuwe software.
Dat is nou juist de grap: Pioneer kan niet door de gebruiker geupgrade worden. Technics (SLDZ-1200) wel, maar het is maar de vraag of en wanneer er een update komt. Numark: idem. Denon is tot nu toe de enige met updates niet alleen voor fouten, maar ook voor uitbreiding van functies. Voor de DN-S3000 en 5000 komt er in september weer een aan, onder andere met uitgebreide zoekmogelijkheden.
Lijkt me ook niet meer dan logisch by the way want als een fabrikant geld durft te vragen voor een oplossing van een fout die hij zelf heeft gemaakt is dat natuurlijk compleet van de pot af gerukt.
Het punt is dat de meeste fabrikanten fouten helemaal niet oplossen. Denon doet dat wel én nog gratis ook. Dat vind ik toch netjes. En -zoals al gezegd- gaat het ook nog om het toevoegen van nieuwe mogelijkheden.
Ik denk dat de vergelijking met de Nuo van Ecler eerder een betere/eerlijkere vergelijking is. Als we een vergelijking gaan maken tussen interne opbouw en duurzaamheid/specs van gekozen onderdelen kun je hopelijk zelf wel invullen welke van de 2 zal verliezen.
De Nuo5 is nu aantrekkelijk geprijsd. In andere landen zie ik dat hij qua prijs toch wel een stuk boven de X1500 zit. Of hij in Nederland zo voordelig blijft moeten we nog zien.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-8-2004 14:02

Victor schreef:

Dat is nou juist de grap: Pioneer kan niet door de gebruiker geupgrade worden. Technics (SLDZ-1200) wel, maar het is maar de vraag of en wanneer er een update komt. Numark: idem. Denon is tot nu toe de enige met updates niet alleen voor fouten, maar ook voor uitbreiding van functies. Voor de DN-S3000 en 5000 komt er in september weer een aan, onder andere met uitgebreide zoekmogelijkheden.
Voor Pioneer neem je gewoon contact op met pioneer nederland en dan word het geregeld binnen een poep en een scheet dat je nieuwe firmware krijgt.
Numark brengt wel degelijk update's uit voor zijn cd spelers en ook niet alleen om problemen op te lossen. Wat betreft de SLDZ, dat ding is er net een paar maanden en daar zijn ze nu alle bugs van bij elkaar aan het schtrapen zodat er straks een compleet service pack uitgebracht kan worden wink ;)

Zo bijzonder is dat software updaten dus echt niet meer en de fabrikanten zullen wel moeten met de fouten die men tegenwoordig maakt.
Het punt is dat de meeste fabrikanten fouten helemaal niet oplossen. Denon doet dat wel én nog gratis ook. Dat vind ik toch netjes. En -zoals al gezegd- gaat het ook nog om het toevoegen van nieuwe mogelijkheden.
Absolute kul, iedere fabrikant zal problemen in de software kostenloos (en dan hebben we het niet over de B merken) verhelpen door of zelf de firmware/software te upgraden of de consument de mogelijkheid geven dat zelf te doen. Doe mij 1 fabrikant die geld durft te vragen voor zijn update's.
Numark kwam geloof ik ook al met MP3 ondersteuning in een update e.d dus nieuwe features komen echt wel alleen is het door de gebruiker laten updaten van software iets nieuws voor veel fabrikanten/consumenten
De Nuo5 is nu aantrekkelijk geprijsd. In andere landen zie ik dat hij qua prijs toch wel een stuk boven de X1500 zit. Of hij in Nederland zo voordelig blijft moeten we nog zien.
1299€ zou ie straks geloof ik op komen. De denon kost 1024 dus dat is een verschil van 275€ en die is keihard gerechtvaardigd en zelfs dan nog is het een koopje.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
Berichten: 5308
30-8-2004 14:22
Misschien wel gerechtvaardigd, maar het plaatst hem toch in een andere prijsklasse.

En wat de Pioneer upgrades betreft (het laatste, dan hou ik er over op): ze hebben inderdaad in het verleden fouten in de software hersteld. Maar absoluut geen nieuwe mogelijkheden toegevoegd. Ook van Numark ben ik dat nog niet tegengekomen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-8-2004 18:18
Ik zal vanavond is ff kijken of ik een changelog kan vinden van de laatste axis software. Of van een andere numark cd speler, ik weet namelijk voor 99,9% zeker dat numark dat ook wel is heeft gedaan. Bij de CDX gebeurd het sowiezo.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13471
30-8-2004 18:25

Victor schreef:

Misschien wel gerechtvaardigd, maar het plaatst hem toch in een andere prijsklasse.

En wat de Pioneer upgrades betreft (het laatste, dan hou ik er over op): ze hebben inderdaad in het verleden fouten in de software hersteld. Maar absoluut geen nieuwe mogelijkheden toegevoegd. Ook van Numark ben ik dat nog niet tegengekomen.
Axis-8 software heeft een tijd lang een update naar "multimode effects" ondersteund (wel degelijk een toevoeging aan de standaard specs). Gebeurt dus wel vaker.

Het is nog niet helemaal duidelijk wat de normale prijs van de Nuo 5 gaat worden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-8-2004 23:04
Mooi hoef ik niet meer te zoeken naar een changelog. wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
31-8-2004 11:40
Edit Mod: Wil je deze offtopic vraag in een ander topic stellen? Dit topic is al wel genoeg vervuild. Bedankt! -Victor
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
31-8-2004 15:28
Volgende week ga ik trouwens 2 dagen naar de UK (ff een grote dj school bezoeken e.d) en ik meende ergens te hebben gelezen in dit topic dat ie daar al te verkrijgen was?
Nope er staat "coming soon" www.djstore.co.uk/cgi-bin/item.pl?&item=dendns1000
En wie weet hoe lang dat duurt.
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
1-9-2004 13:52
denon dn-s6000: eerste foto's
www.albertspencer.com/djal/photos/dj_expo_01.jpg
www.albertspencer.com/djal/photos/dj_expo_02.jpg

Is een dubbele versie van de 1000; ziet er wel tof uit
Jazeker

Terug naar forum Reageer (zonder quote)