Forum > Newbie Forum

grote party organiseren hoe en wat??

(311 reacties. Pagina 14 van 32)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-3-2004 20:32

teknoknights schreef:

Afgelopen vrijdag heb ik op een feestje gedraaid waar ze 50 man verwachtten (2 maand geleden), uiteindelijk was er 280 man.
Sjonge, en eerst werden er 120 verwacht, en waren het er 280? Je blijft wel erg sterke verhalen vertellen.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
17-3-2004 20:59
eerst (in het begin, 2 maanden geleden) verwachtten ze maar 50 man, want ze zeiden: als we 50 man hebben zullen we blij zijn dat we onze flyers kunnen betalen...

Daarna... twee weken later... zaten ze al op 120 man en zeiden ze tegen me dat dat definitief zou zijn.

Enkele foto's bekijken van korfrock: optreden van het eerste groepje..; toen het op gang kwam:

- www.picturestrip.net/korfrock2004 (ja, daar heb je die vervelende balk weer)

indien nog getwijfeld wordt aan wat ik zeg, dan geef ik je 5 e-mail adressen (of meer) waar je navraag kunt doen.. (hier niet zetten om spam te voorkomen zeker?)

Greetz
Zyrax

(je zult trouwens zien dat op geen enkele foto de volledige zaal getrokken is op 1 foto. Dus puzzel een beetje, let er ook op dat er volk staat tot in de gang... dus plzz... ik lieg niet zo snel hoor.. ik overdrijf misschien SOMS een beetje, maar dan geef ik dat ook wel toe)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
17-3-2004 21:22
1 x bewerkt. Laatst door Descon op 17-3-2004 21:27

teknoknights schreef:

We rekenen zeker op 500 man. (echt niet minder), Misschien klink ik volgens sommigen wat te optimistisch maar ik ken m'n school en de buurt.. en dat moet gewoon lukken. Discotheek ligt vrij goed qua locatie (vervoer en zo), en aangezien er op een rockoptredentje van 3 totaal beginnende (maar dan echt totaal beginnende) groepen al 280 man afkomt op een week voor de examens, waarom zouden wij er dan geen 500 halen als we allerlei muziekgenres draaien, een goede locatie hebben waar professioneel materiaal staat, ...

Greetz
Zyrax
Voor een feestje zonder bekende dj's is 500 man veel. Tenzij er een achterliggende organisatie met veel contacten (school , grote verenigingen enz) bij zit.

En ik snap niet waarom jij zou mogen verdienen op de drank. Zou je dat uitkunnen leggen ?
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
17-3-2004 21:24
moet kunnen hoor! Mits je goede promotie hebt! en als je veel mensen kent, kom je daar (makkelijk) aan happy :)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
17-3-2004 21:25

teknoknights schreef:

Deejays krijgen precieze tijd (op 5 minuten nauwkeurig)
SCHITTEREND! Een droom zoiets!! Believe me! wink ;)

teknoknights schreef:

ze zullen immers allemaal een set voorbereiden en die sets zullen perfect gekend zijn.
Oei, de droom valt in duigen sad :(
Voorbereide sets mag je niet doen man! Mensen willen zich amuseren en als die set nu toevallig niet 100% in het rijtje past van wat de mensen willen horen, dan ga je toch gewoon van de rechte lijn af??
Als ik ergens naartoe ga voor een uurtje, dan weet ik meestal ook wel welke nummers ik van plan ben om te draaien (niet dat ik mijn set volledig voorbereid dus), maar als ik merk dat ze op het één of ander een stuk meer reageren, dan stap ik snel af van het plan hoor!

Hopelijk maak ik niemand kwaad met wat ik nu ga zeggen:
Organisatoren: geef eens wat meer vertrouwen aan de DJ's!!!
Ik merk dat er steeds meer nieuwe organisatoren de kop opsteken en allemaal hebben ze diezelfde starre houding: "mijn idee is het juiste en al de rest zijn marionnetjes die maar moeten meelopen". Voor een deel hebben die organisatoren gelijk, maar niet helemaal: laat de DJ zijn ding doen! Je spreekt een stijl af, maar binnen deze stijl moet je de DJ ademruimte geven, anders kun je gewoon een CD opleggen (komt bovendien véél goedkoper uit hoor!).
Ik ben deze week opnieuw een fuif kwijtgespeeld omdat ik geen "ja-knikker" wou spelen. Nou, het doet me geen pijn hoor, ik heb fuiven genoeg waar ik wil mezelf kan zijn en waar ik gevraagd wordt door organisatoren die ervaring hebben. Maar ik vind het wel erg voor de organisatoren die met hun ogen open trappen in vallen van mensen die wél "ja-knikker" spelen en daardoor wel "een goeie DJ" lijken te zijn. Voor de duidelijkheid: ik val hier niemand mee aan, ik probeer gewoon andere organisatoren te laten inzien dat ze die fout niet mogen maken voordat het te laat is, moesten die andere organisatoren toevallig meelezen: ik blijf jullie voor de 100% alle succes toewensen!!

Jongens, als jullie iets willen organiseren, dan steun ik jullie VOLLEDIG!! Maar laat de DJ zijn ding doen binnen het genre dat je afgesproken hebt! Echt waar, zo zorg je voor het meeste kans op slagen!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
17-3-2004 21:27

roberto schreef:

moet kunnen hoor! Mits je goede promotie hebt! en als je veel mensen kent, kom je daar (makkelijk) aan happy :)
Ik was mijn post nog aan het editten wink ;)
SteijntjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 3-6-2008
Berichten: 141
17-3-2004 21:31

DSalembier schreef:

Oei, de droom valt in duigen sad :(
Voorbereide sets mag je niet doen man! Mensen willen zich amuseren en als die set nu toevallig niet 100% in het rijtje past van wat de mensen willen horen, dan ga je toch gewoon van de rechte lijn af??
Als ik ergens naartoe ga voor een uurtje, dan weet ik meestal ook wel welke nummers ik van plan ben om te draaien (niet dat ik mijn set volledig voorbereid dus), maar als ik merk dat ze op het één of ander een stuk meer reageren, dan stap ik snel af van het plan hoor!

Hopelijk maak ik niemand kwaad met wat ik nu ga zeggen:
Organisatoren: geef eens wat meer vertrouwen aan de DJ's!!!
Ik merk dat er steeds meer nieuwe organisatoren de kop opsteken en allemaal hebben ze diezelfde starre houding: "mijn idee is het juiste en al de rest zijn marionnetjes die maar moeten meelopen". Voor een deel hebben die organisatoren gelijk, maar niet helemaal: laat de DJ zijn ding doen! Je spreekt een stijl af, maar binnen deze stijl moet je de DJ ademruimte geven, anders kun je gewoon een CD opleggen (komt bovendien véél goedkoper uit hoor!).
Ik ben deze week opnieuw een fuif kwijtgespeeld omdat ik geen "ja-knikker" wou spelen. Nou, het doet me geen pijn hoor, ik heb fuiven genoeg waar ik wil mezelf kan zijn en waar ik gevraagd wordt door organisatoren die ervaring hebben. Maar ik vind het wel erg voor de organisatoren die met hun ogen open trappen in vallen van mensen die wél "ja-knikker" spelen en daardoor wel "een goeie DJ" lijken te zijn. Voor de duidelijkheid: ik val hier niemand mee aan, ik probeer gewoon andere organisatoren te laten inzien dat ze die fout niet mogen maken voordat het te laat is, moesten die andere organisatoren toevallig meelezen: ik blijf jullie voor de 100% alle succes toewensen!!

Jongens, als jullie iets willen organiseren, dan steun ik jullie VOLLEDIG!! Maar laat de DJ zijn ding doen binnen het genre dat je afgesproken hebt! Echt waar, zo zorg je voor het meeste kans op slagen!
Je hebt gelijk DSalembier, maar hij wilde DJ's laten draaien die nog nooit voor een groot publiek hebben gestaan. Dit om hen ervaring op te laten doen. Dan lijkt het me toch wel verstandig om te weten wat ze gaan draaien en hoe hun programma eruit gaat zien.
MVG, Steijn Pelle
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
17-3-2004 21:35

steijntje schreef:

Je hebt gelijk DSalembier, maar hij wilde DJ's laten draaien die nog nooit voor een groot publiek hebben gestaan. Dit om hen ervaring op te laten doen. Dan lijkt het me toch wel verstandig om te weten wat ze gaan draaien en hoe hun programma eruit gaat zien.
Ik begrijp die bezorgdheid wel hoor, steijntje (en BTW: het is Didier, niet DSalembier wink ;)). Zou je dan niet beter ergens een klein fuifke vooraf houden, ergens op een vrijdagnacht in een gewoon café daj zelf een installatie neerplant, zonder al te veel reclame (betaald door de bazin van de zaak bv), gewoon om de DJ's eerst eens live aan het werk te horen? Lijkt me een stuk beter idee dan ze echt met een voorgekauwde tracklist te laten werken hoor!

Just an idea of course happy :)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
17-3-2004 21:37
1 x bewerkt. Laatst door Teknoknights op 17-3-2004 21:44
promotie.. echt geen probleem..
dankzij mijn grote mond (een bron van mondelinge reclame) zou ik nu al met gemak 200 kaartjes kwijtraken in voorverkoop. Die winkel was ook heel enthousiast en wou beslist helpen indien we iets nodig hadden en zo...

op dat van de sets voorbereiden:

- elke deejay heeft inderdaad zijn eigen stijl. Op voorhand ligt er vast welke muziek er gedraaid wordt
(daarmee wil ik zeggen: we beginnen niet aan verzoekjes bij een publiek van 500 man.) De klassiekers en de nieuwe dingen worden in de set verwerkt. Als het echt niet aanspreekt hebben we nog een cd koffer liggen met reserve cd's.. die de mensen zouden moeten op gang helpen.. Ook die dingen zijn "bekeken" (daarmee bedoel ik dat de deejay de muziek kent en weet hoe ze welk liedje het best in elkaar steken)

Op de eerste plaats is dus de bedoeling (qua muziek) : goede muziek draaien (dat het publiek aanspreekt)

op de tweede plaats is de bedoeling (dan vooral bij de techno) : goede mixen maken (omdat daar mensen zullen zijn uit de muziekwereld, en hopelijk kunnen ze ons dan later een duwtje in de rug geven)

HOpelijk is het nu een beetje opgehelderd?!
Greetz zyrax

=> oh ja.. dat van die drank.. hebben we op volgende manier geregeld:
- normaal kost de zaal dus geld (variabel bedrag) , maar dan is de drank wel voor de mensen daar zelf.

Mijn argument was: "het is voor een beginnend deejay crew, de bedoeling is om wat winst te maken zodat we verder kunnen met investeren"

Ik heb dus voorgesteld dat we meer zouden betalen voor de zaal .. maar dat de drankomzet voor ons was (na ingewikkelde berekeningen happy :) )

=> die discotheek (nu ja, iets tussen discotheek en fuifzaal) heeft geen vaste dagen en zo.. Het is iets ingewikkelds.. Daarom moesten ze ook geen andere grote evenementen verzetten. Op die manier hield het allemaal niet veel in.

|edit| => even aanvullen :
eerste idee was ook een "klein fuifje", maar dat loopt zeker mis want dan zal de helft niet binnenkunnen.
(vergeef me mijn grootspraak maar ik weet dat het zo zal lopen) Wat we wel eerst zullen doen is met de deejays in het jeugdhuis van de gemeente draaien (1 keer om de maand) , dus voor onze fuif eraan komt kunnen we daar nog met z'n allen minstens 6 keer oefenen.

|edit| => deejays die nog nooit voor een groot publiek hebben gedraaid, is ook geen waar.
=> R&B en hiphop : dj natje (is al verscheidene keren guest deejay geweest in cafés en 1 keer op een party) (female deejay by the way)

=> commercial techno (ik) , heb wel redelijk wat ervaring (zeker met het in elkaar steken van sets dan) Ik wil wel wat spectaculaire technieken in de set steken. Iets dat het publiek niet direct verwacht

=> fonzor vs. elsoga : draaien beiden op drum'n bass party's voor een man of 500. Die hebben ook al mooi wat ervaring.
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
17-3-2004 21:39
vrijdag heb ik afspraak met die discotheek, heb er erg veel zin vooral omdat dan alles vast staat, datum wordt 2 juli. Dit is op de laatste dag van de PW week in onze regio, dus lekker de laatste schooldag vieren met een groot feest. Ik wil in april de flyers en posters gaan laten drukken en sponsors zoeken. Voor sponsors ga ik een tabel maken met prijzen met bijv. 1 filiaal=zoveel euro, alleen op flyer=zoveel euro, op poster en flyer=zoveel euro. Het wordt wel minimaal 75 euro per winkel.

Als je sponsors zoekt ga dan kijken waar veel jeugd komt, denk dan bijv. aan V&D, trendy kledingwinkels enz. Nog een tipje: die vriend en ik hebben allebei een vrij dure kledingsmaak (exclusief) maar hier zie je weinig mensen in lopen (laten we eerlijk wezen) ga dan NIET naar deze winkel omdat er weinig mensen komen en het voor de winkel ook geen goede naam geeft. Jullie zouden nu wel zeggen ga niet naar V&D, freerecordshop enz, maar doe dat juist wel. Misschien niet om ze je te laten sponsoren maar om gewoon wat flyertjes weg te leggen, paar posters ophangen enz. Wees niet bang om je mondje te gebruiken en vertel ze gewoon wat je van plan bent, kijk een leuke meid die daar werkt lief aan en je kan ze zo 10 posters op laten hangen (desnoods betaal je haar in natura)

Ik ga een paar vriendinnen van me laten flyeren in de stad, (gisteren was deze stad om 21.30 op nederland 3 op tv, voor de rellen tussen de racisten uit arnemuiden en de negers uit goes-noord, misschien heb je dit wel gezien) Ik geef die vriendinnen allemaal 250 flyertjes mee op een vrijdag middag als het zonnetje schijnt en laat ze lekker de terrasjes aflopen. Omdat het vriendinnen zijn betaal je hun niks en als ze gaan mauwen betaal je ze (in natura)

zo heb ik het al een beetje uitgedacht, ik ben ook van plan om een lasershow te gaan huren maar dit moet ik even gaan bekijken. Dit ligt namelijk aan de sponsors.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)