Forum > Geluid

Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic.

(603 reacties. Pagina 14 van 61)
Moderator(s): Dré
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
30-3-2003 23:04
Echte aanrader!: Soundlab dlp32s
Prijs: 275

G053AA DIRECT DRIVE TURNTABLE

A fully manual, direct drive turntable, finished in silver/blue metallic. Offers all the accuracy of quartcontrol, and a wide range of useful features including:

NEW SILVER BLUE METALLIC FINISH
NEW UNIQUE BLUE STROBE LIGHT - clear crisp blue light from 4, high intensity LEDs
NEW BNC 12V LIGHT SOCKET
NEW 1.8kg / cm HIGH TORQUE MOTOR -
High-speed start up, 0 to 331/3 RPM in only 0.5sec
TOTALLY ELECTRONIC, ADJUSTABLE BREAKING SYSTEM
QUARTZ ACTIVATED, SLIDER PITCH CONTROL +/-10 percent
ELECTRONIC, ADJUSTABLE PITCH BEND BUTTONS
TONE ARM ASSEMBLY, HEIGHT ADJUSTMENT
NEW INTEGRAL GOLD PLATED PHONO LEADS
NEW STYLISH 1 PIECE CAST ALUMINIUM HEADSHELL, lightweight, robust, requires no assembly
NEW ELECTRONIC SPEED CHANGE, TOUCH BUTTONS
NEW POWER ON / OFF SWITCH - DJs can easily cut power off to create special slowing down to zero effect. Located in recess on top left of panel distanced from all other functions to prevent accidental switch off
DUAL VOLTAGE SWITCHABLE POWER SUPPLY with the mains voltage switchable between 115 / 230V
SoundLAB slip mat
Type Fully manual, isolated base
Motor Integral
Drive Quartz direct
Speeds 331/3 and 45rpm electronic
Wow and flutter 0.09 percent (WRMS)
Torque 1.2kg/cm
Tone arm Tubular S
Platter Cast aluminium
Power 115/230Vac 50Hz
Dims 450 x 352 x 152mm
Weight 10kg

www.electrovision.co.uk/soundlab/pages/frames.html

When searching the market for decent direct drive turntables it can sometimes be difficult to decide exactly how to spend your money. Do you follow the masses and purchase bank account-busting, industry standard, Technics 1200/1210s, or consider some of the other well known brands.'

'One such option is the SoundLAB DLP32S. A new and improved version of the old SoundLAB DLP3, the DLP32S has a hard act to follow. The company itself has one of the best selling deck ranges in Europe, averaging some 10,000 unit sales per year, and they have been manufacturing for the past 30 years. Each new model has seen an improvement in overall quality and technical specification whilst keeping prices at a mid budget level.



LOOKING GOOD First impressions of this new and improved deck were favourable and it looked and felt like a carbon copy of a silver Technics 1200. However the DLP32S now features pitch bend buttons and tone arm height adjustment. A quick read of the comprehensive instructions revealed an upgraded motor +/-10 percent pitch adjustment, telescopic target light, a 12V gooseneck light socket and claims of improved platter stability. Opening the box revealed more goodies. Firstly those nice guys at SoundLAB have professionally fitted a shiny new Stanton 500AL cartridge to avoid messing about with headshells, weights and fiddly little coloured wires that required the manual dexterity of a brain surgeon! Secondly, thereÕs a free 3-colour, quality SoundLAB slipmat, a really nice touch.'

'Powering on involved flicking a recessed switch located at the rear-left of the deck. Being recessed, it was almost impossible to turn off accidentally. (I've lost count of the times I have drunkenly switched off my Technics 1210s mid-mix wondering why the dance floor was looking blankly at me). Switching on also revealed another cool surprise - the strobe indicator light on the DLP32S was neon blue. We like! We like!

ON THE GO For the purpose of this review and to provide an industry standard comparison, I set up the DLP32S back-to-back with one of my Technics 1200s. Start-up time from standstill to 331/3 RPM was noted as at 0.5 seconds in the handbook and, it actually out-performed my 1210, being almost instantaneous! On this note, starting torque was also impressive at 1.8kg/cm. The start/stop switch and speed selectors were soft-touch with a nice feel, and platter braking was via an impressive electronic solenoid. It neatly stopped within a quarter revolution of the record. The pitch bend buttons also worked well, and certainly better than the same facility on the Gemini XL500 II reviewed in XFADE 04. After some practice, I really started to find the pitch bend buttons useful as they provided another way of finely adjusting the speed of the platter to 'catch the beat'.'

'The tonearm tracked and ran well, and in combination with the Stanton 500AL cartridge, sounded the business. The deck also mixed well, and really didnÕt feel out of place with my 1210, high praise indeed!'

'You may be interested to know that the SoundLAB DLP32S has an almost identical twin brother - the DLP32. The deck is almost the same apart from the fact it is black, and fitted with a red LED strobe indicator.'

'CONCLUSION The SoundLAB DLP3 (the DLP32SÕs predecessor) was a quality mid budget deck, and, was one of their best-selling decks. The DLP32S is a definite improvement though, combining several new features such as pitch bend, improved motor torque, and adjustable tonearm height. It also features +/-10 percent pitch speed adjustment and a really funky blue neon LED strobe illuminator.'

'Nothing stands still in this technological era, and as we head into the new Millennium, the SoundLAB DLP32S eclipses the Technics 1200/1210 for features and gadgets, and to a certain extent, performance. All at a price which is almost half of the ÔIndustry StandardÕ. I can thoroughly recommend this deck and urge you to put it on your 'try out' list.
Just check the maths: 1 x Technics 1210 = 2 x SoundLAB DLP32Ss.
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
30-3-2003 23:08
www.electrovision.co.uk/soundlab/photos/deckpics/g053aa.jpg
Plaatje van draaitafel happy :)
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
30-3-2003 23:52

DjLeon_V schreef:

...to a certain extent, performance.
AHA! Zegt al genoeg lijkt me zo... wink ;) Btw: er staat "SOUNDLAB" op hoor... Ook al reden genoeg eigenlijk laugh :D razz :p razz :p razz :p ...

Owkeej sorry, maar heb gewoon behoorlijk slechte ervaringen gehad met Soundlab-draaitafels met wat andere modellen dus het vertrouwen is gewoon weg...
Heb ik ERG recentelijk ook mogen ervaren met een ander "echt" merk... Nog nooit zoveel spijt gehad dat ik níet ff die 200 euro kon bijleggen voor twee SL's op dat moment... sad :( angry
Persoonlijk raadt ik dan ook iedereen aan, als je echt waar voor je geld wil en het mixen serieus neemt en ALS het ook maar enigzins kan, KOOP DIE T E C H N I C S!

Cheerio!
imho...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
31-3-2003 00:23
Als de OPGEGEVEN torque al 1.3kg(f)cm is dan hou ik m'n hart vast (aangezien ELKE fabrikant behalve Technics daarover liegt dat het gedrukt staat kom je dan uit bij de torque van de VEEL goedkopere Q-20). Als ik echter de specs goed bekijk dan zal de draaitafel een product zijn dat vergelijkbaar is met de Q-30.

Ook heb ik in het verleden ZEER slechte ervaringen met de spindle lagering van de Soundlabs. Hoe het tegenwoordig is weet ik niet (de wil om het wel te weten te komen ontbreekt VOLLEDIG van mijn kant).

Overigens zou ik graag willen weten waarom het volgens jou een goede draaitafel is. Ik hoop dat het niet gebaseerd is op de lap (yadayada) tekst die je op ons forum geplaatst is. Is dat WEL het geval, laat het me dan even weten (dan kan ik je bijdrage plaatsen waar het hoort (in de prullenbak)).

Tot nog toe werden in dit topic namelijk draaitafels besproken op basis van een gegronde technische analyse. Ik zou toch wel ZEER PISSED OFF worden als iemand denkt dat even te kunnen vervuilen met een stukje marketing yadayada!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
31-3-2003 19:14

Dré schreef:

Als de OPGEGEVEN torque al 1.3kg(f)cm is dan hou ik m'n hart vast (aangezien ELKE fabrikant behalve Technics daarover liegt dat het gedrukt staat kom je dan uit bij de torque van de VEEL goedkopere Q-20). Als ik echter de specs goed bekijk dan zal de draaitafel een product zijn dat vergelijkbaar is met de Q-30.

Ook heb ik in het verleden ZEER slechte ervaringen met de spindle lagering van de Soundlabs. Hoe het tegenwoordig is weet ik niet (de wil om het wel te weten te komen ontbreekt VOLLEDIG van mijn kant).

Overigens zou ik graag willen weten waarom het volgens jou een goede draaitafel is. Ik hoop dat het niet gebaseerd is op de lap (yadayada) tekst die je op ons forum geplaatst is. Is dat WEL het geval, laat het me dan even weten (dan kan ik je bijdrage plaatsen waar het hoort (in de prullenbak)).

Tot nog toe werden in dit topic namelijk draaitafels besproken op basis van een gegronde technische analyse. Ik zou toch wel ZEER PISSED OFF worden als iemand denkt dat even te kunnen vervuilen met een stukje marketing yadayada!
Beste Dre,
Ik respecteer dit forum teveel om er rotzooi in te zetten.
Ik draai zelf enkele maanden op deze tafels (ben dus nog een leek) maar een bekende van mij die wel eens in alcazar draait heeft m getest en hij was zeer lovend over deze draaitafels.
Ter illustratie heb ik deze lap tekst er bij gedaan...
dus nogmaals: ik geef hier de mening van mijzelf en van een ander neer die er best wel veel verstand van heeft..
De enige reden dat ik dit post is dat ik hoop dat mensen er wat aan hebben.
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
31-3-2003 19:24

DjLeon_V schreef:

Beste Dre,
Ik respecteer dit forum teveel om er rotzooi in te zetten.
En zo hoort het wink ;)

Overigens zijn mijn ervaringen met Soundlab veel minder positief (vooral na een jaartje gebruik was er bij de Soundlabs die ik gezien heb geen sprake meer van een werkbaar product). Maar wellicht dat ze het bij Soundlab ook leren? ;-)

Na de marketing tekst nogmaals gelezen te hebben begin ik weer te twijfelen. Ze hebben het over "integral cable" (oftewel een kabel die vastzit aan de draaitafel (da's geen feature, da's een besparing)) en dan ook nog gold plated (terwijl ik m'n shoenen ertussen wil zetten dat alleen de plugjes verguld zijn.

De volgende tekst vond ik ook erg leuk:
NEW STYLISH 1 PIECE CAST ALUMINIUM HEADSHELL, lightweight, robust, requires no assembly
Waar alle merken die ik ken sinds jaar en dag een gegoten aluminium headshell gebruiken heeft Soundlab het nu kennelijk ook eindelijk "uitgevonden".

En dat ze dat dan ook nog noemen in de "blurb"...

Overigens stond er ook nog iets van "adjustable pitch bend buttons". Vraag ik me toch sterk af wat je aan de pitch bend buttons af kunt stellen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MuuskEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2003
Laatste: 3-8-2006
Berichten: 73
31-3-2003 20:38
PDT-6000 of SL1200/1210.....that's the question....

Ik sta voor een keuze (zie 2 regels hierboven). Aan de ene kant hebben we de bewezen betrouwbaarheid van de Technics. Vrijwel iedereen die ik vraag welke draaitafel ik moet kopen geeft zonder na te denken het antwoord: TECHNICS. Ik heb verhalen gelezen/gehoord van technics die makkelijk >10 jaar meegaan. Verder is het in principe maar een kale tafel, zonder al te veel poespas.

Over de PDT-6000 heb ik (oa. hier) ook veel positieve reacties gelezen. Deze tafel heeft veel nieuwe en innovatieve functies waaronder de Master Tempo regeling. Maar het blijft voor mij de vraag of deze tafel ook zo betrouwbaar is als de oude SL1200/1210. Verder heb ik in de review van Dré gelezen dat de PDT-6000 NA het handmatig corrigeren van de snelheid mbv het plateau, heel ff een overshoot heeft. Is dit erg storend, of misschien wel een reden om niet te kopen?

Ik hoop dat jullie me hier iets zinnigs over kunnen zeggen en natuurlijk zou ik ook graag een reactie zien van "GrandMaster" Dré

Cheerz
Ugly.....but well hung!!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
31-3-2003 20:42

MuuskE schreef:

Verder heb ik in de review van Dré gelezen dat de PDT-6000 NA het handmatig corrigeren van de snelheid mbv het plateau, heel ff een overshoot heeft. Is dit erg storend, of misschien wel een reden om niet te kopen?
De overshoot is op te merken als je een PDT en een SL naast elkaar hebt staan. Als ze een meter of 10 uit elkaar staan (dus een aantal seconden heen en weer lopen) dan zijn die paar seconden tijd die je nodig heb gehad om van de een naar de ander te lopen al voldoende om het verschil zo goed als niet meer te kunnen bemerken.

Het is dus ECHT een "detail in de marge" (vind ik dan).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MuuskEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2003
Laatste: 3-8-2006
Berichten: 73
31-3-2003 22:18
En wat betreft duurzaamheid van de pdt-6000? Alhoewel de pdt-6000 daar misschien nog te jong voor is om iets zinnigs over te zeggen. Jij hebt hem toch intern bekeken? Kun je aan de hand daarvan misschien een idee geven of ie net zo betrouwbaar is als de Sl1200/1210?

Thx
Ugly.....but well hung!!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
1-4-2003 00:57

MuuskE schreef:

En wat betreft duurzaamheid van de pdt-6000? Alhoewel de pdt-6000 daar misschien nog te jong voor is om iets zinnigs over te zeggen. Jij hebt hem toch intern bekeken? Kun je aan de hand daarvan misschien een idee geven of ie net zo betrouwbaar is als de Sl1200/1210?
Kun je pas na een aantal jaren zeggen. Ik zie nog erg veel PT-2000's rondzweven (voorganger van de voorganger van de PDT-6000) dus op zich zullen ze lang genoeg meegaan.

Maar qua restwaarde op de lange termijn doet de SL-1200 het toch wel ERG goed.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)