Forum > PC related Forum

draaien mbv laptop?

(196 reacties. Pagina 14 van 20)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-10-2005 16:02

Reind schreef:

deze zal er hoogstens beter van worden omdat een pakket makkelijker verkoopt dan dat je aan je klanten moet gaan vertellen dat een controller ze 750€ kost maarrrrrrr dat je ook nog even geld mag lappen om het ding te kunnen gebruiken want de software krijg je niet.
Ik begrijp je punt.
Deels geef ik jou gelijk en deels ongelijk.
Bij BPM moet je ook voor de software betalen, die krijg je ook niet voor nop bij de unit.

Het kan ook heel goed zijn dat je eerst de software aanschaft om pas later de controler erbij te nemen.

Een paar jaar geleden kreeg ik bij mijn Terratec kaart ook bergen software, Maar was het echt bruikbaar?
Oke, ik moet toegeven dat de BPM software erbij zat (toen nog shareware) maar op een winamp look-a like zat ik niet te wachten.

Kijk ook eens naar andere producten, jaren geleden kreeg je bij een Philips (eenvoudigde) cassette recorder een tape en batterijen (voeding was een optie) maar je kon direct ermee aan de slag. Totdat de japanners dergelijke dingen achterwege lieten en dus goedkoper in de markt lagen. Philips besloot daarna hetzelfde te doen om beter in de markt te liggen.

Praten we over nu, veel producten doen juist extra moeite om hun product aan de klant te slijten, de een geeft nog meer dan de ander.
In dat opzicht is software van PCDJ of BPM bij een dergelijke unit voor een sterk gereduceerde prijs een zeer goede optie.

Martin.
kvm entertainment
Dj-sambalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-11-2005
Laatste: 11-11-2005
Berichten: 1
11-11-2005 12:51
Hallo dan ik zit op internet wat dingen op te zoeken en kom hier terecht.
ik wil ff zeggen dan met je latop draaien best goed ken uitpakken maar dan moet je wel kennen draaien en een beetje spullen hebben.
ik heb zelf mijn eigen drive-in show en ben bezig met een kroeg die ik wil kopen en gaan verbouwen tot een feest cafe.
ik draai zelf op kleine feestje van 50 tot 200 zoals prive feestje bruiloften en partijen maar ook grotere dingen als zomer feesten en evenementen van 1000 tot ongeveer 6000 man buiten en binnen op podia dus.
ik heb zelf een laptop die ik heb laten bouwen door een bedrijf kost wel wat maar dan heb je ook iets het is een : ACER 1315 SE ,AMD Atlon 2800 ,1024 mb ram ,200 gb HD 128 ati radeon ,enz best dingetje mijn software is gewoon XP Pro en gebruik BPM Studio 4.9.1 en Virtual DJ 3.02 heb controller van hercules en een MAYA44usbAsio als geluids kaart en verder nog wat spul kost je ongeveer 4600 euro maar dan kom je ergens.
als je nog wat info wil hebben mail dan maar.
Greetzz DJ SamBal wink ;)
StompinneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2005
Laatste: 10-12-2009
Berichten: 78
12-11-2005 04:27
Ik heb iets tegen die dure speciaal ontworpen hardware-controllers. Binnen enkele jaren ziet zo'n DJ-software er compleet anders uit, zit je daar met je stuff. Gewoon een goedkoop midi-controllertje met lekker wat knopjes, faders die je naar eigen behoefte koppelt.
Het woord banaan begint met een "b" en soms met een "s"
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-11-2005 09:24

stompinne schreef:

Gewoon een goedkoop midi-controllertje met lekker wat knopjes, faders die je naar eigen behoefte koppelt.
Een "hifi" cd speler speelt ook cd's af, dus waarom een speciale DJ speler kopen wink ;)

Diegene die beroepsmatig bezig zijn, en dus ook geld verdienen, hebben veelal wel het juiste gereedschap.
De "nieuwste" controller hoeft echter nog niet beter te zijn dan het wat oudere model.

Bovendien kan je zien dat de bedrijven met software (BPM Studio en PCDJ) niet vaak wisselen van controller.

Martin.
kvm entertainment
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
14-11-2005 00:21

KVM schreef:

Bovendien kan je zien dat de bedrijven met software (BPM Studio en PCDJ) niet vaak wisselen van controller.
Min of meer dezelfde controller layouts en functies die Denon al ruim 10 jaar geleden in hun dj spelers stopte. Leuk dat je mp3's via een computer kan afspelen, maar vind wel dat paketten als pcdj en bpm studio qua hardware iets meer met hun tijd mogen mee gaan. Als je de gemiddelde prof vraagt wat nou het lekkerste draait, cdj-1000, technics sl-12XX of een 19" controller zullen de meesten wel voor de eerste 2 opties gaan.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Basbox112Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 6-8-2003
Berichten: 73
14-11-2005 00:42
Ideaal zou zijn cdj's met standaard netwerkaansluiting achterop, leuke server aan je booth-netwerkje hangen en draaien met die hap :) ben je van het gezeur af dat je alsnog met losse mp3 cd's of memorykaarten moet werken.

Kun je meteen op die server software gaan draaien om een leuke lijst voor buma/stemra samen te stellen al valt dat weer helemaal buiten dit topic ;)

Bas
HUH???
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
14-11-2005 02:53
Vind ik memorykaarten of een harde schijf toch weer veiliger en minder gezeur met aansluiten, wat als door een rare hik je netwerkaansluiting wegvalt? Altijd meer aanwezig dan dat je harde schijf connectie of memorykaart connectie raar gaat doen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Basbox112Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 6-8-2003
Berichten: 73
14-11-2005 09:44
Totdat het nummer in de speler geladen wordt voor het afspelen, als je er een stabiel netwerkje achter hebt hangen (lees: bij voorkeur zonder windows ;)) kan dat alleen maar heel stabiel draaien!
HUH???
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
14-11-2005 11:42

basbox112 schreef:

Totdat het nummer in de speler geladen wordt voor het afspelen, als je er een stabiel netwerkje achter hebt hangen (lees: bij voorkeur zonder windows ;))
Vertel vertel... M'n hele bedrijf hangt af van een (vrij pittig opgezet) Windows netwerk. Vertel wat voor ramp me boven het hoofd hangt...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
14-11-2005 21:33
Het is 99% van de tijd nog altijd de gebruiker die de boel om zeep helpt. (Lees onnozele halzen die menen dat hun pc een gokkast is en dat ze ongestraft overal op kunnen klikken en ongebreideld software gaan installeren, omdat ze dat thuis ook zo handig vinden....sneaky :V) Sorry, een stukje beroepsdeformatie komt boven drijven....ergernissen van alledag... razz :p

John
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)