Forum > Algemeen Forum

Wanneer KVK en BTW

(273 reacties. Pagina 14 van 28)
Moderator(s): Dré
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
23-3-2009 13:18
Dan ga ik voor E-boekhouden.nl.

Een boekhoudmodule voor 15 euro per maand, die na mijn eerste tests zeker voor mij zal voldoen. Ik schrijf mijn offerte's & facturen uit via een excel-bestand, waarna ik het daarin invoer.

Hoe met de afschrijvingen?
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 24-11-2024
23-3-2009 14:05
Als je hem nog niet hebt dan zou ik beginnen met zo'n belastingalmanak (Elzevier zo uit het hoofd) en het doorlezen van informatie op o.a. de site van de belastingdienst. Niet alles wordt op dezelfde manier afgeschreven (er zijn regels inclusief de bijbehorende uitzonderingen en afwijkingen). En dat alles verandert af en toe ook nog eens. Zo kon je vroeger PC's afschrijven in 3 jaar waar het tegenwoordig volgens mij in 5 jaar moet (net als het gros van de nieuw aangeschafte dingen). Onroerend goed (indien van toepassing) wordt weer anders afgeschreven (véél langere periode).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
23-3-2009 16:31

dj-bart schreef:

@ Yourlive
Wat je dus eigenlijk aangeeft is dat je spullen verhuurd tegen een prijs die onder de marktprijs liggen.
Ik verhuur geen losse spullen, alleen complete shows. Onze prijzen zijn prima conform de marktprijzen (en zelfs wat erboven). Maar als mijn spullen gejat worden heb ik geen 30.000 euro liggen om 3 nieuwe drive-in shows aan te schaffen. En als ik alles moet inhuren totdat ik dat geld wel heb ben ik al lang falliet tegen die tijd.
Mijn motto is altijd alleen iets verzekeren wanneer je het vervangende niet zo kunt betalen of kunt inhuren. Dus een auto,bedrijfspand is wel het overwegen waard, maar de cdspelertje of een dj mixer van 1000 euro is nou niet echt de moeite, vooral als je bekijkt wat de premie is.
Dat is de meest verstandige manier inderdaad. Maar de een heeft een reservepot van 25 mille waarmee diefstal ofzo kan worden opgevangen, en een ander moet twee jaar sparen om een setje CDJ's te kunnen kopen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Dj-bartStandaard Lid
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
23-3-2009 16:36
als je spullen werkelijk marktconform zijn, kun je alles blijven huren zonder ooit falliet te hoeven gaan (anders zouden die verhuurbedrijven ook allang falliet zijn. En met je korting kun je het nog steeds goedkoper aanbieden dan als ze het zelf gaan huren.

Bijvoorbeeld CDJ1000 bij aed is 45 euro, maar bijna elk bedrijf krijgt 15% korting (nog veel meer als je vaker huurt)

die verhuur je weer voor 40 euro en dan maak je nog steeds winst en als je dat bij alle spullen doet, maak je nog genoeg winst. Natuurlijk niet zoveel als dat je eerst deed maar toch. Anders kun je dus ook nooit meer shows aan dan spullen die je hebt. Zo is bijons de enige beperking het personeel en niet onze spullen. Want alles wat we niet hebben huren we gewoon in.

Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp hoor, maar dan moet je maar eengil geven (of een bericht posten)

Ik denk trouwens dat je 30.000 een beetje onderschat is een beetje PA set kost al gauw 10.000 euro en dan heb je nog geenlampjes en cd spelers.
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
23-3-2009 16:42
Een discoshow gaat niet weg voor losse verhuurprijzen materiaal + transport + DJ + crew. Als je dat WEL doet ben je niet marktconform maar lig je er zowat dubbel boven.
Light Image
Dj-bartStandaard Lid
23-3-2009 16:45
Hoe doe je dat dan wel? Dan ga je toch uiteindelijk verlies maken? Ok dat je je cd's niet verhuurt dat begrijp ik, maar een cd speler moet zichzelf toch binnen 20 keer terug verdienen tenminste zo doen wij het wel.

De enige producten waar wij mee sjoemelen (lees niet altijd berekenen) is de dj bar, de cd's en de parren, omdat die hun geld allang terug verdient hebben.
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
23-3-2009 16:49

dj-bart schreef:

Hoe doe je dat dan wel? Dan ga je toch uiteindelijk verlies maken? Ok dat je je cd's niet verhuurt dat begrijp ik, maar een cd speler moet zichzelf toch binnen 20 keer terug verdienen tenminste zo doen wij het wel.
Wat is het probleem van een CD-speler in (bijvoorbeeld) 25 keer terugverdienen ipv in 20 keer?
Light Image
Dj-bartStandaard Lid
23-3-2009 16:52
ok 25 keer is niet zo probleem (ligt een beetje aan hoe je er mee omgaat en welke cd speler het is)

Maar ook dan kun je nog steeds blijven inhuren zonder verlies te maken lijkt me.
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
23-3-2009 17:03

dj-bart schreef:

.... maak je nog steeds genoeg winst. Natuurlijk niet zoveel als dat je eerst deed maar toch.
Niet genoeg dus. Ik heb behoorlijk wat vaste kosten, zoals mijn auto, mijn bedrijfspand, mijn prive kosten etcetera. Als ik alles zou moeten inhuren maak ik niet genoeg winst meer om al die kosten te kunnen betalen.
Anders kun je dus ook nooit meer shows aan dan spullen die je hebt.
Ik heb de apparatuur voor de eerste drie shows volledig in eigen beheer. Als ik meer dan drie shows verkoop huur ik ze ook extern in, maar dan zijn de vaste kosten in elk geval allang verdiend.
Ik denk trouwens dat je 30.000 een beetje onderschat is een beetje PA set kost al gauw 10.000 euro en dan heb je nog geen lampjes en cd spelers.
Valt wel mee hoor... een simpel setje voor 150 man kun je prima aanschaffen voor dat geld, met A merk apparatuur.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Dj-bartStandaard Lid
23-3-2009 18:28
ja maar jij had het over 3 show voor 30000 euro. das maar 10.000 euro per show. Maakt niet uit.

Ik bereken het allemaal toch wat anders en zetten ook geen 3 shows per week neer, maar kan daarin tegen wel alles in 20 shows afschrijven. Ik denk dat het ook een keuze van bedrijfsvoering is. Elk bedrijf heeft zijn eigen visie, klanten en doelgroep (en gelukkig maar).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)