Forum > Algemeen Forum

Nieuwe meubels van Tom

(189 reacties. Pagina 14 van 19)
Moderator(s): Dré
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
6-9-2004 22:15
Ik ben het helemaal eens met jullie kritiek. Maar even @ KVM, afrokken rond de wielen meen je dat nou serieus? Het zijn nog (te) kleine wielen ook.

En om even op de goedkope pluggen terug te komen (weer @ KVM) Zelfs in een vaste installatie zou ik nog niet voor DAP gaan, in ieder geval geen jacks. Na verloop van tijd gaat er gewoon speling op de pennen zitten. (Tip van de jack bijv). In de storingsdienst hebben we verschillende keren de pluggen van door ons geplaatste installaties moeten vervangen. Soms na 3 soms na 7 jaar. Met neutrik heb je daar in ieder geval geen last van.
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
6-9-2004 22:15
Resultaat mag er toch zeker zijn!

had eerst wat twijfels bij het 'nep-traanplaat' (met de achterlijke traanplaatstickers die je veel in hobbyprutsauto's ziet in 't hoofd)
maar vind het er toch erg leuk uitzien happy :)

Verder zijn er idd wel wat (kleine) afwerkingsdetails. Maar daar is nog genoeg aan te doen. Hier en daar wat akelig scherpe randjes inderdaad. naast veilen hier nog een tip; vloeibaar rubber (word veel gebruikt bij het bevestigen van ramen e.d., bij elke bouwmarkt verkrijgbaar)

Makkelijk te bewerken, onopvalend en gegearandeerd nooit meer schrammen. Gewoon een klein beetje in het profiel laten lopen, en eenmaal uitgehard zit het ook muurvast.

en die par-openingen; al gedacht aan de 'afwerkframes' die te krijgen zijn voor inbouwspotjes? Lijkt denk ik een stuk strakker.

Maar ach, in de gebruiksomgeving (donker) valt het toch niet op laugh :D

Mark.
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
6-9-2004 22:18
VInd hele mooie meubels, alleen die lampen dat is echt lelijk shut up :X

Ik had echt iets beters verwacht moet ik eerlijk zeggen,
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-9-2004 22:34

hans schreef:

om nog maar ff door te zeuren over die lampen wink ;) ik zou ze idd anders afwerken, ik zou er stoken melk plexiglas voor maken zodat je een mooie balk krijgt die doorloopt over de losse delen.
Dan heb je denk ik niet het hele topic doorgelezen wink ;)

Voor diegene die wat nieuws wil bouwen:
Hier wat foto's van een "strakke" discotafel die ik plm 18 jaar geleden heb gebouwd. Multifunctioneel en het gebruikte materiaal is wit spaanplaat. Tot op heden in perfecte staat. Een groot gedeelte bestaat uit plexiglas.
Kleine tafel:
home.tiscali.nl/~7465/disco/tafel1.jpg
En koppelbaar tot het grootste model
home.tiscali.nl/~7465/disco/tafel2.jpg

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
6-9-2004 22:37
Mooie K&M Barkruk laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-9-2004 22:44

Hendrik schreef:

Ik ben het helemaal eens met jullie kritiek. Maar even @ KVM, afrokken rond de wielen meen je dat nou serieus? Het zijn nog (te) kleine wielen ook.

En om even op de goedkope pluggen terug te komen (weer @ KVM) Zelfs in een vaste installatie zou ik nog niet voor DAP gaan, in ieder geval geen jacks. Na verloop van tijd gaat er gewoon speling op de pennen zitten. (Tip van de jack bijv). In de storingsdienst hebben we verschillende keren de pluggen van door ons geplaatste installaties moeten vervangen. Soms na 3 soms na 7 jaar. Met neutrik heb je daar in ieder geval geen last van.
Ja dat afrokken meen ik serieus, bij b.v. een bruiloft o.i.d moet je netjes voor de dag komen dus wielen mogen niet gezien worden. (ik heb diverse cases en drumpodia met wielen gemaakt en vaak was het verzoek of het afgerokt gemaakt kon worden. Bij gebruik op een podium is het inderdaad lelijk als je er onderdoor kan kijken. (als ik een foto vindt zal ik hem nog posten)

Over de pluggen nog het volgende, ik heb het over vast gebruik geen jackplug maar xlr die pluggen gaan er dus NOOIT uit. (mijn keuze is overigens altijd Neutrik gebruiken)

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
6-9-2004 22:48
Mijn meubels staan ook op (100mm) wielen. Ik heb op zich nooit een klacht gehad over het zicht maar heb wel met de gedachte gespeeld ze op de een of andere manier weg te werken. Bijvoorbeeld door de delen op het podium in een "deksel" te zetten (niet erg praktisch maar wel stabiel en de wielen zijn weggewerkt) of door ze te voorzien van een railtje waar een rokje in kan. Dat laatste is wellicht voor Tom inderdaad ook nog een optie (zeker omdat hij vrij veel bruiloften doet).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
6-9-2004 22:50

Dré schreef:

Bijvoorbeeld door de delen op het podium in een "deksel" te zetten (niet erg praktisch maar wel stabiel en de wielen zijn weggewerkt)
Dat is precies wat ik van plan was met mijn nieuwe meubels razz :p Als ik de deksel omdraai til ik mij kist erin en rust ie op het sluitprofiel. Omdat mijn deksels aan 1 zijkant open zijn kan ik daar mooi kabels in wegwerken. Als het zover is zal ik ff foto's in mijn topic plaatsen.

Oh ja Tom, wat ik nog even wou weten.. heb je nu 9 of 7mm triplex/berken gebruikt? ik moest namelijk voor het sluitprofiel 1 mm eraf frezen...

Fossalta
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
6-9-2004 22:55
Hm, vanaf de begane grond onder de cases doorkijken recht tegen de zweetsokken van de lightjockey. Ik zat met mijn gedachten bij donkere dance feesten enzo. Het kan mij in ieder geval niks boeien dat ik bij een wielhoogte van 60mm geen afrokdoek zie.

En over de pluggen,
Ook bij ons gingen die pluggen er nooit uit. Toch zitten na verloop van tijd de tips los. XLR minder problemen mee gehad, maar toch ook. Nou zijn dat ook installaties waar de temperatuursverschillen vaak groot zijn (kerken) misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-9-2004 23:11
In de deksel zetten is inderdaad niet praktisch.
Je zal waarschijnlijk de kist dan op moeten tillen.Als je twee kisten naast elkaar plaatst wordt het helemaal een ramp.

Helaas kan ik geen foto vinden met rok.
home.tiscali.nl/~7465/disco/drumpodium.jpg
(links en rechts onder op het podium zie je de klittenband stroken.
Zo (lelijk) ziet het er uit zonder, de deksel is dermate hoog dat je het podium er niet op kan zetten, tevens is de case veel te zwaar.

Of een wielen disco tafel stevig is is ook maar de vraag,
Zelfs met rem kan het problemen geven.
Daarom worden vaak cases in de zaal op omgekeerde (metalen) asbakken gezet om eventueel rijden te voorkomen.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)