Forum > Geluid

Het Numark CDX-1 Cd-speler-topic

(226 reacties. Pagina 13 van 23)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-3-2005 14:05
Plus dat de CDJ-1000 volgens mij net als de DJM-500/600 zo'n beetje de standaard is geworden. Dus: de CDJ-1000 staat overal, en daarom kopen dj's hem ook voor thuis, en omdat ze de CDJ-1000 thuis hebben willen ze dat-ie ook ergens wordt neergezet als ze een set moeten draaien, en dus staat-ie overal, en daarom wil de rest van de dj's...nouja enzovoort. En die handige memorycard bindt alles geweldig aan elkaar. Briljant van Pioneer. Maar ik ben inmiddels toch wel érg benieuwd geworden naar die CDX-1.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-3-2005 14:56
1 x bewerkt. Laatst door DJ Tim op 25-3-2005 15:00
Nou, ik kon toch ook wel heel snel overweg met de CDX-1. Numark heeft er overigens goed over nagedacht. Ik denk toch ook dat hij door Numark werd gereleased met de bedoeling om de rest van de cd-spelers achter zich te laten.

Maar wat natuurlijk ook de bedoeling van Numark kon zijn, is om de laatste verstokte vinyl verslaafden die nog niet over gingen op cd omdat het niet hetzelfde is, om te turnen. Dus zeg maar een bepaald onbevredigd segment in de markt voor zich winnen.

Wat ik al eerder zei, ik hoef(te) nou niet zonodig een cd-speler die een draaitafel na zou doen, maar toen ik de cdx eenmaal in handen had dacht ik er toch een beetje anders over wink ;)
Het is een draaitafel zonder de ongemakken ervan, en ik vind het toch heel leuk draaien met een roterend stevig plateau omdat ik van oudsher toch met draaitafels ben begonnen. De cdj-1000 is leuk, de CDX is leuker imo. Ik weet ook nu eigenlijk wel zeker dat, als ik zo gefortuneerd zou zijn te mogen kiezen tussen de 2, ik voor de Numark zou gaan. Ik heb sowieso geen moeite met overstap op een cdj-1000 dus dat argument valt voor mij af.

En Sylvia, ga hem zsm testen, dan snap je precies wat ik bedoel. Ze hadden de CDX net even een leuker smoel mogen geven, wave display en mem card en intern meer de 1000 mogen nabouwen en pitch op de oude plek, en dan weet ik zeker dat de verstokte Pioneer fan ook zo'n ding zou willen hebben. Dus in dat opzicht is het zonde dat ze daar niks mee gedaan hebben.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
25-3-2005 14:59

DJ Tim schreef:

Wat ik al eerder zei, ik hoef(te) nou niet zonodig een cd-speler die een draaitafel na zou doen, maar toen ik de cdx eenmaal in handen had dacht ik er toch een beetje anders over wink ;)
Precies hetzelfde was mijn reactie toen ik hem voor het eerst onder handen kreeg. Dat hele ronddraai gedoe hoefde nooit van mij (was ook altijd wat halfbakken zoals bij Denon die een plateau gebruikt dat kleiner is dan op mijn "first fisher price") maar het gevoel dat de CDX gaf was toch wel erg lekker (bijna nostalgisch lekker ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-3-2005 15:04
Ja, ik weet dat jij altijd hetzelfde riep, en Reind en Victor ook. wink ;) Maar wat ik als laatste zei, als ze nou net even iets beter naar de 1000 hadden gekeken en daar nog de positieve dingen van hadden gejat, hadden ze een wereldspeler (hebben ze nu ook, maar dan nog beter) in handen gehad. Wat ik ook jammer vind, is dat de dubbele loopknoppen zijn verdwenen zoals ze bij de Axis reeks hadden. Maar ik geloof dat de cdx weer betere edit mogelijkheden heeft met de loops he? Of zie ik dat verkeerd?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
25-3-2005 15:08
De beatcutter is inderdaad erg handig. Ook ik zou nog wel wat ideetjes hebben voor een MKII versie ;-)

Ik kan hem me echter niet voorstellen als een werkpaard in een discotheek. Daar heb je de draaiende jog (die toch wel een enorme bak ruimte inneemt bij de CDX) eigenlijk helemaal niet nodig.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-3-2005 15:15
Naja, de 1000 is ook niet klein, en zelfs de grote jog van de 1000 is eigenlijk ook niet nodig. Als je een beetje dj bent, kun je toch ook wel mixen met een 19" speler, dus dat het apparaat te groot is zou geen argument mogen zijn denk ik.

Ik denk inderdaad dat het komt dat hij niet in clubs te vinden is, omdat het gewoon niet de standaard is. Kijk naar de OEM bakken (of in ieder geval naar de Stanton vanwege de goede demping) verslaat op ieder front de Technics, maar wordt er ook niet voor verruild.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
25-3-2005 15:17

Dré schreef:

was ook altijd wat halfbakken zoals bij Denon die een plateau gebruikt dat kleiner is dan op mijn "first fisher price"
Toch is zo'n plateau imho wel "the way to go". Of nog iets beter de tussenmaat van de SLDZ-1200. Zoals je zelf al zegt maakt dat plateau de CDX veel te groot en te zwaar. Ik zie ook niet waarom de jog van een cd-speler zo'n supertorque moet hebben, zeker niet als dat de nadelen met zich meebrengt die de CDX heeft.

Kortom: ideaal is een speler met het plateauformaat van de SLDZ, met directe aandrijving maar zonder de enorme torque van de CDX en ook zonder diens gewicht en afmetingen.

Overigens is het plateau van de Denons even groot als dat van de Pioneers, dus zo Fisher-price achtig is dat echt niet.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-3-2005 15:23
De jog had wel iets kleiner gemogen, maar die supertorque is juist het beste wat ze erin konden stoppen. Dat maakt het mixen met de CDX zo heerlijk. Je moet ook niet vergeten dat de filosofie hoogst waarschijnlijk moet zijn geweest: "Ok, ze willen een draaitafel, maar ze moeten toch vroeg of laat over op cd" dan maken we een draaitafel en rammen daar een cd-speler in. Dus misschien hadden ze, als ze concessies gedaan hadden aan de jog, weer gezeik gehad van de vinyl klant dat de jog niet even groot als een draaitafel is. Maar vanuit technisch oogpunt en om een meer logischer lay-out te bereiken geef ik je absoluut gelijk.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
3-6-2005 18:18
**kick** Ik zit bijna aant het bedrag om 2 van deze beauties (voor mij, andere vinden het design lelijk,maar mij een zorg) aan te schaffen.
En het wordt een drukke zomer,want ik wilde ook wat te gaan te experimenteren met MIDI enzo. Nu zit er op die CDX een MIDI IN en een MIDI OUT. Wat zou ik nu zoals kunnen doen met die MIDI-signalen die uitgestuurd worden? Kan ik er mee samplen ofzo? En wat kan die MIDI IN dan precies? Ik neem aan dat je geen keyboard er op aansluit of ben ik mis.
Heb al een paar topics doorgelezen nl.
www.new-line.nl/forum/read/?t=8078
Deze heb ik gelezen. Maar zou iemand me bijvoorbeeld eens een concreet voorbeeld kunnen geven.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
6-6-2005 10:54
Niemand? verdorie toch. Ik heb een mail naar Numark gestuurd en ik ben zelf aan het uitpluizen geslagen. Hopen dat ik het snel vind want de examens staan voor de deur. :-s
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)