Forum > Algemeen Forum

Wanneer KVK en BTW

(273 reacties. Pagina 13 van 28)
Moderator(s): Dré
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
23-3-2009 10:42

JeroenVDV schreef:

24 uur per week is niks hoor...

Tel eens voor jezelf. Factuurtjes typen, offertes maken, mailtjes beantwoorden, 1 klusje per week van zo'n 10 uur inclusief voorbereiding/laden/bouwen/draaien/breken/rijden/opruimen en je zit er al joh...
En toch besteed ik het er op dit moment vaak niet aan.

Aansprakelijkheidsverzekering komt er dus sowieso. Nog andere dingen mbt dit soort dingen?
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
23-3-2009 10:53
moeilijk he lezen, wat schrijft Dre nou net?
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
23-3-2009 12:06
Mijn excuses, ik dacht dat dat met mbt tot Frank was.
Overigens ben ik er nu wel uit, wordt waarschijnlijk alleen een aansprakelijkheidsverzekering.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
23-3-2009 12:06
Zoals gezegd, neem even contact op met een onafhankelijke verzekeringsadviseur. Ik heb zelf mijn verzekeringen bij Meeus lopen, dat bevalt prima. De adviseur komt 1 of 2 keer per jaar even op de koffie met een checklist, zodat we zeker weten dat alles nog goed verzekerd is.

Ik heb naast een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (mooi woord voor scrabble, dubbele woordwaarde enzo) nog diverse verzekeringen voor de apparatuur. Deze is verzekerd tegen diefstal, brand en schade (ook door eigen schuld), zowel in de opslag, op locatie en zelfs in de bus.

Je moet iets verzekeren als je het risico niet zelf kunt dragen. Ik heb elke week meerdere shows weg staan, dus ik kan de apparatuur niet missen en inhuren is te duur voor langere termijn. Als je echter maar 1 showtje per maand hebt is het een heel ander verhaal natuurlijk.

Enne, sinds wanneer is dj Bart moderator geworden sneaky :V
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
23-3-2009 12:20

pietje schreef:

Mijn excuses, ik dacht dat dat met mbt tot Frank was.
Nou... Volgens mij verwachten we van ALLE leden een stukje zelfwerkzaamheid. Als dus een stevig bijdragend lid aangeeft dat er meer dan eens over dit onderwerp geschreven is dan zou het de vraagsteller (zie, algemene benaming) sieren eerst te kijken of z'n vraag niet al eens beantwoord is. Een simpele zoektocht naar het woord "KVK" had je een geschikt bestaand topic opgeleverd. Voor deze keer heb ik je topic toegevoegd aan dat reeds bestaande topic...

Ik blijf het jammer vinden dat niet elk forumlid zich het doel stelt de kwaliteit van het forum zo hoog mogelijk te houden. De vraagbeantwoorders zouden het volgens mij op prijs stellen als de vraagstellers dat wat vaker in het achterhoofd zouden houden (wederom een algemene constatering; niet gericht aan of zich beperkend tot één persoon!)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
23-3-2009 12:24
alleen nu is mijn hele pleidooi weg :(

edit: Lang leve de browser geschiedenis:

@ Yourlive

Wat je dus eigenlijk aangeeft is dat je spullen verhuurd tegen een prijs die onder de marktprijs liggen.

Ik heb alleen mijn opslag tegen brandschade vezekerd en steek het geld dat ik zou moeten uitgeven aan een diefstal/schade verzekering in mijn eigen zak.

Als alles gepikt wordt (respect voor degene die in zo'n korte tijd zijn vrachtwagen weet te vullen) kan ik alles gewoon bij een collega bedrijf inhuren en nog steeds genoeg winst maken.

Tuurlijk is het vervelend als alles weg is, vooral als je spullen verkoopt, maar iets verzekeren waar je waarschijnlijk nooit gebruik van gaat maken is wel heel zonde.

Mijn motto is altijd alleen iets verzekeren wanneer je het vervangende niet zo kunt betalen of kunt inhuren. Dus een auto,bedrijfspand is wel het overwegen waard, maar de cdspelertje of een dj mixer van 1000 euro is nou niet echt de moeite, vooral als je bekijkt wat de premie is.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
23-3-2009 12:50
Verzekering verhaal duidelijk.

Nu nog 2 dingen:

Hoe zit het met afschrijving? Is dit verplicht, en hoe gaat dit in zijn werk?

Boekhouding ben ik er nog niet precies uit hoe ik dit ga doen, zelf of met software oid. Alleen had ik er wel een vraagje over. In veel pakketten (heb er al aardig wat uitgetest) heb je zogenoemde rekeningen van vaak 4 cijfers die iets vertegenwoordig. Bijvoorbeeld een nummer waar je je reiskosten op zet. Is dit verplicht of is dit slechts een hulpmiddel zodat je goed kan zien waar het meeste geld naar toe gaat?
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
23-3-2009 13:04
Wat jij bedoeld zijn grootboekrekeningen.

Het is wel handig dat je kosten in een ander 1000 tal gooit dan je afschrijvingen, investeringen, priveopnames, omzet etc.

De ene grootboekrekening komt op je kollomenbalans terecht en de andere op de winst/verliesrekening. Voordat je gaat vragen wat dit allemaal inhoud zou ik als je dit niet weet toch maar eens gaan praten bij een boekhoudkantoor.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
23-3-2009 13:13
Dat snap ik uiteraard, maar ook hier: is het verplicht om zo je boekhouding te doen? Zo ja, ga ik voor een pakket, dat scheelt dan een hele hoop.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
23-3-2009 13:16
niets is verplicht, als je maar bij controle duidelijk kan laten zien wat en hoe je alles weg hebt geboekt.

welk pakket ga je nemen?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)