Forum > Algemeen Forum

2e editie Discobeurs

(145 reacties. Pagina 13 van 15)
Moderator(s): Dré
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
22-10-2006 20:04
Stond wel goed vol met autos bij het Euretco toen ik er langsreed... wat was er dan nog meer te doen ?
vaj-ta-lie-tie
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
22-10-2006 20:16
ja.. in de andere hal was een klokkenbeurs o.i.d.... hoop "oudjes" laugh :D
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
22-10-2006 20:31
Het was niet zo'n succes dat er verschillende drive-in shows door elkaar heen stonden te hakken. Dat had de organisatie beter moeten regelen (bijvoorbeeld om de beurt ieder een half uur, of allemaal aansluiten op dezelfde mixer).

Inderdaad door het geringe aantal deelnemers de € 7,50 entree niet waard. Verder was het wel leuk een aantal mede-forummers te ontmoeten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
22-10-2006 20:45
Heb zitten overwegen om net als vorig jaar deel te nemen aan de beurs. Drukte aan onze kant, verhinderde dit helaas.
Jammer om te horen dat de beurs niet geslaagd was volgens velen van jullie. Weet namelijk dat Jan Peter (organisator) erg veel energie in deze (en ook de PA markt ) steekt....

Toch wel een detail dat andere deejay beursen inmiddels gestopt zijn, hoop dat dat met dit initiatief niet het geval zal zijn.

Vraag me af, wat in jullie ogen een verbetering zou moeten zijn op het bestaande concept van de DiscoBeurs, wie weet kan Jan Peter hier wat mee...
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
22-10-2006 21:07
Ik denk sowieso meer reclame. Een vermelding op de fora is goed, want dat wordt gelezen en 90% van je bezoekers bestaat uit disco-klussend-nederland. Maar mensen die niet op de fora zitten (en dat zijn toch nog redelijk wat grote verhuurders), weten dus niks van dit initiatief. Misschien een mailing rond laten gaan, misschien een uitnodiging per post, misschien promo-cabrio'tjes met wat vrouwtjes erin, ik noem maar wat.

Als ik het zo lees was de opkomst matig maar het aantal standhouders dus nog matiger. Wat ik dan raar vind, hoe komt het dat de PA-markt dan wel als een trein loopt? Ander concept wat meer aanspreekt?

Desalniettemin vind ik het wel jammer voor de organisatie, er gaat toch een boel moeite en werk zitten in het organiseren.
Vergeet niet te lachen
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
22-10-2006 21:48
sabastiaan heb je ook gezien en dat groepje.
dacht uhm dat is sabastiaan toch? oh zal wel niet.
was bij catering gedeelte iemand was heel trots op zen lite 4 of 8.haha laugh :D
ik en collega zatten aan andere tafel met 2 co sounds shirtjes.

mvg coen
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
22-10-2006 22:04

lj/dj cono schreef:

was bij catering gedeelte iemand was heel trots op zen lite 4 of 8.haha laugh :D
Dat met die Lite-4 was ik... maar trots? neuhh.. ga hem niet eens gebruiken... alleen om mee te rotzooien en waarchijnlijk in DMX studio integreren laugh :D
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
22-10-2006 22:22

pietje schreef:

Ben alweer tijdje terug.

Geslaagd met: 2x cdj100 en een SM3 met kistje erbij voor lage prijs happy :)
Mooi om te horen dat je tevreden bent met de scanmaster.

Btw, opzich was de beurs wel redelijk. Klein, maar toch wel leuk van opzet. Enige minpuntjes waren dat er allerlei drive-in shows geluidssetjes aan hadden staan, wat resulteerde in een hoop herrie bij elkaar. Vooral toen er iemand besloot maar eens wat reclame te gaan roepen over zijn installatie.
De natuurlijk wat magere opkomst qua standhouders en bezoekers.

Toch ben ik wel geslaagd, kistjes gekocht van Martijn, wat eigen spullen verkocht en heb wat nieuwe contacten gelegd.

Wat ik denk dat er 'mis' mee was? De opzet is goed, alleen is misschien het concept 'discobeurs' niet precies de juiste verwoording / belichaming van hetgeen wat echt 'nodig' is.
Vaak vragen mensen om een 2de PA markt (alsin een goedkoper alternatief, voor standhouders en gewoon een tweede hands licht en geluid beurs) om daarop in te spelen is ook de discobeurs ontstaan, dat weet ik, maar de discobeurs richt zich (naar mijn mening) op wat verkeerde aspecten.
De PA markt richt zich echt juist op de koop en verkoop van tweede hands licht en geluidmaterialen.
Bij de discobeurs zag ik dit jaar juist vele drive-in shows die zich 'presenteerden'. No offence voor degenen die zichzelf daar presenteerden, maar ik zie zelf het nut er niet van in. Je laat gewoon zien aan je concurrenten wat je hebt. (Bij sommige resulteerde dit ook in stoerdoenerij). Ik kan ook geen reden bedenken waarom ik mezelf wel zou presenteren op zo'n beurs. Als ik een vervangende drive-in show nodig heb, dan ga ik zelf kijken naar de kwaliteiten tijdens een echte drive-in show, en niet naar een presentatie van een drive-in show op een beurs.

Ik had graag op de beurs bijna alleen maar tweede hands aanbiedingen willen zien staan, met af en toe een merknaam met de presentatie van een nieuw product ertussen.
Plus dat er een soort van controle zou zijn over het afspelen van geluid over de diverse setjes, zodat het niet een hele wirwar van geluidsbrei wordt.
Dat zou mijn ideale discobeurs zijn.

Is er hier toevallig iemand die met zijn drive-in show op de beurs stond en die mij wel kan uitleggen waarom dit voor hem nut heeft gehad (met voorbeelden danwel graag)?
Verhuur & verkoop van special effects
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
22-10-2006 23:04

Get-Right schreef:

....eens wat reclame te gaan roepen over zijn installatie.
Dat was ik dus....
Mij viel de Pa markt ook tegen qua formaat (ik stond bij een collega op de stand) we hebben ook bijna niets verkocht vandaar mij mic-stunt. Toch lagen de prijzen een stuk lager (bij ons iig) dan de prijzen die je hiir in t 2e hands gedeelte tegenkomt.
Ik ben ook wel wat gezelllige mensen tegengekomen en heb me ook geergerd aan de harde muziek (de hele dag voor een dynacord installatie gestaan)
MB Audio systems
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
22-10-2006 23:17
Wij hadden ook bijna niks verkocht. Is er uberhaupt iemand die wel veel of fatsoenlijk verkocht heeft?
Verhuur & verkoop van special effects

Terug naar forum Reageer (zonder quote)