Forum > Algemeen Forum

Ontwikkeling platendatabase. Welke features??

(174 reacties. Pagina 13 van 18)
Moderator(s): Dré
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
14-5-2005 21:53
1 x bewerkt. Laatst door DJDS op 14-5-2005 22:07
Ai..
Ik open het programma en ik krijg 20 foutmeldingen, maar daarna opent ie het wel..
Wat kan dat zijn?
0900-DJDS
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
14-5-2005 22:05
welke foutmeldingen krijg je want dat is vaag?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
14-5-2005 22:06
https://d7.yousendit.com/E/10QM2PH15MX0A06QV3RSAVCKJO/Foutmeldingen.bmp
Deze..
Ik heb er nummertjes bijgezet in welke volgorde ik ze kreeg.
Het installeren ging trouwens goed, allen moest de setup eerst een paar bestanden updaten en toed ging ie herstarten, en daarna de installatie afmaken.

EDIT: Héh? waarom is het screenshot opeens zo klein geworden sad :(
EDIT 2: Nu moet ie wel werken..
0900-DJDS
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-5-2005 00:38
Op mijn windows XP pc werkt ie perfect.

Ik heb er bij mij op de site even een frontpage item van gemaakt en de zip file even op mijn webspace gezet. Ik weet niet hoe dik jij in je traffic cijfers zit en aangezien ik toch genoeg heb zou het zonde zijn als je bij moet gaan betalen voor het downloaden an anderen.

(en ik zal zodra ik mijn nieuwe laptop heb het programma daar ook op zetten en vanaf dan alles daar op bij houden wink ;) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 430
15-5-2005 09:35
Ik kreeg tijdens de instalatie een keer de mededeling dat er een bestand op mijn harde schijf nieuwer was dan wat de databse wilden instaleren. Neem aan dat je best even had willen weten wat de bestandsnaam was. Dat ben ik dus vergeten ashamed :$ Indien behoefte instaleer ik het even opnieuw.
The return of the BoomBap
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
15-5-2005 10:04
Bij de installatie geen noemenswaardige problemen. Heb echter wel een eerste bug ontdekt (op deze computer toch): druk op de naam van een kolom houd muisknop ingedrukt en beweeg muis naar links of rechts en programma crasht en je krijgt zo'n foutenrapport van windows. Dit gebeurde bij een lege tabel.

grtz alex

[update_1]Nog een foutje gevonden: als je in het prijs veldje de prijs invult met de punt van op het numeriek klavier wordt dit niet als komma gezien en als je dus 42.12 intypt wordt dit 4.212,00€ wat dus tamelijk veel is (42.12 ook al).[/update_1]

[update_2]Wel leuk dat je dan zegt dat je niet denkt dat ik een plaat bezit die zoveel waard is. Toch nog een opmerking: deze boodschap krijg je door in het engels terwijl de foutmelding die je krijgt als je 2 x dezelfde artiest probeert in te voeren in het nederlands is. Dit kan natuurlijk komen omdat mijn computer in het nederlands geinstalleerd is maar misschien een idee om in de toekomst (is niet drigend) met language-packs te werken (weet niet of niet mogelijk is in VB?). Over die bug van het verslepen met ingedrukte muis: die heb je dus ook nog als er al elementen in je tabel staan.[/update_2]

[update_3] Misschien een idee om alle modale dialoogvensters ook dezelfde achtergrondkleur te geven als je gehele programma? Misschien is het ook beter om bij het invoeren van de datum meteen bij het veranderen van invoervakje te checken of de datum geldig is? bv als je 45-45-1999 invoert dat als je na de eerste 45 de tweede 45 wil invoeren dat je op de hoogte gebracht wordt dat de 45 geen geldige dag van een maand is? Nog over die datum: je gehele (of toch bijna)programma is in het engels en dus zouden sommige mischien de amerikaanse manier van datums vermoeden dus misschien handig om al aan te geven dag het dmy (day month year) is? Verder sorry dat ik zo kritisch ben hoor[/update_3]

[update_4]Over het formaat van het venster: zou het niet handig zijn om naast de sluiten knop ook de minimaliseren en maximalisere/vorigformaat knoppen weer te geven? minimaliseren is geen probleem dat verloopt zonder problemen maar bij maximaliseren krijg je zo'n mooie witte rand links en rechts misschien eerst dit oplossen voor je er de knop plaatst?[/update_4]

En nu ga ik even stoppen moet ook nog een beetje studeren sad :( ik wil toch nog even zeggen dat je goed op weg bent en ik ben er zeker van dat dit een mooi programma gaat worden! grtz alex

[sorry]sorry maar kan het toch niet laten: nog een iets: bij het modalen add new label venster ben je vergeten de minimaliseren en maximaliseren te disabelen[/sorry]
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
15-5-2005 13:24

OmErta schreef:

Bij de installatie geen noemenswaardige problemen. Heb echter wel een eerste bug ontdekt (op deze computer toch): druk op de naam van een kolom houd muisknop ingedrukt en beweeg muis naar links of rechts en programma crasht en je krijgt zo'n foutenrapport van windows. Dit gebeurde bij een lege tabel.
Ik denk dat ik het verslepen even uit moet schakelen.
[update_1]Nog een foutje gevonden: als je in het prijs veldje de prijs invult met de punt van op het numeriek klavier wordt dit niet als komma gezien en als je dus 42.12 intypt wordt dit 4.212,00€ wat dus tamelijk veel is (42.12 ook al).[/update_1 schreef:

[update_2]Wel leuk dat je dan zegt dat je niet denkt dat ik een plaat bezit die zoveel waard is. Toch nog een opmerking: deze boodschap krijg je door in het engels terwijl de foutmelding die je krijgt als je 2 x dezelfde artiest probeert in te voeren in het nederlands is. Dit kan natuurlijk komen omdat mijn computer in het nederlands geinstalleerd is maar misschien een idee om in de toekomst (is niet drigend) met language-packs te werken (weet niet of niet mogelijk is in VB?). Over die bug van het verslepen met ingedrukte muis: die heb je dus ook nog als er al elementen in je tabel staan.[/update_2]
Dit heeft met de landinstellingen te maken. Err.Description komt dan op. Andere is gewoon een validatie regel. Ik zou dan ook nog een NL versie moeten maken.
[update_3] Misschien een idee om alle modale dialoogvensters ook dezelfde achtergrondkleur te geven als je gehele programma?
Dan mag jij mij vertellen hoe ik een MsgBox grafisch maak :D
Misschien is het ook beter om bij het invoeren van de datum meteen bij het veranderen van invoervakje te checken of de datum geldig is? bv als je 45-45-1999 invoert dat als je na de eerste 45 de tweede 45 wil invoeren dat je op de hoogte gebracht wordt dat de 45 geen geldige dag van een maand is?
Expres weggehaald. Dit had ik wel, maar vond ik zelf erg irritant. Validatie komt pas op bij het klikken op SAVE.
Nog over die datum: je gehele (of toch bijna)programma is in het engels en dus zouden sommige mischien de amerikaanse manier van datums vermoeden dus misschien handig om al aan te geven dag het dmy (day month year) is? Verder sorry dat ik zo kritisch ben hoor[/update_3]
Ik zou evt. standaard DD MM YYYY in die velden kunnen zetten. Verder is het een europees proggie (om het zo maar ff te noemen), dus logisch dat het zo geschreven moet worden. Amerikanen moeten niet zeuren en als ze dan zeuren dan hebben ze toch zat geld en mogen mij 25 miljoen dollar geven :P
[update_4]Over het formaat van het venster: zou het niet handig zijn om naast de sluiten knop ook de minimaliseren en maximalisere/vorigformaat knoppen weer te geven? minimaliseren is geen probleem dat verloopt zonder problemen maar bij maximaliseren krijg je zo'n mooie witte rand links en rechts misschien eerst dit oplossen voor je er de knop plaatst?[/update_4]
Ik wil dat het scherm deze grootte blijft behouden.
En nu ga ik even stoppen moet ook nog een beetje studeren sad :( ik wil toch nog even zeggen dat je goed op weg bent en ik ben er zeker van dat dit een mooi programma gaat worden! grtz alex
Leer ze!
[sorry]sorry maar kan het toch niet laten: nog een iets: bij het modalen add new label venster ben je vergeten de minimaliseren en maximaliseren te disabelen[/sorry]
Ga daar nog wel even naar kijken ook ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
15-5-2005 13:30
Thnx Reind!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
15-5-2005 14:21

mr_jows schreef:

[update_3] Misschien een idee om alle modale dialoogvensters ook dezelfde achtergrondkleur te geven als je gehele programma?
Dan mag jij mij vertellen hoe ik een MsgBox grafisch maak :D
Tja zou ik ook even niet weten, in VB ben ik niet zo echt thuis maar dacht vanuit java standpunt waar dit wel mogelijk is maarja daar zou zo'n programma meteen een pak meer werk zijn. Maar hier kan ik je dus niet echt bij helpen zal eens rondzoeken hoe je dit misschien mogelijk kunt maken maar ik vrees er een beetje voor was even de context vergeten.
Misschien is het ook beter om bij het invoeren van de datum meteen bij het veranderen van invoervakje te checken of de datum geldig is? bv als je 45-45-1999 invoert dat als je na de eerste 45 de tweede 45 wil invoeren dat je op de hoogte gebracht wordt dat de 45 geen geldige dag van een maand is?
Expres weggehaald. Dit had ik wel, maar vond ik zelf erg irritant. Validatie komt pas op bij het klikken op SAVE.
Is inderdaad irritant als er een msgbox tevoorschijn komt maar je kan bijvoorbeeld maken dat men eerst enkel de dag kan invullen en indien deze niet geldig is deze dan geselecteerd worden ofzo? zou even moeten nadenken over een handige manier die de gebruiker niet irriteert en waarbij ook duidelijk is dat ze een niet geldige invoer hebben. Maar je mag het natuurlijk ook zo houden stoort niet echt.
Nog over die datum: je gehele (of toch bijna)programma is in het engels en dus zouden sommige mischien de amerikaanse manier van datums vermoeden dus misschien handig om al aan te geven dag het dmy (day month year) is? Verder sorry dat ik zo kritisch ben hoor[/update_3]
Ik zou evt. standaard DD MM YYYY in die velden kunnen zetten. Verder is het een europees proggie (om het zo maar ff te noemen), dus logisch dat het zo geschreven moet worden. Amerikanen moeten niet zeuren en als ze dan zeuren dan hebben ze toch zat geld en mogen mij 25 miljoen dollar geven :P
sta ik ook altijd voor open razz :p
[update_4]Over het formaat van het venster: zou het niet handig zijn om naast de sluiten knop ook de minimaliseren en maximalisere/vorigformaat knoppen weer te geven? minimaliseren is geen probleem dat verloopt zonder problemen maar bij maximaliseren krijg je zo'n mooie witte rand links en rechts misschien eerst dit oplossen voor je er de knop plaatst?[/update_4]
Ik wil dat het scherm deze grootte blijft behouden.
ja is inderdaad een mooie grote maar maximaliseren is nu nog steeds mogelijk door "hoe noemt dit menutje nu meer linksboven?". minimaliseren vind ik toch wel noodzakelijk.
En nu ga ik even stoppen moet ook nog een beetje studeren sad :( ik wil toch nog even zeggen dat je goed op weg bent en ik ben er zeker van dat dit een mooi programma gaat worden! grtz alex
Leer ze!
geen zin maar soms moet je iets doen waar je geen zin in hebt sad :(
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
16-5-2005 18:06

OmErta schreef:

mr_jows schreef:

[update_3] Misschien een idee om alle modale dialoogvensters ook dezelfde achtergrondkleur te geven als je gehele programma?
Dan mag jij mij vertellen hoe ik een MsgBox grafisch maak :D
Tja zou ik ook even niet weten, in VB ben ik niet zo echt thuis maar dacht vanuit java standpunt waar dit wel mogelijk is maarja daar zou zo'n programma meteen een pak meer werk zijn. Maar hier kan ik je dus niet echt bij helpen zal eens rondzoeken hoe je dit misschien mogelijk kunt maken maar ik vrees er een beetje voor was even de context vergeten.
Gewoon een eigen functie aanmaken die een form lanceerd met een bericht. En die functie in een module flikkeren...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)