Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 124 van 219)
Moderator(s): Dré
SkevdudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 138
15-10-2009 17:58
Net bakje happy :)
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
15-10-2009 18:19
Wit, het nieuwe wit, blauw en zwart.... laugh :D
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
15-10-2009 18:36
Is dit het ex busje van Red Rock? Tenminste de (overgebleven?) belettering komt me zo bekend voor.

Thomas
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
15-10-2009 19:33

Dj pacific schreef:

Is dit het ex busje van Red Rock? Tenminste de (overgebleven?) belettering komt me zo bekend voor.

Thomas
Nee hoor is niet de bus van redrock.. Dit is de ex bus van de band Back4More welke bij KMS zaten, ik heb dat bedrijf overgenomen incl band. Echter na enkele maanden bleek al dat wij niet op dezelfde lijn zaten en hebben wij afscheidt van elkaar genomen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
15-10-2009 20:28
Ah oke, ik had namelijk mee gekregen dat Red Rock er mee gestopt was (wel overgenomen door iemand overigens). Vandaar dat ik dacht dat jij misschien de bus overgekocht had wink ;) .

Thomas
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
Jakkes72Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 8-4-2018
Berichten: 149
15-10-2009 21:16
En wat mag je nu netto laden?

Jacco
EAW JF260e / SB250 : was een lekker setje... Nu Brooklyn Audio..., een betere set
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
15-10-2009 21:41
ik schat ongeveer 1000kg laadvermogen???
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
15-10-2009 22:01
SCheelt idd dat er geen laadklep is.

Zitten hier ook weleens te dromen over busje, meubelbak+klep is wel handig maar mag je niks laden... meubelbak met rijplaat is vrij steile helling... normaal sprinter achtig ding kan je best wat laden en helling om spullen bus in de duwen is niet gek steil...
Voorlopig blijven we het nog maar even met aanhangert doen
vaj-ta-lie-tie
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
16-10-2009 11:03

Roeltje schreef:

SCheelt idd dat er geen laadklep is.

Zitten hier ook weleens te dromen over busje, meubelbak+klep is wel handig maar mag je niks laden... meubelbak met rijplaat is vrij steile helling... normaal sprinter achtig ding kan je best wat laden en helling om spullen bus in de duwen is niet gek steil...
Voorlopig blijven we het nog maar even met aanhangert doen
Het laden valt heel erg mee. Incl Rijplaat en betimmering, toch nog 960 KG totaal mee te nemen massa voordat je aan de grens zit. 5% overlading is dan nog binnen de grenzen van mogen doorrijden. (dat zijn je medemensen die rijden)

Hier zit een rijplaat bij van ruim 4 meter lang. De helling valt dan ook nog weer mee. Groot voordeel ten opzichte van een laadklep, je hebt meer KG's te laden, je kunt vaker veel beter laden en lossen, zeker op podia's. Dmv de lange rijplaat is het vaak gewoon mogelijk rechtstreeks op podium te lossen. Lukt het een keer niet, dan til je de plaat de tent in en kun je alsnog alles het podium oprijden.

Laadvermogen van bussen zijn over het algemeen idd beter, mijn Renault Master mag 1180 kg laden, je hebt nog een model zwaarder, dan mag je gewoon 1560 kg laden.

Een sprinter is een sch**tbus, die dingen zijn zo krom gemaakt dat je niet eens 3 60 kistjes naast elkaar kwijt kunt. Nee dan mijn Master, 3 maal 60 gaat precies. Een dubbel verlengde sprinter gaat op de vloer net zoveel in als in mijn korte Master.
GAE Director dubbel systeem met ampracken past precies... Zowel kwa ruimte als ook kwa gewicht :D

Ik heb lange tijd ook met aanhanger gereden, ik heb hem nog steeds, wordt zelden gebruikt. Het laadvermogen is een grote plus. Nadeel is dat het niet opschiet als je 200KM moet rijden. Daarnaast kun je helemaal nergens parkeren, vaak is het laden en lossen ook gewoon lastiger omdat je combinatie veel langer is.

Ik heb ook even naar een BE combi gekeken, wordt niet wat is te lang. De volgende stap wordt waarschijnlijk een klickstar. BE combi met vaste bak, laadvermogen tot 5,5 ton.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
16-10-2009 12:39

Roeltje schreef:

SCheelt idd dat er geen laadklep is.

Zitten hier ook weleens te dromen over busje, meubelbak+klep is wel handig maar mag je niks laden... meubelbak met rijplaat is vrij steile helling... normaal sprinter achtig ding kan je best wat laden en helling om spullen bus in de duwen is niet gek steil...
Voorlopig blijven we het nog maar even met aanhangert doen
Ik vind persoonlijk die aanhanger nogal een blok aan het been... We hebben zelf ook een 1500kg model. 3 meter lengte, 1.50x1.70. Ten eerste kostte het ding een godsvermogen. Ten tweede moet de trekauto erbij passen, ten derde moet ik een e rijbewijs hebben om ermee te rijden (die heb ik nu niet, dus ik rijd illegaal). Kortom, ik heb alles eens op een rijtje gezet en ben tot de conclusie gekomen, dat het verstandiger is om het geval weg te doen.

Er zit hier namelijk een autoverhuurder die voor een schijntje (68 euro incl.) een verlengde en verhoogde VW LT verhuurt. Bakwagens zonder laadklep voor 85 euro. Voor de kosten van de aanhanger (aanschaf / onderhoud / rijbewijs / verzekering / kosten van trekauto ) kan ik behoorlijk vaak een bus huren. Ik heb dan geen onderhoudskosten, geen verzekering en wegenbelasting en heb ook geen bus bij huis staan. Voor mij was dit zowel economisch als praktisch de beste oplossing. Met dit soort bedragen kom ik niet in de verlegenheid om of een grotere bus te kopen, of een bakwagen aan te schaffen.

Ik besef natuurlijk wel, dat het anders wordt als je meerdere keren per week een dergelijk voertuig nodig hebt. Dan wordt het ook weer een ander rekensommetje.
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)